Sallan Alko muuttaa helmikuussa

Sallan Alkon myymälä muuttaa K-Marketin yhteyteen osoitteeseen Kansantie 4. Nykyinen myymälä on avoinna ennen muuttoa tiistaihin 14. helmikuuta klo 18 saakka ja uusi myymälä avataan torstaina 16. helmikuuta klo 10.

Sallan Alko muuttaa Kansantielle. Nykyinen Kuusamontien myymälä on avoinna tiistaihin 14. helmikuuta klo 18 saakka ja uusi myymälä avataan torstaina 16. helmikuuta klo 10. Myymälän ollessa suljettuna keskiviikkona 15. helmikuuta asiakkaita palvelee muun muassa Kemijärven Alko osoitteessa Kirkkokatu 2–4.

”Uusi myymälämme Sallassa sijaitsee upouuden K-Marketin yhteydessä. Myymälän henkilökunta on rakentanut monipuolisen ja paikallisille sopivan valikoiman. Kuuntelemme herkällä korvalla asiakkaiden tuotetoiveita ja muokkaamme valikoimaamme jatkuvasti vastaamaan paikallisiin toiveisiin”, sanoo palvelujohtaja Kaija-Leena Kerkelä.

Uudessa selkeässä ja raikkaassa myymälässä on reilu 500 tuotteen valikoima, joista viinejä on noin 270, panimotuotteita noin 50, väkeviä 200 ja alkoholittomia juomia 20.

Alkon trendikatsaus 2023 kertoo maailman muuttumisesta

Alkon katsaus trendeihin luo näkymää juoma-alan ajankohtaisiin ilmiöihin ja trendeihin. Vuonna 2023 juomavalinoissa näkyy kukkaroystävällinen kuluttaminen, ilmastovaikutusten huomioiminen juomien pakkauksissa sekä paikallisuuden ja pienuuden arvostus.

Maailmantilanteen muuttuminen ja ilmastonmuutos näkyvät kuluttajien juomavalinnoissa. Trendikkäimmät juomat ovat paikallisesti tuotettuja, maustettuja tai spritzejä. Samppanja saa rinnalleen muita laadukkaita kuohuviinejä.

”Kyllä juomapakkausten keveys ja kierrätettävyys, samoin paikallisuus kiinnostavat asiakkaitamme myös Sallassa”, sanoo palvelupäällikkö Riitta Harju.

Myös Alkon Vihreä valinta -merkki on vakiinnuttanut paikkansa Alkon asiakkaiden sydämissä.

”Suomalaiset ovat kulutustottumuksissaan varsin valveutuneita. Tuotteidemme Vihreä valinta -merkintä kertoo tuottajan sitoutumisesta ympäristötyöhön ja kestävään kehitykseen. Viime vuonna myydyistä litroista jo noin 52 prosenttia oli vihreitä litroja, ja samoissa lukemissa mennään myös Pohjois-Suomen alueella. Ympäristön kuormitusta voidaan vähentää esimerkiksi aiempaa kevyemmillä pakkauksilla”, Kaija-Leena Kerkelä kertoo.

Palvelujohtaja Kaija-Leena Kerkelä, 040 570 2498, kaija-leena.kerkela@alko.fi
Alkon mediapuhelin, 020 711 5123 (arkisin klo 8–16), viestinta@alko.fi

Alko haluaa tarjota asiakkailleen maailmanluokan palvelua. Monipuolinen ja uudistuva noin 11 000 tuotteen valikoima mahdollistaa nojatuolimatkat ympäri maailmaa asiakkaan omassa olohuoneessa. Asiakkaitamme palvelee monikanavainen palveluverkosto: 373 myymälää, yli 140 noutopistettä, verkkokauppa ja mobiilisovellus. Vuonna 2021 Alkon liikevaihto oli 1,3 miljardia euroa ja asiakaskäyntejä reilut 55 miljoonaa.