Sampsa Ratia on valittu Varman kiinteistösijoittamisesta vastaavaksi johtajaksi

Sampsa Ratia (KTM) on valittu Varman kiinteistösijoittamisesta vastaavaksi johtajaksi.

Ratialla on laaja kokemus suomalaisesta ja kansainvälisestä kiinteistökentästä. Hän on työskennellyt aiemmin mm. Avantilla, Lease Greenilla, Corbelilla sekä Aberdeenilla.

– Sampsalla on erittäin monipuolinen kokemus kiinteistöalalta ja vahvat näytöt menestyksekkäästä liiketoiminnan johtamisesta. Hän tuo Varmaan myös tärkeää transaktio-osaamista, kertoo Varman varatoimitusjohtaja Reima Rytsölä

– On mahtavaa päästä osaksi Varman huippuorganisaatiota ja luotsaamaan arvostettua kiinteistösijoitusyksikköä. Vastuullinen sijoittaminen ja kestävä kehitys ovat minulle tärkeitä asioita, ja tässä minun ja Varman arvot kohtaavat hienosti. Odotan innolla pääseväni yhdessä tiimin kanssa toteuttamaan Varman julkaisemia ESG-tavoitteita kiinteistösijoitusten osalta sekä edelleen muokkaamaan salkun sisältöä haluttuun suuntaan, toteaa Sampsa Ratia.

Sampsa aloittaa tehtävässä kesälomien jälkeen 16.8.

Varman edellinen kiinteistösijoituksista vastaava johtaja Ilkka Tomperi siirtyy YIT:n palvelukseen.

Keskinäinen työeläkevakuutusyhtiö Varma on vastuullinen ja vakavarainen sijoittaja. Yhtiö vastaa yksityisellä sektorilla noin 900 000 henkilön työeläketurvasta. Vuonna 2020 Varman maksutulo oli 4,9 miljardia euroa, ja yhtiö maksoi eläkkeitä 6,0 miljardia euroa. Varman sijoitusten arvo oli maaliskuun 2021 lopussa 52,9 miljardia euroa.

Varman kiinteistöomaisuuden arvo on 4,8 mrd euroa. Varma omistaa noin 4 200 asuntoa sekä kymmeniä toimisto- ja liikekiinteistöjä. Varma on siten mukana varmistamassa arjen viihtyisyyttä kestävien ja vastuullisten valintojen avulla.