Satakunnan ammattikorkeakoulun Porin kampus siirtyy Hemsön hallintaan

Ruotsalainen kiinteistösijoitusyhtiö Hemsö osti rakenteilla olevan Satakunnan ammattikorkeakoulun koulukiinteistön Cityconilta kesäkuussa 2015. Kiinteistö on nyt valmistunut ja siirtyi suunnitelmien mukaisesti Hemsön hallintaan 31.5.

Kiinteistön vuokrattava pinta-ala on 23 000 neliömetriä ja kaupan hinta 57 miljoonaa euroa. Kiinteistön vuokraa Satakunnan ammattikorkeakoulu (SAMK) kahdenkymmenen vuoden sopimuksella. Sopimuksen takaa Porin kaupunki.

‒ Oppilaitokset ovat tärkeä osa Hemsön toimintaa ja Satakunnan ammattikorkeakoulu on paikallisesti merkittävä hanke, Hemsön Suomen maajohtaja Jarkko Leinonen sanoo.

‒ Rakennuksen uudet ympäristösertifioidut tilat ovat modernit ja räätälöity opetuskäyttöön. Rakennnus on suunniteltu niin, että korkeakoulu voi käyttää sitä ”elävänä laboratoriona” tutkimuksessa ja esimerkiksi osaa LVI-järjestelmistä voidaan käyttää koulutustarkoituksiin.

Hemsö ja Citycon ovat nostaneet koulukiinteistön BREEAM-ympäristöluokituksen tasolta ”hyvä” tasolle ”erittäin hyvä”. Kiinteistö täyttää Hemsön kestävän kehityksen joukkovelkakirjojen kriteerit.

Kaupan toteutumisen myötä Hemsön Suomen kiinteistökannan arvo on noin 287 miljoonaa euroa.

Nils Styf, toimitusjohtaja, +46 8 501 170 01
Jarkko Leinonen, Suomen maajohtaja, +358 400 150 841