Sami Kettunen SOK:n hallintoneuvoston jäseneksi

SOK:n hallintoneuvosto on valittu 28.4.2022 Helsingissä pidetyssä SOK:n osuuskunnan kokouksessa. Keskimaan edustajaksi SOK:n hallintoneuvostoon kaudelle 2022–2024 on valittu Sami Kettunen Jyväskylästä. Sami Kettunen toimii Osuuskauppa Keskimaan hallintoneuvoston puheenjohtajana.

Jokaisella S-ryhmän 19 osuuskaupalla on SOK:n hallintoneuvostossa yksi edustuspaikka. Aiemmin Osuuskauppa Keskimaata SOK:n hallintoneuvostossa on edustanut Keskimaan toimitusjohtaja Antti Määttä. Antti Määttä luopui SOK:n hallintoneuvoston jäsenyydestä siirryttyä vuoden 2022 alusta SOK:n hallituksen jäseneksi.

SOK:n hallintoneuvoston rooli on edustaa laajaa omistajakenttää ja toimia yhteisen tahdonmuodostuksen foorumina keskeisimpien strategisten kysymysten osalta. Hallintoneuvosto toimii suurten linjojen ratkaisijana sekä jäsenten edun valvojana. Hallintoneuvosto vahvistaa hallituksen esityksestä kaikki S-ryhmän ja SOK-yhtymän keskeiset strategiset linjaukset.

Lisätietoa SOK:n hallintoneuvoston vuoden 2022 kokoonpanosta:
SOK:n hallintoneuvosto 2022 valittu – uudeksi puheenjohtajaksi Timo Santavuo - S-ryhmä (s-ryhma.fi)

Osuuskauppa Keskimaa on market- ja tavaratalokauppaa, matkailu- ja ravitsemiskauppaa sekä liikennemyymälä- ja polttonestekauppaa harjoittava monialayritys, joka tarjoaa palveluja yli 100 toimipaikassa. Olemme maakunnan markkinajohtaja kaikilla edustamillamme toimialoilla. Keskimaa on Keski-Suomen maakunnan suurimpia yrityksiä yli 666 miljoonan euron liikevaihdolla. Asiakasomistajia on yli 135000. Keski-Suomen suurimpana yritystyönantajana työllistämme lähes 2000 keskisuomalaista.

Prisma Seppälän uudistuksia – käyttötavaraosaston laajennus, uudistunut Outdoor-valikoima, ovelliset kylmälaitteet sekä kerää ja skannaa -palvelu3.5.2022 10:15:00 EEST | Tiedote

Prisma on lanseerannut myymälöihinsä maaliskuusta alkaen uuden laadukkaisiin retkeilyyn ja ulkoiluvälineisiin keskittyvän Outdoor-osaston ja lähtee samalla haastamaan ulkoiluvälineiden- ja vaatteiden toimialaa sekä tavoittelemaan Suomen suosituimman Outdoor-kaupan asemaa. Osana tätä panostusta Prisma Seppälän käyttötavaraosastoa on laajennettu 450 neliöllä ja valikoimia on kehitetty ulkoiluvälineiden ja -vaatteiden, kodintuotteiden sekä kukkapalvelun osalta. Lisäksi myymälän sisälle on rakennettu lasten leikkipaikka. Myymälässä on otettu käyttöön myös kerää ja skannaa -palvelu.

Keskimaan alkuvuoden myyntiä ja tuloskehitystä vauhditti hotelli-, ravintola- ja liikennemyymäläkaupan elpyminen25.4.2022 10:00:00 EEST | Tiedote

Osuuskauppa Keskimaan tammi-maaliskuun liikevaihto oli 155,3 miljoonaa euroa, jossa oli kasvua viime vuoteen 7,9 prosenttia. Tammi-maaliskuun operatiivinen tulos oli 1,1 miljoonaa euroa, mikä on noin 1,8 miljoonaa euroa enemmän kuin viime vuonna. Matkailu- ja ravitsemiskauppa sekä liikennekauppa ovat elpymässä kohti koronaa edeltävää tasoa. Ruokakaupan tulos on pysynyt ennallaan.

Keskimaan S-Biili tuo pankki- ja asiakasomistajuuspalvelut asiakkaiden luokse pienemmille paikkakunnille29.3.2022 10:05:00 EEST | Tiedote

S-Biili eli kiertävä palveluauto tuo asiakasomistajuuden ja S-Pankin palvelut pienemmille paikkakunnille, keskittyen Jyväskylän ulkopuolelle. Osuuskauppa Keskimaan alueella S-Biili starttaa liikenteeseen maanantaina 4.4.2022, jolloin asiakkaat pääsevät asioimaan S-Biilissä Konnevedellä. Keskimaan alueella Keski-Suomessa palveleva S-Biili on toinen käyttöönotettu palveluauto Suomessa, ensimmäinen S-Biili aloitti Osuuskauppa PeeÄssän alueella Pohjois-Savossa helmikuun puolivälissä.