Satakunnan ELY-keskus onnistui jälleen asiakastyössä, palvelutyytyväisyystulokset kertovat tyytyväisyydestä
Asiakkailta saatu "palvelu kokonaisuudessaan" -arvosanojen (asteikko 1-5) keskiarvo 4,57 (v. 2021 4,55) on edelleen noussut vuoden 2021 tasolta valtakunnallisen keskiarvon ollessa 4,29 (v. 2021 4,35). Palvelutyytyväisyyskyselyn tulosten yhteenvedon mukaan asiakkaiden tyytyväisyys pysyi hyvällä tasolla kaikissa arvioiduissa osatekijöissä. Tyytyväisimpiä asiakkaat olivat palvelun asiantuntemukseen 4,72 (v. 2021 4,46) ja ystävällisyyteen 4,79 (v. 2021 4,83), tyytyväisyys päätösten perusteluihin 4,56 (v. 2021 4,56) on säilynyt viimevuotisella tasolla. Myös tyytyväisyys annettuun neuvontaan 4,56 (v. 2021 4,61) oli korkealla tasolla, vaikkakin hieman laskenut edellisestä vuodesta. Tyytyväisyys asioiden käsittelynopeuteen 4,53 (v. 2021 4,48) oli parantunut.
Satakunnan ELY-keskuksen palveluiden tyytyväisyyden kehittyminen
Kokonaistyytyväisyys eri palvelukokonaisuuksissa v. 2022
Valtakunnan keskiarvo 2022 |
Satakunnan ELY-keskus 2022 |
Satakunnan ELY-keskus 2021 |
|
Rahoitus |
4,28 |
4,53 |
4,55 |
Maksatus |
4,24 |
4,63 |
4,64 |
Valvonta (luomuvalvonnat) |
4,41 |
4,55 |
4,55 |
- Satakunnan ELY-keskus on saanut asiakkailta edelleen hyvää palautetta alueella toteuttamistaan palveluista ja yhteistyöstä. Kiitos tästä kuluu ennen kaikkea ammattitaitoiselle ja motivoituneelle henkilöstöllemme, toteavat ylijohtaja Marja Karvonen ja strategiapäällikkö Anne Jortikka Satakunnan ELY-keskuksesta.
ELY-keskuksen toiminnan kehittämisessä panostetaan kuluvana vuonna edelleen siihen, että henkilöstöllä on ajantasainen osaaminen ja ammattitaito sekä mahdollisuus kehittyä työssään ja urallaan. Osaamisen kehittämisessä painotetaan asiakaslähtöisyyttä, uudistumista sekä sähköisten palvelujen ja toimintaympäristöjen hyvää hallintaa.
Kyselyssä seurataan vuosittain kuudentoista järjestämisvastuussa olevan viraston tai valtakunnallisen palvelun onnistumista 50 eri palvelun tuottamisessa ELY-keskusalueilla. Tulokset auttavat asiakkaiden tuntojen ja kokemusten keräämisessä antaen tietoa kehittämistarpeista. Samalla ne toimivat tärkeänä mittarina kansallisen tason palvelukyvyn seurantaan.
Arvioitavia palvelukokonaisuuksia olivat rahoitus-, maksatus-, lupa- ja valvontapalvelut sekä yritysten kehittämispalvelut. Valtakunnallisten tulosten aikaansaamiseksi ELY-keskusten ja KEHA-keskuksen kyselyiden tulokset yhdistettiin palveluittain. Palvelutyytyväisyyskyselyihin saatiin vuonna 2022 yhteensä 4430 vastausta koko maasta ja 102 Satakunnasta. Vastausmäärä on hieman noussut edellisvuodesta (vuonna 2021 3888 kpl). Nousu selittyy käytännössä maksatuspalvelujen vastausmäärän kasvusta.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Satakunnan ELY-keskus
- ylijohtaja Marja Karvonen, p. 0295 022 111
- strategiapäällikkö Anne Jortikka, p. 0295 022 046
Kuvat
Tietoja julkaisijasta
Yrjönkatu 20
28100 Pori
0295 022 000http://www.ely-keskus.fi/web/ely/ely-satakunta
ELY-keskukset ovat valtion viranomaisia, jotka edistävät alueellista kehittämistä hoitamalla valtionhallinnon toimeenpano- ja kehittämistehtäviä alueilla. ELY-keskukset hoitavat elinkeinoihin, työvoimaan, osaamiseen sekä liikenteeseen ja infrastruktuuriin että ympäristöön ja luonnonvaroihin liittyviä tehtäviä. ELY-keskukset kehittävät ja tukevat taloudellista, sosiaalista ja ekologisesti kestävää hyvinvointia.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Satakunnan ELY-keskus
Satakunnassa työttömien määrä on noussut yli tuhannella hengellä vuoden takaiseen verrattuna24.4.2024 08:00:00 EEST | Tiedote
Määrällisesti eniten Satakunnassa on kasvanut työttömien miesten ja toisen asteen koulutuksen saaneiden työttömien työnhakijoiden määrä. Etenkin lomautusten kasvu on pitänyt työttömyyttä korkealla alkuvuoden ajan.
Ukrainalaisia muutti laajasti Satakunnan kuntiin viime vuoden aikana15.4.2024 08:00:00 EEST | Tiedote
Satakunnan kuntiin muutti vuoden 2023 aikana yhteensä 767 tilapäistä suojelua saavaa ukrainalaista. Ukrainalaisia muutti lähes jokaiseen Satakunnan kuntaan. Eniten ukrainalaisia sijoittui Poriin ja toiseksi eniten Raumalle.
Satakunnassa työttömien määrä on noussut kahdeksalla prosentilla vuoden takaisesta26.3.2024 08:00:00 EET | Tiedote
Määrällisesti eniten Satakunnassa on kasvanut työttömien miesten ja toisen asteen koulutuksen saaneiden työttömien työnhakijoiden määrä. Suhteellisesti eniten nousua on kuitenkin ollut nuorten työttömyydessä ja pitkäaikaistyöttömyydessä.
Maaseutuyritysten kasvua on tuettu 1,6 miljoonalla – Satamaidon investoinnit Satakunnan suurimmat13.3.2024 13:39:34 EET | Tiedote
Satakunnan ELY-keskus ja paikalliset Leader-ryhmät ovat myöntäneen maakunnan yrityksille EU:n maaseuturahoitusta 1,6 miljoonalla eurolla. ELY-keskus ja Leader-ryhmät ovat tyytyväisiä vuodelle 2024 saatuun 9 miljoonan euron myöntövaltuuteen.
Satakunnassa työttömien määrä on kasvanut vuoden takaiseen verrattuna – eniten nousua nuorten työttömyydessä20.2.2024 08:00:00 EET | Tiedote
Työttömyyden kasvua on ollut Satakunnassa toistaiseksi lähinnä rakentamisen ja teollisuuden ammattialoilla. Määrällisesti eniten on kasvanut toisen asteen koulutuksen saaneiden työttömien ja työttömien miesten määrä. Suhteellisesti eniten nousua on kuitenkin ollut nuorten, alle 25-vuotiaiden työttömyydessä.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme