Satakunnan ELY-keskus onnistui jälleen asiakastyössä, palvelutyytyväisyystulokset kertovat tyytyväisyydestä

Asiakkailta saatu "palvelu kokonaisuudessaan" -arvosanojen (asteikko 1-5) keskiarvo 4,57 (v. 2021 4,55) on edelleen noussut vuoden 2021 tasolta valtakunnallisen keskiarvon ollessa 4,29 (v. 2021 4,35). Palvelutyytyväisyyskyselyn tulosten yhteenvedon mukaan asiakkaiden tyytyväisyys pysyi hyvällä tasolla kaikissa arvioiduissa osatekijöissä. Tyytyväisimpiä asiakkaat olivat palvelun asiantuntemukseen 4,72 (v. 2021 4,46) ja ystävällisyyteen 4,79 (v. 2021 4,83), tyytyväisyys päätösten perusteluihin 4,56 (v. 2021 4,56) on säilynyt viimevuotisella tasolla. Myös tyytyväisyys annettuun neuvontaan 4,56 (v. 2021 4,61) oli korkealla tasolla, vaikkakin hieman laskenut edellisestä vuodesta. Tyytyväisyys asioiden käsittelynopeuteen 4,53 (v. 2021 4,48) oli parantunut.
Satakunnan ELY-keskuksen palveluiden tyytyväisyyden kehittyminen
Kokonaistyytyväisyys eri palvelukokonaisuuksissa v. 2022
Valtakunnan keskiarvo 2022 |
Satakunnan ELY-keskus 2022 |
Satakunnan ELY-keskus 2021 |
|
Rahoitus |
4,28 |
4,53 |
4,55 |
Maksatus |
4,24 |
4,63 |
4,64 |
Valvonta (luomuvalvonnat) |
4,41 |
4,55 |
4,55 |
- Satakunnan ELY-keskus on saanut asiakkailta edelleen hyvää palautetta alueella toteuttamistaan palveluista ja yhteistyöstä. Kiitos tästä kuluu ennen kaikkea ammattitaitoiselle ja motivoituneelle henkilöstöllemme, toteavat ylijohtaja Marja Karvonen ja strategiapäällikkö Anne Jortikka Satakunnan ELY-keskuksesta.
ELY-keskuksen toiminnan kehittämisessä panostetaan kuluvana vuonna edelleen siihen, että henkilöstöllä on ajantasainen osaaminen ja ammattitaito sekä mahdollisuus kehittyä työssään ja urallaan. Osaamisen kehittämisessä painotetaan asiakaslähtöisyyttä, uudistumista sekä sähköisten palvelujen ja toimintaympäristöjen hyvää hallintaa.
Kyselyssä seurataan vuosittain kuudentoista järjestämisvastuussa olevan viraston tai valtakunnallisen palvelun onnistumista 50 eri palvelun tuottamisessa ELY-keskusalueilla. Tulokset auttavat asiakkaiden tuntojen ja kokemusten keräämisessä antaen tietoa kehittämistarpeista. Samalla ne toimivat tärkeänä mittarina kansallisen tason palvelukyvyn seurantaan.
Arvioitavia palvelukokonaisuuksia olivat rahoitus-, maksatus-, lupa- ja valvontapalvelut sekä yritysten kehittämispalvelut. Valtakunnallisten tulosten aikaansaamiseksi ELY-keskusten ja KEHA-keskuksen kyselyiden tulokset yhdistettiin palveluittain. Palvelutyytyväisyyskyselyihin saatiin vuonna 2022 yhteensä 4430 vastausta koko maasta ja 102 Satakunnasta. Vastausmäärä on hieman noussut edellisvuodesta (vuonna 2021 3888 kpl). Nousu selittyy käytännössä maksatuspalvelujen vastausmäärän kasvusta.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Satakunnan ELY-keskus
- ylijohtaja Marja Karvonen, p. 0295 022 111
- strategiapäällikkö Anne Jortikka, p. 0295 022 046
Kuvat
Tietoja julkaisijasta

Yrjönkatu 6
28100 Pori
0295 022 000http://www.ely-keskus.fi/web/ely/ely-satakunta
ELY-keskukset ovat valtion viranomaisia, jotka edistävät alueellista kehittämistä hoitamalla valtionhallinnon toimeenpano- ja kehittämistehtäviä alueilla. ELY-keskukset hoitavat elinkeinoihin, työvoimaan, osaamiseen sekä liikenteeseen ja infrastruktuuriin että ympäristöön ja luonnonvaroihin liittyviä tehtäviä. ELY-keskukset kehittävät ja tukevat taloudellista, sosiaalista ja ekologisesti kestävää hyvinvointia.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Satakunnan ELY-keskus
Satakunnan taloudessa näkyy jo odotuksia paremmasta29.4.2025 09:14:28 EEST | Tiedote
Satakunnan elinkeinoelämän ja yritystoiminnan tilanteen arvioidaan pysyvän ennallaan seuraavan puolen vuoden aikana. Myöskään työttömyys ei vielä lähiaikoina ole kääntymässä laskuun. Parempaa kehitystä ennakoidaan kuitenkin vuoden tähtäimellä. Epävarmuutta näkymiin tuovat kansainväliset kauppapoliittiset jännitteet. Satakunnan elinkeinoelämän ja työmarkkinoiden tilannetta ja näkymiä on arvioitu kevään Alueelliset kehitysnäkymät -raportissa.
Satakunnan työttömyys kääntyi maaliskuussa kausittaiseen laskuun24.4.2025 08:00:00 EEST | Tiedote
Työvoiman kysynnän heikentyessä työttömien määrä on kuitenkin edelleen kasvanut selvästi vuoden takaiseen verrattuna.
Satakunnassa oli helmikuussa 11 320 työtöntä työnhakijaa25.3.2025 08:00:00 EET | Tiedote
Työvoiman kysyntä on edelleen heikentynyt vuoden takaiseen verrattuna ja työttömyyden kasvu jatkunut.
Satakunnan maaseudun kehittämiseen saatiin 10 miljoonan euron potti11.3.2025 12:27:48 EET | Tiedote
Euroopan unionin maaseuturahoituksella autetaan yrityksiä kasvuun ja kehitetään maaseudun elinvoimaisuutta ja viihtyvyyttä. Rahoitusta voidaan myöntää kaikkialle Satakuntaan Porin ja Rauman keskustoja lukuun ottamatta.
Uusi opas tarjoaa ohjeita luontopolkujen suunnitteluun ja ylläpitoon26.2.2025 10:02:04 EET | Tiedote
Suomea värittävät suot, vesistöt, perinnemaisemat ja metsät tarjoavat upeat puitteet luontopoluilla liikkumiseen. Polkuja luontoon -opas ohjaa luontoreitin perustajaa ideasta toteutukseen ja polun ylläpitoon asti.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme