Särkänniemi avoinna joka päivä 7.5. alkaen – Katujunalla ilmaiseksi huvittelemaan Suomen alkulohko-ottelupäivinä

Särkänniemi ja Koiramäen eläinpuisto ovat avoinna 7.5.2022 alkaen joka päivä. Toukokuu tarjoilee huvipuistossa jääkiekkohuumaa, vaikuttajatapaamisia ja konsertteja kaikenikäisille. Katujunalla pääsee Särkänniemeen ilmaiseksi Suomen alkulohko-ottelupäivinä.

Lauantaina 7.5.2022 vietetään Koiramäen eläinpuiston kesän avajaisia, ja samasta päivästä alkaen Särkänniemen huvipuisto on avoinna joka päivä 28.8. asti. Toukokuussa huvipuisto ja Koiramäen eläinpuisto ovat avoinna ma–to klo 10–17 ja perjantaina klo 14–21. Pysäköinti Särkänniemen lähiparkkipaikalla on toukokuussa maanantaista perjantaihin maksuton.

Lätkähuumaa ja tapahtumia Särkänniemessä

Jääkiekon maailmanmestaruuskisat tuovat lätkähuuman Särkänniemeenkin. Suomen alkulohko-ottelupäivinä sekä 26.5. Särkänniemeen pääsee Tampereen Katujunalla ilmaiseksi. Ilmaiset päivät katujunailla Särkänniemeen ovat siis 13.–14.5., 16.5., 18.5., 20.–21.5., 24.5. ja 26.5. Katujuna lähtee tasatunnein Hotelli Ilveksen pihalta ja kiertää keskustan Hotelli Tornin, Tampere-talon, Jääkiekkomuseon, Särkänniemen, Laukontorin ja Keskustorin kautta.

Toukokuun viimeisellä kokonaisella viikolla Särkänniemessä järjestetään Meet & Greet -tilaisuuksia somevaikuttajien kanssa sekä kolme eri yleisöille suunnattua musiikkitapahtumaa. Herbalisti ja ZoneVD ovat tavattavissa Särkänniemessä ma 23.5. klo 13, Mandimai ja EuroHoo ti 24.5. klo 13 ja Niko & Santtu ke 25.5. klo 13.

Kiekon kotibileet nostavat jääkiekkohuuman kattoon Särkänniemessä 27.5.2022. Alle 18-vuotiailta kielletyssä tapahtumassa esiintyvät Klamydia, Matti ja Teppo, Portion Boys sekä Oku Luukkainen. Särkänniemen laitteet sisältyvät tapahtumalippuihin.

Ikärajaton ilon kesän avauskonsertti pidetään seuraavana päivänä 28.5.2022, kun Blind Channel ja Cyan Kicks valtaavat Särkänniemen. Tapahtuma on erikseen tehtävien paikkavarausten osalta täyteen varattu, mutta päiväkohtaisia rannekkeita on tapahtumaan vielä jäljellä.

Perheen pienimpiä hemmotellaan tapahtumaviikon sunnuntaina 29.5. Mini Fest -tapahtumassa, jossa esiintyvät Mimi ja Kuku sekä Pikku Papun orkesteri. Tapahtumaan pääsee millä tahansa Särkänniemen huvipuiston sisäänpääsyn sisältävällä lipputuotteella ja paikkavarauksella.

Miikka Seppälä, toimitusjohtaja
0207 130 201, miikka.seppala@sarkanniemi.fi