Sampsa Ratia on valittu Varman kiinteistösijoittamisesta vastaavaksi johtajaksi

Sampsa Ratia (KTM) on valittu Varman kiinteistösijoittamisesta vastaavaksi johtajaksi.

Ratialla on laaja kokemus suomalaisesta ja kansainvälisestä kiinteistökentästä. Hän on työskennellyt aiemmin mm. Avantilla, Lease Greenilla, Corbelilla sekä Aberdeenilla.

– Sampsalla on erittäin monipuolinen kokemus kiinteistöalalta ja vahvat näytöt menestyksekkäästä liiketoiminnan johtamisesta. Hän tuo Varmaan myös tärkeää transaktio-osaamista, kertoo Varman varatoimitusjohtaja Reima Rytsölä

– On mahtavaa päästä osaksi Varman huippuorganisaatiota ja luotsaamaan arvostettua kiinteistösijoitusyksikköä. Vastuullinen sijoittaminen ja kestävä kehitys ovat minulle tärkeitä asioita, ja tässä minun ja Varman arvot kohtaavat hienosti. Odotan innolla pääseväni yhdessä tiimin kanssa toteuttamaan Varman julkaisemia ESG-tavoitteita kiinteistösijoitusten osalta sekä edelleen muokkaamaan salkun sisältöä haluttuun suuntaan, toteaa Sampsa Ratia.

Sampsa aloittaa tehtävässä kesälomien jälkeen 16.8.

Varman edellinen kiinteistösijoituksista vastaava johtaja Ilkka Tomperi siirtyy YIT:n palvelukseen.

Keskinäinen työeläkevakuutusyhtiö Varma on vastuullinen ja vakavarainen sijoittaja. Yhtiö vastaa yksityisellä sektorilla noin 900 000 henkilön työeläketurvasta. Vuonna 2020 Varman maksutulo oli 4,9 miljardia euroa, ja yhtiö maksoi eläkkeitä 6,0 miljardia euroa. Varman sijoitusten arvo oli maaliskuun 2021 lopussa 52,9 miljardia euroa.

Varman kiinteistöomaisuuden arvo on 4,8 mrd euroa. Varma omistaa noin 4 200 asuntoa sekä kymmeniä toimisto- ja liikekiinteistöjä. Varma on siten mukana varmistamassa arjen viihtyisyyttä kestävien ja vastuullisten valintojen avulla.

The detailed plan for the office space and hotel project in Katajanokka has been validated – construction is set to begin in the autumn1.7.2021 10:00:38 EEST | Press release

The office and hotel project in Katajanokka in Helsinki, Katajanokan Laituri, continues as the detailed plan for the wooden building owned by Varma Mutual Pension Insurance Company was legally validated 24 June 2021. During the summer, the warehouse facility at Katajanokanlaituri 4 will be demolished, with construction of Katajanokan Laituri set to begin in the autumn. A high-class hotel is also being planned for the building.

Katajanokan toimitila- ja hotellihankkeen asemakaava vahvistettiin - rakentaminen on tarkoitus aloittaa syksyllä1.7.2021 10:00:31 EEST | Tiedote

Helsingin Katajanokalle rakennettava toimitila- ja hotellihanke, Katajanokan Laituri, etenee, kun työeläkeyhtiö Varman omistukseen tulevan puisen rakennuksen asemakaava tuli lainvoimaiseksi 24.6.2021. Kesän aikana puretaan tontilla Katajanokanlaituri 4 -osoitteessa oleva varastorakennus, ja Katajanokan Laiturin rakentamisen on tarkoitus alkaa ensi syksyllä. Rakennukseen suunnitellaan myös korkeatasoista hotellia.

Varma teki 230 miljoonan euron sijoituksen State Streetin ilmastoystävällisiin yrityslainarahastoihin8.6.2021 09:07:30 EEST | Tiedote

Varma sijoitti 230 miljoonaa euroa maailman kolmanneksi suurimman varainhoitotalon State Sreet Global Advisorsin kestävän kehityksen ilmastorahastoihin. Rahastojen tavoitteena on vähentää merkittävästi sijoittajien hiilipäästöjä ja kohdistaa pääomia vähähiiliseen talouteen siirtymiseen. Varma on siemensijoittajana State Streetin uusissa indeksirahastoissa, koska ne tukevat Varman omien ilmastotavoitteiden toteuttamista.

Varma ja BoKlok rakentavat ympäristöystävällisen puukerrostalokohteen Keravalle5.5.2021 11:00:10 EEST | Tiedote

Työeläkeyhtiö Varma ja Skanskan BoKlok rakentavat puukerrostalokohteen Keravan Kurkelaan. Ensimmäinen yhteinen rakennushanke toteutetaan Varman vastuullisuustavoitteiden ja BoKlok-konseptin mukaisesti ympäristö- ja energiatehokkaasti. Varman omistukseen toteutettava kerrostalokohde on ensimmäinen BoKlokin vuokra-asuntoprojekti Suomessa. Keravan keskustan läheisyyteen, osoitteeseen Terhikintie 1, rakennettavan Varman kerrostalokohteen rakentaminen aloitetaan toukokuussa 2021, ja kohde valmistuu elokuussa 2022. Taloyhtiöön tulee 102 Varman vuokra-asuntoa ja se koostuu kahdesta rakennuksesta: yhdestä kuusikerroksisesta ja yhdestä nelikerroksisesta puukerrostalosta. Asunnoista suurin osa on yksiöitä ja kaksioita, ja niissä on lasitettu parveke. Varman kiinteistökehitysjohtajan Sari Raunion mukaan puurakentaminen on tärkeä teema Varman asunto- ja kiinteistösijoittamisessa ja se näkyy myös Keravalle rakennettavassa kerrostalokohteessa. - Terhikintie täydentää hyvin asuntosalkkuamme niin sija