Satakunnan ELY-keskus onnistui jälleen asiakastyössä, palvelutyytyväisyystulokset kertovat tyytyväisyydestä

Asiakkailta saatu "palvelu kokonaisuudessaan" -arvosanojen (asteikko 1-5) keskiarvo 4,57 (v. 2021 4,55) on edelleen noussut vuoden 2021 tasolta valtakunnallisen keskiarvon ollessa 4,29 (v. 2021 4,35). Palvelutyytyväisyyskyselyn tulosten yhteenvedon mukaan asiakkaiden tyytyväisyys pysyi hyvällä tasolla kaikissa arvioiduissa osatekijöissä. Tyytyväisimpiä asiakkaat olivat palvelun asiantuntemukseen 4,72 (v. 2021 4,46) ja ystävällisyyteen 4,79 (v. 2021 4,83), tyytyväisyys päätösten perusteluihin 4,56 (v. 2021 4,56) on säilynyt viimevuotisella tasolla. Myös tyytyväisyys annettuun neuvontaan 4,56 (v. 2021 4,61) oli korkealla tasolla, vaikkakin hieman laskenut edellisestä vuodesta. Tyytyväisyys asioiden käsittelynopeuteen 4,53 (v. 2021 4,48) oli parantunut.
Satakunnan ELY-keskuksen palveluiden tyytyväisyyden kehittyminen
Kokonaistyytyväisyys eri palvelukokonaisuuksissa v. 2022
Valtakunnan keskiarvo 2022 |
Satakunnan ELY-keskus 2022 |
Satakunnan ELY-keskus 2021 |
|
Rahoitus |
4,28 |
4,53 |
4,55 |
Maksatus |
4,24 |
4,63 |
4,64 |
Valvonta (luomuvalvonnat) |
4,41 |
4,55 |
4,55 |
- Satakunnan ELY-keskus on saanut asiakkailta edelleen hyvää palautetta alueella toteuttamistaan palveluista ja yhteistyöstä. Kiitos tästä kuluu ennen kaikkea ammattitaitoiselle ja motivoituneelle henkilöstöllemme, toteavat ylijohtaja Marja Karvonen ja strategiapäällikkö Anne Jortikka Satakunnan ELY-keskuksesta.
ELY-keskuksen toiminnan kehittämisessä panostetaan kuluvana vuonna edelleen siihen, että henkilöstöllä on ajantasainen osaaminen ja ammattitaito sekä mahdollisuus kehittyä työssään ja urallaan. Osaamisen kehittämisessä painotetaan asiakaslähtöisyyttä, uudistumista sekä sähköisten palvelujen ja toimintaympäristöjen hyvää hallintaa.
Kyselyssä seurataan vuosittain kuudentoista järjestämisvastuussa olevan viraston tai valtakunnallisen palvelun onnistumista 50 eri palvelun tuottamisessa ELY-keskusalueilla. Tulokset auttavat asiakkaiden tuntojen ja kokemusten keräämisessä antaen tietoa kehittämistarpeista. Samalla ne toimivat tärkeänä mittarina kansallisen tason palvelukyvyn seurantaan.
Arvioitavia palvelukokonaisuuksia olivat rahoitus-, maksatus-, lupa- ja valvontapalvelut sekä yritysten kehittämispalvelut. Valtakunnallisten tulosten aikaansaamiseksi ELY-keskusten ja KEHA-keskuksen kyselyiden tulokset yhdistettiin palveluittain. Palvelutyytyväisyyskyselyihin saatiin vuonna 2022 yhteensä 4430 vastausta koko maasta ja 102 Satakunnasta. Vastausmäärä on hieman noussut edellisvuodesta (vuonna 2021 3888 kpl). Nousu selittyy käytännössä maksatuspalvelujen vastausmäärän kasvusta.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Satakunnan ELY-keskus
- ylijohtaja Marja Karvonen, p. 0295 022 111
- strategiapäällikkö Anne Jortikka, p. 0295 022 046
Kuvat
Tietoja julkaisijasta

Yrjönkatu 20
28100 Pori
0295 022 000http://www.ely-keskus.fi/web/ely/ely-satakunta
ELY-keskukset ovat valtion viranomaisia, jotka edistävät alueellista kehittämistä hoitamalla valtionhallinnon toimeenpano- ja kehittämistehtäviä alueilla. ELY-keskukset hoitavat elinkeinoihin, työvoimaan, osaamiseen sekä liikenteeseen ja infrastruktuuriin että ympäristöön ja luonnonvaroihin liittyviä tehtäviä. ELY-keskukset kehittävät ja tukevat taloudellista, sosiaalista ja ekologisesti kestävää hyvinvointia.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Satakunnan ELY-keskus
Satakunnan lähiajan talous- ja työllisyysnäkymät ovat vaisut25.5.2023 09:37:53 EEST | Tiedote
Voimakkaimman kasvun aika Satakunnan taloudessa näyttää olevan ohi, eikä elinkeinoelämän ja yritystoiminnan tilanteen odoteta seuraavan puolen vuoden aikana paranevan. Myös työttömyyden lasku on pysähtynyt. Satakunnan elinkeinoelämän ja työmarkkinoiden näkymiä on arvioitu kevään Alueelliset kehitysnäkymät -raportissa.
Satakunnassa 8 350 työtöntä työnhakijaa huhtikuussa24.5.2023 08:00:00 EEST | Tiedote
Satakunnassa oli huhtikuun lopussa 8 350 työtöntä työnhakijaa, mikä on noin 110 henkeä (1,4 %) enemmän kuin vuotta aikaisemmin. Kuukautta aiemmasta työttömien määrä väheni 530 hengellä. Työttömien työnhakijoiden osuus työvoimasta oli huhtikuussa 8,7 %.
Satakunnassa 8 880 työnhakijaa maaliskuussa26.4.2023 08:00:00 EEST | Tiedote
Satakunnassa oli maaliskuun lopussa 8 880 työtöntä työnhakijaa, mikä on noin 90 henkeä (1,0 %) enemmän kuin vuotta aikaisemmin. Kuukautta aiemmasta työttömien määrä väheni 370 hengellä. Työttömien työnhakijoiden osuus työvoimasta oli maaliskuussa 9,3 %.
Satakunnassa 9250 työtöntä työnhakijaa helmikuussa21.3.2023 08:00:00 EET | Tiedote
Satakunnassa oli helmikuun lopussa 9 250 työtöntä työnhakijaa, mikä on noin 40 henkeä (0,5 %) enemmän kuin vuotta aikaisemmin. Kuukautta aiemmasta työttömien määrä väheni vajaalla 200 hengellä. Työttömien työnhakijoiden osuus työvoimasta oli helmikuussa 9,7 %.
Satakunnassa 9 450 työtöntä työnhakijaa tammikuussa21.2.2023 08:00:00 EET | Tiedote
Satakunnassa oli tammikuun lopussa 9 450 työtöntä työnhakijaa, mikä on noin 70 henkeä (-0,7 %) vähemmän kuin vuotta aikaisemmin. Kuukautta aiemmasta työttömien määrä aleni 160 hengellä. Työttömien työnhakijoiden osuus työvoimasta oli tammikuussa 9,8 %.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme