SAK:n #virtuaalivappu livenä perjantaina 1. toukokuuta – puolen tunnin lähetyksessä musiikkia, puheita ja keskustelua

Vaikka vapun toritapahtumat on peruttu, voi työväen vappua juhlia verkossa. SAK:n suora virtuaalivappulähetys alkaa Facebookissa perjantaina 1. toukokuuta kello 13.30 ja tarjolla on musiikkia, puheita ja keskustelua. Aplodit voit lähettää esiintyjille sydäminä ja lähetystä seuraaville voi kirjoittaa oman tervehdyksen.

Puoli tuntia kestävässä tapahtumassa vappupuheen pitävät SAK:n puheenjohtaja Jarkko Eloranta, SAK:n hallituksen varapuheenjohtaja Matti Huutola sekä SAK:n edustajiston puheenjohtaja ja Palvelualojen ammattiliiton PAMin puheenjohtaja Annika Rönni-Sällinen. Musiikista huolehtii Punatähdet-yhtye.

SAK:n virtuaalivapun juontavat Journalisti-lehden päätoimittaja Maria Pettersson ja viestintäyrittäjä Jan Erola. Suora lähetys kuvataan SAK:n keskustoimistolla Hakaniemessä.

Päivittyvät tiedot ohjelmasta saa käymällä klikkaamassa osallistun/kiinnostunut-painiketta SAK:n #virtuaalivappu -Facebook-tapahtumasivulla.

Facebook-tapahtumasivulla voi lisäksi katsoa SAK:laisten ammattiliittojen edustajien vappupuheita ja -tervehdyksiä. Puheet ladataan sivulle heti vappupäivän aamuna ja ne löytyvät myös SAK:n nettisivuilta.

SAK:n #virtuaalivappu -lähetys on myös katsottavissa nettisivujen kautta sekä reaaliaikaisesti että tallenteena jälkikäteen.

Enkät bland förtroendemän: Största delen av arbetsplatserna inom FFC:s branscher berörs nu av permitteringar6.5.2020 14:57:22 EESTTiedote

Antalet förhandlingar om permitteringar på grund av coronapandemin har ökat kraftigt, visar en enkät bland förtroendemän som FFC har gjort. Mer än två tredjedelar av förtroendemännen (69 %) berättar att man på deras arbetsplats har förhandlat eller som bäst förhandlar om permitteringar. För en månad sedan var andelen drygt hälften (52 %).