Aito Media

Sanna-Sisko Tohkasta Aito Median uusi avainpelaaja

Sanna-Sisko Tohka (HANDOUT)

Elokuvia ja tv-ohjelmia tuottava Aito Media Oy on nimittänyt Sanna-Sisko Tohkan (s. 1969), vastaavaksi tuottajaksi 27. tammikuuta lähtien. Hänestä tulee myös Aito Median johtotiimin jäsen.

Tohka siirtyy tehtäväänsä Nouhau Productions Oy:stä luovan johtajan paikalta, jossa hän vastasi Nouhau Productionsin ohjelmien kehitystyöstä ja sisällöstä. Hänen luomiaan tv-ilmiöitä ovat muun muassa Myyntimies Jethron useat kaudet sekä Venla-palkittu Lapin Sampo ja Kauppiaan rouva.

Tohka on tehnyt yli 20-vuotisen uran ohjaten ja käsikirjoittaen useita reality- ja lifestyle-ohjelmia, dokumentteja ja studiotuotantoja muun muassa Susamurussa ja MTV:llä.

"Mahtavaa saada joukkoomme kokenut ja kekseliäs sisältöosaaja, joka osaa ohjata tähtien vahvuuksia ja tehdä monipuolisia ohjelmia. Sanna-Sisko vahvistaa kykyämme tehdä yhä enemmän merkityksellisiä ja viihdyttäviä ohjelmia suomalaisille", sanoo Aito Median toimitusjohtaja Ilkka Hynninen.

"On upeaa päästä mukaan yhteen Suomen suurimmista tuotantoyhtiöistä, jossa on kuitenkin kodinomainen henki. Aito Median oma tuotekehitys on vahvaa ja kotimainen sisältö vetovoimaista. Siitä ja kyvystä lukea yleisöä syntyy menestys. Odotan innolla luovien päiden tuottoisia yhteentörmäyksiä, yhdessä huippujengin kanssa!" sanoo Sanna-Sisko Tohka.

Aito Median Oy:n nykyisiä tuotantoja ovat muun muassa Pirjo, Ei haukku haavaa tee, Ennätystehdas, Olet mitä syöt sekä Suomen huutokauppakeisari. Aito Media -konsernin liikevaihto oli viime tilikaudella noin 11 miljoonaa euroa, ja vakituista henkilöstöä oli 22.

Ilkka Hynninen, toimitusjohtaja
ilkka.hynninen@aitomedia.fi

Sanna-Sisko Tohka (HANDOUT)

Aito Media
Hämeentie 157, 4. krs,

+358 50 380 4160https://www.aitomedia.fi

Aito Media Oy on yksi Suomen suurimmista TV-tuotantoyhtiöistä. Vuonna 2003 perustettu Aito Media on kehittänyt ja tuottanut yli 50 televisiosarjaa, ja yhtiön ohjelmia on näytetty yli 40 maassa. Aito Media tuottaa vuosittain yli 200 tuntia ohjelmistoa suomalaisille televisiokanaville ja kansainväliseen levitykseen. Yhtiö tuottaa niin dokumentaarisia sarjoja, draamaa, viihdettä kuin formaatteja. Aito Median ohjelmia ovat mm. Suomalainen menestysresepti, Au pairit, Tankkaustarinat, Poliisit ja draamasarjat Koskinen, Ei Haukku haavaa tee sekä Pirjo. Aito Mediasta tuli osa Mediawan-konsernia viime vuoden marraskuussa.

Pierre-Antoine Captonin, Xavier Nielin ja Matthieu Pigassen vounna 2015 perustama Mediawan on yksi merkittävimmistä eurooppalaisista audiovisuaalisista sisältöä tuottavista itsenäisistä studioista. Mediawan kokoaa yhteen oman luokkansa parhaat audiovisuaalisen luomisen kyvyt toimimalla koko arvoketjussa:

• Draaman, käsikirjoittamattoman sisällön sekä dokumentti-, elokuva- ja animaatioelokuvien alkuperäissisällön tuottaminen yli 50 tuotantoyhtiössä Ranskassa, Italiassa, Espanjassa, Alankomaissa, Suomessa ja Senegalissa (Mediawan Sdtudios)
  • Audiovisuaalisen sisällön jakelu (Mediawan Rights, LS Distribution ja Telmondis Distribution)
  • Kanavien ja digitaalisten palvelujen julkaiseminen (Mediawan Thematics)

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Aito Media

Tomi Suomela Aito Median viihdeliiketoimintojen vetäjäksi29.5.2018 07:00:00 EEST | Tiedote

Elokuvia ja tv-ohjelmia tuottava Aito Media Oy on nimittänyt Tomi Suomelan, 48, viihteestä ja formaateista vastaavaksi johtajakseen 9. elokuuta lähtien. Aito Mediassa on kolme liiketoimintalinjaa fakta, viihde ja draama. Suomela vastaa viihteen tuotannoista, tuotekehityksestä ja myynnistä. Suomela siirtyy tehtäväänsä MTV Oy:stä, missä hän on toiminut vastaavana tuottajana lukuisissa maailman suurimmissa viihdeohjelmissa sekä vastannut kanavan formaattihankinnoista ja kustannetuista ohjelmahankkeista. ”Aito Media on viime vuosina kasvanut vauhdilla. Audiovisuaalisen median murroksessa tuotantoyhtiöt tarvitsevat useita kivijalkoja ja oikeat ammattilaiset. Olemme erittäin tyytyväisiä, että saimme juuri Tomin vahvistamaan tiimiämme”, sanoo Aito Median toimitusjohtaja Ilkka Hynninen. Suomela sanoo tarttuneensa ohittamattomaan tilaisuuteen, sillä Aito Media ja sen ranskalainen omistaja Lagardère Studios tarjoavat loistavan mahdollisuuden uusien viihdeohjelmien kehitykseen niin täällä Suomess