
Salla Vainiosta pohjoismaisiin brändeihin keskittyvän Marketing Clinicin toimitusjohtaja

Salla Vainio, KTM, on työskennellyt aikaisemmin mm. lakipalvelujen tarjontaa mullistaneen Fondia Oyj:n toimitusjohtajana, johtotehtävissä Sanoma-konsernissa sekä liikkeenjohdon konsulttina McKinsey & Companylla. Vankan kansainvälisen kokemuksensa ansiosta hänellä on loistavat edellytykset vahvistaa Marketing Clinicin kehitystä kunnianhimoisesti ja tukea asiantuntijoiden työtä pohjoismaisella tasolla.
Matka liiketoimintastrategiasta ja tuotekehityksestä kaupallistamiseen on usein liian pitkä nopeasti muuttuvalla kilpailukentällä. Kyvykkyydet reagoida asiakkaiden muuttuviin tarpeisiin, optimoida tekemistä ketterästi sekä hyödyntää digitalisaation tuomia mahdollisuuksia markkinoinnissa ja myynnissä ovat jatkuvasti vaativampia mittareita organisaatioiden ja ihmisten suorituskyvylle.
Marketing Clinicin pyrkimyksenä on tarjota strategisen suunnittelun ja operatiivisen tekemisen osaajien joukko saman katon alla. Uuden toimitusjohtajan nimittämisellä sekä nykyisen toimitusjohtajan ja Marketing Clinicin perustajan Catharina Stackelbergin keskittymisellä asiakastyöhön haetaan uutta vauhtia yrityksen mission toteuttamiseen.
“Marketing Clinic on edelläkävijä ja kehittää jatkuvasti uusia ratkaisuja asiakkaidensa kasvun toteuttamiseksi. Olen itse ostanut vuosien ajan erilaisia markkinoinnin palveluja ja tiedän, kuinka vaikeaa on löytää oikeita ratkaisuja oikeaan aikaan”, sanoo Salla Vainio.
“Marketing Clinicin tiimissä yhdistyy pitkä kokemus strategisesta suunnittelusta ja brändikehityksestä luovaan innovointiin ja uskallukseen haastaa perinteisiä toimintatapoja. Tämä on oiva esimerkki siitä, millaiselta tulevaisuuden yritykset näyttävät. Yritysten pitää kyetä kehittämään toimintaa dynaamisemmin ja tasapainoilemaan pidemmän aikavälin strategisen suunnittelun ja nopeisiin markkinamuutoksiin reagoinnin välillä”, Vainio jatkaa.
Vainio aloittaa tehtävässään 1.10.2019. Catharina Stackelberg siirtyy samalla täysipäiväiseksi hallituksen puheenjohtajaksi (Executive Chairman) toimien jatkossa aiempaa enemmän asiakasrajapinnassa.
“Olen erittäin innoissani, että saimme Sallan kaltaisen ammattilaisen vahvistamaan joukkuettamme. Sallalla on todellista näyttöä niin media- ja asiantuntija-aloilta kuin sisäisestä kehitystyöstä. Olen varma, että pääsemme hänen johdollaan vauhdittamaan matkaa kohti visiotamme,” sanoo Catharina Stackelberg.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Lisätiedot:
Catharina Stackelberg, CEO, Executive Chairman
catharina.stackelberg@marketingclinic.fi
+358 40 021 8224
Salla Vainio, CEO (1.10.2019 alkaen)
salla.vainio@marketingclinic.fi
+358 40 502 6323
Kuvat

Tietoja julkaisijasta
In today’s rapidly changing world, Marketing Clinic inspires businesses and brands to create a positive impact on people’s everyday lives. We do this by combining strategy, technology, human insight and creativity. We cover the entire commercial value chain, from strategy to execution. www.marketingclinic.fi
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Marketing Clinic Oy
Knowit ja Marketing Clinic yhdistyvät20.6.2022 11:14:07 EEST | Tiedote
Knowit Oyj ja Marketing Clinic Oy ovat solmineet kauppasopimuksen, jossa Knowit ostaa Marketing Clinic Oy:n ja sen liiketoiminnot Suomessa, Ruotsissa ja Norjassa. Kauppasopimus on allekirjoitettu 19. kesäkuuta 2022.
Kati Nurminen Marketing Clinicin toimitusjohtajaksi16.12.2021 12:05:34 EET | Tiedote
Marketing Clinic Oy:n toimitusjohtaja vaihtuu. Yhtiötä yli kaksi vuotta johtanut toimitusjohtaja Salla Vainio jättää tehtävänsä vuoden 2021 lopussa. Kati Nurminen nousee toimitusjohtajan tehtävään Marketing Clinicin johtoryhmästä, jossa hän on ollut tärkeässä roolissa uudistamassa Marketing Clinicin toimintaa sekä tarjoomaa.
Marketing Clinic ostaa Koplan – Suomen johtava asiakasymmärrystoimisto vahvistamaan kasvua19.6.2017 12:35:09 EEST | Tiedote
Marketing Clinic jatkaa vahvaa kasvuaan ostamalla suomalaisen strategisen asiakasymmärrystoimisto Koplan. Koplan ydinosaaminen on uudenlaisessa asiakasymmärryksessä, jonka pohjana on vahva ihmislähtöisyys ja yhteistyö asiakkaiden kanssa. Yhtiön palveluihin kuuluvat tutkimus, konsultointi sekä konseptointi ja palvelumuotoilu. Yritysoston myötä Marketing Clinic terävöittää entisestään osaamistaan ja työkalujaan kasvustrategioiden luomisessa, brändi- ja asiakaskokemuksen kehittämisessä sekä liiketoimintakonseptien luomisessa ja kaupallistamisessa.
Marketing Clinic ostaa ruotsalaisen Movement Consultingin tarjotakseen maailmanluokan kehittämispalveluja vähittäiskaupalle20.2.2017 09:30:57 EET | Tiedote
Marketing Clinic Partners siirtyy seuraavaan kasvuvaiheeseensa pohjoismaissa ruotsalaisen Movement Consultingin yritysoston myötä. Movement Consulting on arvostettu liikkeenjohdon konsulttitoimisto, joka keskittyy erityisesti kulutustavara- ja vähittäiskauppa-aloille. Yritysosto laajentaa edelleen Marketing Clinicin palvelutarjoamaa erityisesti vähittäiskaupan, ostajatiedon hyödyntämisen ja valikoimanhallinnan saralla.
Mika Rytkönen nousee Marketing Clinic Finlandin toimitusjohtajaksi25.8.2016 12:35:27 EEST | Tiedote
Mika Rytkönen on nimitetty Marketing Clinic Finlandin toimitusjohtajaksi. Rytkönen nousee asemaan Unique Customer Experience -liiketoimintayksikön vetäjän paikalta. Samalla aiempi toimitusjohtaja ja yksi Marketing Clinicin perustajista Aki Hirvonen ottaa konsernissa uuden Growth Strategist -roolin.