Sami Hedberg tuo komedian suorana olohuoneisiin – uran ensimmäinen nettilive pikkujouluperjantaina 4.12.

Pandemia ja sen mukanaan tuomat kokoontumisrajoitukset muuttivat esiintyvien taiteilijoiden kuluvan vuoden suunnitelmat. Myös standup-koomikko Sami Hedberg joutui siirtämään kiertueensa, mikä vei lavaesiintymiset paitsi Hedbergiltä, myös nauruntäyteiset illat tuhansilta faneilta. Tuodakseen iloa ja lohtua nykyhistorian synkimpään pikkujoulukauteen, tarjoilee Sami Hedberg uransa ensimmäisen kerran esityksensä suoraan komedianystävien olohuoneisiin perjantaina 4.12.

"Perutut pikkujoulut, eristäytyminen sekä epätietoisuus terveydestä ja töistä maksimoivat kurjuutta. Huolia voi kuitenkin käsitellä huumorin avulla. Nauru tarttuu jopa koronaa herkemmin ja teen parhaani, että saan kotona iltaansa viettävän yleisön niin sanotusti repeämään”, kertoo uransa ensimmäiseen nettiliveen  valmistautuva koomikko Sami Hedberg.
"Perutut pikkujoulut, eristäytyminen sekä epätietoisuus terveydestä ja töistä maksimoivat kurjuutta. Huolia voi kuitenkin käsitellä huumorin avulla. Nauru tarttuu jopa koronaa herkemmin ja teen parhaani, että saan kotona iltaansa viettävän yleisön niin sanotusti repeämään”, kertoo uransa ensimmäiseen nettiliveen valmistautuva koomikko Sami Hedberg.

Suomen suosituin standup-koomikko Sami Hedberg esiintyy normaalina kiertuevuotenaan yli 60 000 fanille. Hänen esityksensä ovat jo vuosien ajan olleet yksi lipunmyyntipalveluiden myyvimmistä kotimaisista tapahtumista. Tämän vuoden kiertueelle oli myyty ennakkoon yli kymmenen tuhatta lippua, mitkä siirrettiin odottamaan turvallisempia aikoja.

Päätös rakentaa yksi live-esiintyminen asetettujen kokoontumisrajoitusten ja suositusten puitteissa oli vaikea, mutta koronavuosi on paitsi padonnut koomikon esiintymishaluja, antanut myös aiheita komiikkaan. Sami Hedberg Live from Olohuone -show tuo olohuoneesta yleisön olohuoneisiin komedian lisäksi myös laulua, soittoa ja muita iloisia yllätyksiä.

”Päästäksemme vaikeiden aikojen yli, tulee meistä jokaisen kantaa kortemme kekoon. Vähintäänkin koronapirulaisen pysäyttämiseksi annettuja ohjeita noudattamalla, mutta myös mahdollisen muun osaamisensa avulla. Itse koen pystyväni tuottamaan ihmisille iloa ja hyvää mieltä ja nyt niille on tarvetta. Perutut pikkujoulut, eristäytyminen sekä epätietoisuus terveydestä ja töistä maksimoivat kurjuutta, mutta huolia voi käsitellä huumorin avulla. Toivonkin, että voisimme edes yhtenä iltana kokea naurun kokonaisvaltaisen voiman”, kertoo standup-koomikko ja näyttelijä Sami Hedberg ja jatkaa: ”Tämän yhden erikoisillan rakentaminen on vienyt itseltäni enemmän aikaa kuin minkään muun show’n tekeminen. Yksittäisvedossa on paljon mietittävää digitaalisesta jakelusta verkon yli aidosti toimivaan sisältöön, turvavälejä ja kokoontumisrajoituksia unohtamatta. Olen pitkän esiintymistauon aikana saanut kuitenkin valtavasti uusia ideoita ihmisten hauskuuttamiseksi. Illan ohjelma tuleekin sisältämään komedian lisäksi myös musiikkia ja laulua, mitkä tuovat olohuoneesta lähetettyyn esitykseeni omat haasteensa.”

Poikkeukselliset olot vaativat poikkeuksellisia toimia myös koomikolta

Komedia on kautta vuosituhansien ollut tapa käsitellä vaikeita asioita ja moderni standup jatkaa antiikin Kreikassa esiteltyä, kollektiiviselle naurulle perustuvaa komediaperinnettä. Korona kuitenkin pakottaa yleisön pysymään perhepiirissä kodeissaan, joten verkon kautta suorana lähetettävä komediailta asettaa koomikon uudenlaisen haasteen eteen. Suurten yleisömassojen nauru on komediaillan normaalia vuoropuhelua, mutta nyt show pitää toteuttaa minimimäärällä hauskuutettavia.

”Koko maailmaa koettelee nyt tappava, vakava tauti, ja sille ei tule nauraa. Ihmisten koronakäyttäytymismallit luovat kuitenkin herkullisia mahdollisuuksia huumorille. Nauru tarttuu jopa koronaa herkemmin ja teen parhaani, että saan kotona iltaansa viettävän yleisön niin sanotusti repeämään”, jatkaa Hedberg ja lisää: ”Tällaista suoraa striimikeikkaa en ole koskaan aiemmin tehnyt, joten on pakko tunnustaa, että tuhansien lavakeikkojen kokemuksellakin kameran takana olevan kotiyleisön eteen nouseminen jännittää. Onneksi minulla on lähipiiristäni läsnä muutaman ihmisen miniyleisö, joiden reaktioista näen miten juttuni toimivat.”

Hedberg antaa kotikatsomoille yksinkertaiset vinkit: ”Oma olohuone antaa yleisölle mahdollisuuden paitsi pysyä turvassa, myös rakentaa itselleen sopivimmat tarjoilut. Nyt ei tarvitse myöskään miettiä, mitä pistää keikalle päälleen. Olkaa kuitenkin varovaisia ja vastuullisia vierasmäärien kanssa. Tämä show onkin parhaimmillaan nautittaessa vain oman ydinporukan kanssa.”

Sami Hedberg Live from Olohuone -standup-esitys alkaa perjantaina 4. joulukuuta kello 20.00. Esityksen kesto on 1h 15min. Katseluoikeuden mahdollistava koodi (13,90 euroa) osoitteesta www.netkomedi.com. Show toteutetaan olohuoneesta olohuoneisiin minimikokoisen tuotanto- ja esiintyjäryhmän avustuksella.

Emma Viljanen, tuottaja, Hedberg Entertainment Oy
+358 50 5890980, emma@samihedberg.com

Haastattelupyynnöt Samuel Sorainen, PR- ja viestintätoimisto Wolfcom Oy

Sami Hedbergin nimissä on Guinness World Records -maailmanennätys Eniten stand up -keikkoja vuodessa. Ennätyskiertueellaan Hedberg nauratti yli 100 000:ta ihmistä.

Kirjailijat perustivat ginitislaamon – lukijoille laatua myös lasiin16.11.2020 16:10:05 EETTiedote

Suomalaiset kirjallisuusalan ammattilaiset ovat perustaneet Authors’ Distillery -käsityötislaamon. Tuomas Kyrön, Christian Rönnbackan, Soili Pohjalaisen ja Lippo Luukkosen perustama tislaamo toimii Mäntsälän keskustan Meijerinpuiston vanhassa sikalassa. Kirjailijoiden tislaamomestari Ari Kaura on kehittänyt ensimmäisen tisleen, Reader’s gin -käsityögin, jossa maistuu katajanmarjan lisäksi minttu, korianteri ja sitrushedelmä.

Kuunneltavalle kirjallisuudelle uuden ajan kustantamo Audiomaa15.9.2020 08:50:00 EESTTiedote

Kirjallisuuden ja sisällön ammattilaiset Tuomas Kyrö, Aki Linnanahde ja Lippo Luukkonen perustivat kustannusyhtiön vastaamaan uuden ajan kirjallisuuden tarpeisiin. Audiomaa on riippumaton kirjallisuusalan toimija, joka erikoistuu kuunneltavaan kirjallisuuteen ja muuhun laajaa yleisöä kiinnostavaan ajankohtaiseen audiosisältöön. Uuden kustannusyhtiön julkaisemien sisältöjen pääjakelukanavina toimivat ensisijaisesti äänikirjojen tilauspalvelut. Audiomaan tarkoituksena on tuoda suomalaiseen kirjallisuuteen uudenlaista lisäarvoa paitsi laadukkaista sisällöistä nauttivalle yleisölle, myös kirjailijoille ja muille tarinankertojille.

Vaasan tuo syksyyn kolme merkittävää ja vaikuttavaa leipäuutuutta11.9.2020 10:33:14 EESTTiedote

Leipomoyhtiö Vaasanin syksyn leipäuutuudet vastaavat kuluttajien kasvaneeseen kysyntään, tietoisuuteen ja toiveisiin. Uutuusleivistä Vaasan 5 kuidun palat on varsinainen kuitupommi nostaen vatsan hyvinvoinnille tärkeän kuitupitoisuuden uusiin lukemiin. Vaasan Moilas Free From Pehmeät Rieskapalat on kehitetty gluteenitonta ruokavaliota noudattaville. Uudet Vaasan Pikkupaahto Graham ja Monivilja –paahtoleivät tarjoavat helpotusta kuluttajien ruokahävikinhallintaan.

Hans Välimäki ja Arto Rastas palaavat perinteisen ranskalaisen keittiön pariin13.8.2020 08:58:00 EESTTiedote

Keittiömestarit Hans Välimäki ja Arto Rastas tiimeineen avaavat Helsingin ydinkeskustaan 1. lokakuuta uuden Bardot-ravintolan. Perinteisestä ranskalaisesta keittiöstä ammentava ja klassista keittotaitoa esittelevä ravintola tulee erikoistumaan kaloihin, äyriäisiin ja kasviksiin. Bardotin kuvaillaan olevan bistro ja brasserie, mikä ranskalaisen tradition mukaan lupaa epämuodollista ja eläväistä kortteliravintolatunnelmaa, hyvän ruoan ja juoman liittoa sekä mannermaisen sydämellistä palvelua lounaasta illalliseen viikon jokaisena päivänä. Osoitteeseen Kluuvikatu 1 avautuva ravintolauutuus käsittää myös baarin ja katuterassin.