Satakunnan ELY-keskus

Satakunnan ELY-keskus onnistui jälleen asiakastyössä, palvelutyytyväisyystulokset kertovat tyytyväisyydestä

Jaa
ELY-keskuksen toimintaa kehitettiin vuoden 2022 aikana jalkauttamalla henkilöstölle asiakaskokemusajattelua ja rakentamalla yritysasiakkuuksien hoidon toimintamalli. Koronapandemian aikana opitut etätyöskentelytaidot sekä virtuaaliset ja sähköiset palvelut tulivat jäädäkseen samoin kuin vuorovaikutteisen hybridityön toimintamallit.

Asiakkailta saatu "palvelu kokonaisuudessaan" -arvosanojen (asteikko 1-5) keskiarvo 4,57 (v. 2021 4,55) on edelleen noussut vuoden 2021 tasolta valtakunnallisen keskiarvon ollessa 4,29 (v. 2021 4,35). Palvelutyytyväisyyskyselyn tulosten yhteenvedon mukaan asiakkaiden tyytyväisyys pysyi hyvällä tasolla kaikissa arvioiduissa osatekijöissä. Tyytyväisimpiä asiakkaat olivat palvelun asiantuntemukseen 4,72 (v. 2021 4,46) ja ystävällisyyteen 4,79 (v. 2021 4,83), tyytyväisyys päätösten perusteluihin 4,56 (v. 2021 4,56) on säilynyt viimevuotisella tasolla. Myös tyytyväisyys annettuun neuvontaan 4,56 (v. 2021 4,61) oli korkealla tasolla, vaikkakin hieman laskenut edellisestä vuodesta. Tyytyväisyys asioiden käsittelynopeuteen 4,53 (v. 2021 4,48) oli parantunut.

Satakunnan ELY-keskuksen palveluiden tyytyväisyyden kehittyminen

Kokonaistyytyväisyys eri palvelukokonaisuuksissa v. 2022

 

Valtakunnan keskiarvo

2022

Satakunnan ELY-keskus 2022

Satakunnan ELY-keskus 2021

Rahoitus

4,28

4,53

4,55

Maksatus

4,24

4,63

4,64

Valvonta (luomuvalvonnat)

4,41

4,55

4,55

- Satakunnan ELY-keskus on saanut asiakkailta edelleen hyvää palautetta alueella toteuttamistaan palveluista ja yhteistyöstä. Kiitos tästä kuluu ennen kaikkea ammattitaitoiselle ja motivoituneelle henkilöstöllemme, toteavat ylijohtaja Marja Karvonen ja strategiapäällikkö Anne Jortikka Satakunnan ELY-keskuksesta.

ELY-keskuksen toiminnan kehittämisessä panostetaan kuluvana vuonna edelleen siihen, että henkilöstöllä on ajantasainen osaaminen ja ammattitaito sekä mahdollisuus kehittyä työssään ja urallaan. Osaamisen kehittämisessä painotetaan asiakaslähtöisyyttä, uudistumista sekä sähköisten palvelujen ja toimintaympäristöjen hyvää hallintaa.

Kyselyssä seurataan vuosittain kuudentoista järjestämisvastuussa olevan viraston tai valtakunnallisen palvelun onnistumista 50 eri palvelun tuottamisessa ELY-keskusalueilla. Tulokset auttavat asiakkaiden tuntojen ja kokemusten keräämisessä antaen tietoa kehittämistarpeista. Samalla ne toimivat tärkeänä mittarina kansallisen tason palvelukyvyn seurantaan.  

Arvioitavia palvelukokonaisuuksia olivat rahoitus-, maksatus-, lupa- ja valvontapalvelut sekä yritysten kehittämispalvelut. Valtakunnallisten tulosten aikaansaamiseksi ELY-keskusten ja KEHA-keskuksen kyselyiden tulokset yhdistettiin palveluittain. Palvelutyytyväisyyskyselyihin saatiin vuonna 2022 yhteensä 4430 vastausta koko maasta ja 102 Satakunnasta. Vastausmäärä on hieman noussut edellisvuodesta (vuonna 2021 3888 kpl). Nousu selittyy käytännössä maksatuspalvelujen vastausmäärän kasvusta.

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Satakunnan ELY-keskus
- ylijohtaja Marja Karvonen, p. 0295 022 111
- strategiapäällikkö Anne Jortikka, p. 0295 022 046

Kuvat

Tietoja julkaisijasta

Satakunnan ELY-keskus
Satakunnan ELY-keskus
Yrjönkatu 20
28100 Pori

0295 022 000http://www.ely-keskus.fi/web/ely/ely-satakunta

ELY-keskukset ovat valtion viranomaisia, jotka edistävät alueellista kehittämistä hoitamalla valtionhallinnon toimeenpano- ja kehittämistehtäviä alueilla. ELY-keskukset hoitavat elinkeinoihin, työvoimaan, osaamiseen sekä liikenteeseen ja infrastruktuuriin että ympäristöön ja luonnonvaroihin liittyviä tehtäviä. ELY-keskukset kehittävät ja tukevat taloudellista, sosiaalista ja ekologisesti kestävää hyvinvointia.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Satakunnan ELY-keskus

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye