Sarastia Rekryn palkanmaksun sujuvuus saa huippupisteet tuoreessa työntekijöiden kyselyssä

Sotealan vuokratyöpalveluja tarjoavan Sarastia Rekryn yksi suurista työelämän innovaatioista on ollut Palkka Joka Perjantai (PJP)-konsepti. Kaikki SaRen alle 13 päivän keikkoja tehneet ovat olleet sen piirissä vuoden alusta lähtien. PJP-mallissa 1-12 päivän sijaisuutta tekevälle tuntipalkkaiselle keikkatyöntekijälle maksetaan palkka joka perjantai. Eli esimerkiksi tällä viikolla tehdyistä työtunneista maksetaan palkka seuraavan viikon perjantaina

Sarastia Rekryn ja Onviren toimitusjohtaja Jaana Jantola

Sarastia Rekryn kautta sotealan työkeikkoja tekee yli 10 000 työntekijää. Heidän tyytyväisyyttään tutkitaan puolivuosittain.

Palkanmaksun sujuvuus on aina saanut huippupisteet ja viimeisimmässä, kesäkuussa julkistetussa tutkimuksessa palkanmaksu sai tutkimushistorian parhaat pisteet.

Työntekijät arvioivat palkanmaksun sujuvuuden arvosanaksi 4,7/5.

Työntekijät myös suosittelevat SaRe vahvasti. SaRen suosittelijoita on jo 70 prosenttia työntekijöistä (2021: 66 %)

Palkka joka Perjantai tärkeä osa SaRen toimintaa

-Meillä kaikki keikkatyöhön liittyvä byrokratia tehdään ”yhdeltä luukulta” eli samasta järjestelmästä, työsopimuksista lähtien, se helpottaa työpaikan vastaanottamista. Keikkatyöstä halutaan palkka yleensä nopeasti tilille. Meillä tuntitekijöiden palkkapäivä on aina seuraavan viikon perjantaina. Tämä on kilpailuvaltti, johon monien työnantajien järjestelmät ja prosessit eivät taivu, Sarastia Rekryn toimitusjohtaja Jaana Jantola kertoo.

Jantolan mukaan yhtiön keikkatyöntekijöiltä on tullut viikoittaisesta palkanmaksusta paljon hyvää palautetta.

Palkka joka perjantai -malli on Sarastia Rekryllä käytössä ainoana julkisena toimijana Suomessa.

Sarastia Rekryn ja Onviren toimitusjohtaja Jaana Jantola

Tarjosimme työmahdollisuuksiavuonna 2021 yli 260 000 kertaa ja toteutuneita työtunteja kertyi yli 2,7 miljoonaa.

Keikkalaiseksi ryhtyminen on mutkatonta, sillä haastattelemme potentiaaliset työntekijät etänä. Säästämme sijaisiksi haluavien ja omien rekrytoijiemme aikaa.

Järjestelmä- ja prosessikehitys ovat meille totta: yli kolmannes sijaisuuksista täyttyy automatiikan ja työtarjottimen kautta. Mobiiliapplikaatio on suosituin tapa varata itselle parhaiten sopivat työt.