Sari Aalto-Matturi Mielenterveysseuran toiminnanjohtajaksi vuodenvaihteessa

Ehkäisevä päihdetyö EHYT ry:n toiminnanjohtaja, valtiotieteiden lisensiaatti Sari Aalto-Matturi (48) on valittu Mielenterveysseuran toiminnanjohtajaksi. Nykyinen toiminnanjohtaja Marita Ruohonen siirtyy vuodenvaihteessa eläkkeelle.

Nähdäksesi tämän sisällön lähteestä www.mielenterveysseura.fi, anna hyväksyntä sivun yläosasta.Sari Aalto-Matturi on toiminut monipuolisesti yli 20 vuoden ajan esimies- ja johtotehtävissä sekä järjestösektorilla että julkisella ja yksityisellä sektorilla. EHYTin toiminnanjohtajana hän vastaa 65 hengen ja 107 jäsenyhdistyksen valtakunnallisesta kansalais- ja asiantuntijajärjestöstä. Hän on toiminut järjestössä sen perustamisesta lähtien vuodesta 2011, jolloin kolme keskisuurta järjestöä päätti yhdistymisestä.

Sari Aalto-Matturi on toiminut Elämäntapaliiton toiminnanjohtajana, oikeusministeriön neuvottelevana virkamiehenä johtaen demokratian vastuualuetta, väestörekisterikeskuksen viestintä- ja markkinointiyksikön johtajana sekä muun muassa Suomen Ammattiliittojen Keskusjärjestö SAK:n viestintäpäällikkönä.

Sari Aalto-Matturilla on laajat luottamustoimen verkostot. Hän toimii muun muassa SOSTE Suomen sosiaali- ja terveys ry:n varapuheenjohtajana.

- Mielenterveysseuralla on uusi ja kunnianhimoinen strategia tehdä Suomesta mielenterveyden edistämisen edelläkävijä. Tehtävänä on edistää mielenterveyttä ja ehkäistä ongelmia sekä puolustaa rohkeasti oikeudenmukaisuutta. Sari Aalto-Matturi sopii erinomaisesti valittuun tehtävään, sanoo puheenjohtaja Pentti Arajärvi

- Olen viihtynyt erittäin hyvin EHYTissä, mutta nyt avautui sellainen tehtävä, jota en voinut olla hakematta, ja arvostamassani kehityshakuisessa organisaatiossa. Mielenterveydellä on niin suuri merkitys yksilön, yhteisöjen ja yhteiskunnan hyvinvoinnille, sanoo
Sari Aalto-Matturi.

Lisätietoa:

Puheenjohtaja Pentti Arajärvi, Suomen Mielenterveysseura, puh. 040 582 0300, pentti.arajarvi@iki.fi

Maistraatinportti 4

Suomen Mielenterveysseura on kansanterveys- ja kansalaisjärjestö. Seura edistää Suomessa asuvien mielenterveyttä, tekee ehkäisevää mielenterveystyötä ja rakentaa vapaaehtoisen kansalaistoiminnan edellytyksiä mielenterveyden alalla. www.mielenterveysseura.fi www.facebook.com/mielenterveys www.twitter.com/mielenterveys

A cry for help for the environment: “Humanity is doomed” - Young people’s concerns about future need to be attended to4.3.2024 03:00:00 EET | Tiedote

The eco-crisis and uncertainty about the future cast a shadow over the mental wellbeing of young people. Research studies show that as many as 75 percent of them consider future to be daunting and 56 percent think that humanity is doomed. The awareness campaign “Let’s face the eco-crisis together” starts on 4th March 2024. The aspiration of the campaign is to make young people’s worries visible to all, to challenge adults to face these emotions and thoughts and to assure young people that they will not be left alone with their worries. Young people’s concerns of the future shall not be ignored anymore.