Sale Kukkilasta kuoriutui Hämeenmaan ensimmäinen uuden ajan Sale-myymälä: ”Aivan kuin olisi rakennettu uusi kauppa”

Hollolalainen Sale Kukkila on uudistunut. Myymälässä hypättiin remontin myötä kertaheitolla uuteen aikaan. Tuttu punakeltainen värimaailma on siirtynyt takavasemmalle ja Kukkilan Salea komistaa nyt raikas, valoisa ilme.

Kukkilan Salea komistaa nyt raikas, valoisa ilme.

Valtakunnallinen Sale-ketjun konseptipäivitys tulee lähivuosina muuttamaan kaikkien Sale-myymälöiden ilmeen. Raikkaan ilmeen lisäksi Saleihin tuodaan uusia, arkea helpottavia palveluita ja paikalliseen makuun räätälöity tuotevalikoima. Ensimmäisenä uuden konseptin mukaisen ilmeen Hämeenmaalla sai Sale Kukkila.

– Kukkilassa miljöö uusittiin täysin sekä kaupan sisällä, että myös ulkona: seinät maalattiin, friisit teipattiin ja opasteet, teippaukset sekä valokyltit uusittiin. Näyttää aivan siltä, kuin olisi rakennettu kokonaan uusi kauppa! Nyt opasteet ovat selkeämmin esillä ja asiakkaan on helpompi löytää etsimänsä. Aikaisemmin kesällä asensimme pikakassat sujuvoittamaan asiointia. Kalusteuudistuksia teimme take away-tuotteille, hyllynpäätyihin, paistopisteelle sekä hedelmä- ja vihannesalueelle, hehkuttaa ryhmäpäällikkö Essi Laine.

Vastuulliset valinnatkin elävät modernissa uudistuksessa.

– Vastuullisesti toimien pystyimme hyödyntämään kalusteita muista myymälöistä, mm. S-market Ankkurista ja Nastolasta, sen sijaan että olisimme tilanneet täysin uutta, kertoo Essi.

Ryhmäpäällikkö Laineen mukaan myymälään toivottiin kaikki mahdollinen luonnonvalo, joten sisääntulosta poistettiin sitä estäviä levyjä. Lopputuloksena on valoisa ja selkeä kokonaisuus, joka houkuttelee asioimaan.

– Kassa-alueelle asennettiin myös yläelementti, joka tuo kassatyöskentelyyn parempaa valaistusta ja rajaa aluetta entistä selkeämmin. Nyt työntekijöillä on viihtyisämpi työympäristö kokonaisuudessaan.

Salen uutta värimaailmaa hallitsee harmoninen kokonaisuus.

– Värimaailmaa voisi kuvata tyylikkääksi ja freesiksi: löytyy harmaata, ripaus mintunvihreää sekä ripaus turvallista Salen punaista, Essi Laine hymyilee.

Uutta virettä työyhteisöön

Uudistunut myymälä on mukavoittanut Kukkilan Salen henkilökunnan työtä monella tavalla.

– Otimme remontin vastaan suurella innolla ja uudistusmielellä. Uusi miljöö, lisääntynyt luonnonvalo ja uudet kalusteet ovat tuoneet mukanaan viihtyvyyttä työpäiväämme sekä helpotusta arkeemme. Remonttiaika myös tiivisti työyhteisömme yhdessä tekemisen ja onnistumisen iloa entisestään! Olemme ylpeitä omasta Salestamme, iloitsee myymäläpäällikkö Birgit Kauhanen.

Henkilökunnan lisäksi asiakkaat ovat olleet haltioissaan uudistuneesta myymälästä.

– Olemme kiitollisia asiakkaillemme, jotka ovat eläneet ihanasti kanssamme nämä remonttiviikot. Yhdessä olemme ihmetelleet ja ihastelleet mitä kulloinkin tapahtuu. Olemme saaneet paljon palautetta siitä, kuinka meillä on nyt niin tyylikäs ja ajanmukainen myymälä. Moni on todennut, että ”aivan kuin tulisi uuteen kauppaan”, Birgit hymyilee.

Osuuskauppa Hämeenmaa, ryhmäpäällikkö Essi Laine, 050 590 6942

Kukkilan Salea komistaa nyt raikas, valoisa ilme.

Hämeenmaa – 168 000 asiakasomistajan omistama paikallinen yritys

Osuuskauppa Hämeenmaa toimii Kanta- ja Päijät-Hämeessä, 21 kunnan alueella. Hämeenmaa on alueensa suurin yritys, joka työllistää noin 3260 työntekijää. Osuuskaupan omistavat sen asiakasomistajat, ja Hämeenmaalla omistajia on jo yli 168 000. Edullisten ja luotettavien kauppapalvelujen lisäksi omistajuus palkitsee muun muassa kuukausittaisena Bonuksena. Tuloksensa Hämeenmaa käyttää jäsentensä palveluiden ja verkostonsa kehittämiseen.

Hämeenmaalla vakaata kasvua21.7.2022 10:58:09 EEST | Tiedote

Osuuskauppa Hämeenmaa julkisti ensimmäisen vuosipuolikkaan tuloksensa tänään. Hämeenmaan myynti kasvoi 3,3 prosenttia. Erityisesti hotelli -ja ravintola-ala sekä liikennekauppa ovat elpyneet koronaa edeltävälle tasolle. Tulos oli edellistä vuotta parempi. Asiakasomistajille maksettiin yli 16,1 miljoonaa euroa Bonuksia. Henkilöstömäärä oli kesäkuun lopussa 3749. Investointeja tammi-kesäkuussa tehtiin 18,8 miljoonalla eurolla.

Geego ja Osuuskauppa Hämeenmaa tekevät ruutuajasta laadukasta27.6.2022 10:06:40 EEST | Tiedote

Lasten liikunnallisten taitojen ja aktiivisuuden suunnannäyttäjä Geego Kids Oy, Hämeenmaan Osuuskauppa ja B4G Group Oy aloittivat luovan ja kunnianhimoisen yhteistyön. Tavoitteena on tehdä lasten ruutuajasta laatuaikaa ja nostaa perheet ylös sohvalta ja viettämään yhdessä liikunnallisia hetkiä, uusia taitoja oppien. Yhteistyö tuo kaikkien perheiden saataville Geegon tuhansien liikunnallisten haasteiden sovelluksen, perheitä liikuttavat lastenkirjat sekä edulliset Geego by Exel- liikuntavälineet.

Huimasti laajentunut S-market Idänpää kätkee sisäänsä asiakkaiden toiveiden mukaista tuotevalikoimaa sekä uudenlaista palvelua8.6.2022 12:00:35 EEST | Tiedote

Laajennuksen kokenut hämeenlinnalainen S-market Idänpää avaa ovensa huomenna torstaina 9. kesäkuuta. Kevään aikana tehdyn remontin myötä myymälä on uudistunut uuden S-market-konseptin mukaiseksi ja on nyt entistäkin laadukkaampi ja energiatehokkaampi. Lisäksi myymäläuudistuksessa on otettu huomioon paikallisten asiakkaiden tarpeita ja toiveita.