Sanna Lehtonen Kuntaliiton kuntatalousasioiden johtajaksi

KTM Sanna Lehtonen on valittu Kuntaliiton kuntatalousasioiden johtajaksi.

Lehtonen siirtyy tehtävään opetus- ja kulttuuriministeriöstä kuntatalouden eritysasiantuntijan paikalta. Lehtosella on 15 vuoden kokemus kuntatalousasioista ja erityisesti valtionosuuksiin liittyvistä tehtävistä. Aikaisemmin hän on työskennellyt muun muassa valtiovarainministeriössä, Valtion taloudellisessa tutkimuskeskuksessa ja Kuntaliitossa kehittämispäällikkönä.

- Koronasta uuteen normaaliin palaaminen, sote-uudistuksen vaikutukset kuntien talouteen ja työllisyyspalvelujen siirto kuntien vastuulle ovat valtavia muutoksia, ja tekevät tulevista vuosista erityisen mielenkiintoisia. Mahtavaa päästä mukaan valmistelujen keskiöön uudessa roolissa, Lehtonen sanoo.

Kuntatalousasioiden johtaja toimii tiiminvetäjänä ja vastaa kuntatalousasioiden koordinaatiosta. Tehtävä on keskeinen edunvalvonnan sekä kuntien ja valtion yhteistyön kannalta.

Lehtonen aloittaa tehtävässä marraskuun alussa.

Lehtonen on parhaillaan työvapaalla Kuntaliitosta. Häntä valtionosuusasioiden erityisasiantuntijana sijaistanut Olli Riikonen jatkaa tehtävässä.

Lisätiedot:

Sanna Lehtonen, johtaja, kuntatalous (alkaen 1.11.2021), p. 050 462 2156

Jarkko Huovinen, johtaja, Elinvoima ja talous -yksikkö, p. 040 531 6655

Kunnat luovat perustan asukkaiden hyvälle elämälle. Kuntaliitto tekee työtä, jotta kunnat onnistuvat tehtävässään.

Suomen Kuntaliitto on kaikkien maamme kuntien ja kaupunkien kaksikielinen etujärjestö, kunnallisten palvelujen asiantuntija ja kehittäjä. Kuntaliitto.fi on kuntatiedon keskus internetissä.

Långsiktigt och systematiskt marknadsföringsarbete gav Idensalmi första pris i FM i kommunal marknadsföring15.9.2021 15:50:00 EEST | Tiedote

I FM i kommunal marknadsföring deltog sammanlagt fyrtiosex (46) bidrag. Tretton (13) bidrag kortlistades. Av dessa utsågs tre (3) vinnare och rentav sju (7) hedersomnämnanden. Av tävlingsbidragen kunde man se att kommunmarknadsföringen håller på att utvecklas till en allt viktigare faktor i stödjandet och främjandet av kommunernas strategi. Flera av bidragen uppvisade långsiktig planmässighet som framskrider från strateginivån till praktiska marknadsföringsåtgärder.

Pitkäjänteinen ja systemaattinen markkinointityö toi Kuntamarkkinoinnin SM-kilpailussa kullan Iisalmeen15.9.2021 15:50:00 EEST | Tiedote

Kuntamarkkinoinnin SM-kilpailuun osallistui neljäkymmentäkuusi (46) kilpailutyötä. Kilpailutöistä valittiin kolmetoista (13) shortlistalle, joista kolme (3) palkittiin ja peräti seitsemän (7) ansaitsi kunniamaininnan. Kilpailutöistä näki selvästi, että kuntamarkkinointi on kehittymässä vahvemmin strategiaa tukevaksi ja edistäväksi toiminnaksi. Moni kilpailu työ sisälsi pitkäjänteistä suunnitelmallisuutta, joka etenee strategiatasolta aina käytännön markkinointitekoihin.