Satokaudet saapuivat kokousruokavalioon - Brain Food takaa vireän päivän
”Ruokatrendit ovat viime vuosina muuttuneet entistä kasvispainotteisempaan suuntaan. Haluamme jatkossakin tarjoilla asiakkaille parasta mahdollista ruokaa. Keittiömestarimme ovat innostuneet sesonkiajattelusta ja keksivät todella herkullisia tapoja tuoda kasviksia uudella tavalla esiin. Tällä hetkellä Brain Food -kokousruokavaliossa yhdistyy herkullisuuden ja terveellisyyden lisäksi ympäristönäkökulma”, Radisson Blu Hotellien markkinointipäällikkö Marileea Järnefelt iloitsee.
Brain Food -ruokavaliossa on kuusi periaatetta. Ensimmäisenä varmistetaan runsas kasvisten, kalan sekä täysjyvätuotteiden saanti. Tarjonnassa huomioidaan kasvisten Satokaudet ja pyritään käyttämään mahdollisimman lähellä tuotettuja tuotteita. Raaka-aineiden makuun luotetaan ja niitä käsitellään mahdollisimman vähän puhtaita makuja korostaen. Rasvan laatuun satsataan ja sen kokonaismäärä pidetään alle 10 prosentissa. Myös lihan määrää vähennetään ja lisättyä sokeria ei juurikaan käytetä. Kaikkein tärkeimpänä on tietysti ruoan hyvä maku ja kokonaisvaltainen aistinautinto.
”Monipuolinen ja säännöllinen ruokailu sekä riittävä nesteytys pitävät aivot virkeänä, verensokerin tasaisena ja aineenvaihdunnan kunnossa. Kun kaikki tarjolla oleva ruoka on hyvälaatuista, kasvispainotteista ja hiilihydraatit hitaasti imeytyviä, on sillä maltilliset vaikutuksen verensokeriin. Terveellinen ruoka ei tarkoita herkullisuuden unohtamista”, ravitsemusasiantuntija Patrik Borg muistuttaa.
Brain Food -kokousruokavaliossa käytettävät satokauden tuotteet vaihtuvat kahden kuukauden välein. Kasvisten lisäksi huomioidaan myös kalojen sesongit. Satokausia noudattamalla saadaan tarjolle aina parhaimman makuiset kasvikset.
”On ollut mahtava huomata millä innolla ja nopeudella Satokausi-ajattelu on omaksuttu Radisson Blu Hotelleissa. Tälläkin hetkellä tarjonnasta löytyy erilaisia kotimaisia kaaleja, harvinaisempia juureksia, eikä sitrushedelmien sesonkia ole unohdettu. Kokousvieraat voivat olla varmoja siitä, että saavat aina parasta ruokaa juuri nyt!” Satokausikalenterin perustaja Samuli Karjula kiittelee.
Kuusi Brain Food -periaatetta
1. Runsaasti kalaa, täysjyvätuotteita, hedelmiä ja vihanneksia.
2. Pääasiassa tuoreita, lähellä tuotettuja tuotteita.
3. Puhtaita aineksia, joita on käsitelty mahdollisimman vähän.
4. Vähemmän lihaa ja aina enintään 10 % rasvaa.
5. Aina enintään 10 % lisättyä sokeria.
6. Avainasemassa hyvä maku ja aistinautinto.
Brain Food -konsepti on saatavilla Suomessa osana Radisson Blu -kokouspalvelua Helsingissä, Espoossa, Turussa, Tampereella ja Oulussa. Lue lisää: https://www.raflaamo.fi/fi/radisson-blu-brain-food
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Marileea Järnefelt, markkinointipäällikkö, Radisson Blu Hotels, p. 040 533 3312, marileea.jarnefelt@radissonblu.com
Samuli Karjula, Satokausikalenterin perustaja, p. 0440 265 164, samuli.karjula@satokausikalenteri.fi
Patrik Borg, ravitsemusasiantuntija, p. 040 552 8316, patrik.borg@hula.fi
SOK Mediapalvelu
arkisin klo 8-16
Kuvat
Linkit
Tietoja julkaisijasta
Radisson Blu -hotelliketju kuuluu Radisson Hotel Groupiin, joka on yksi maailman nopeimmin kasvavista hotelliryhmittymistä. Ryhmään kuuluvat Radisson Blu Hotellien lisäksi Radisson Collection, Radisson, Radisson RED, Park Plaza, Park Inn by Radisson, Country Inn & Suites by Radisson sekä prizeotel-hotellit. Radisson Hotel Groupilla on toiminnassa ja rakenteilla yli 1 400 hotellia ympäri maailmaa. Radisson Blu Hotelleja on Suomessa kahdeksan, joista neljä Helsingissä sekä yksi Espoossa, Turussa, Tampereella ja Oulussa. Hotellit ovat keskittyneet tarjoamaan yksilöllisiä elämyksiä, ja yhteistä niille on kansainvälisesti palkittu palvelun laatu. Kaikki Suomen hotellit ovat Green Key -sertifioituja. Radisson Hotel Group on valittu jo yhdeksänä vuonna peräkkäin maailman eettisimpien yritysten joukkoon.
Sokotel Oy on SOK:n matkailu- ja ravitsemisliiketoimintaa harjoittava tytäryhtiö, joka operoi Suomessa seitsemää Radisson Blu Hotellia ja neljäätoista Sokos Hotellia. Sokotel Oy toimii pääkaupunkiseudulla, Tampereella, Oulussa ja Vaasassa. Radisson Blu Marina Palace Hotellin liiketoiminnasta Turussa vastaa Turun Osuuskauppa.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
S-ryhmän myynti kasvoi alkuvuonna – marketkaupan veto jatkui vahvana12.4.2024 07:45:00 EEST | Tiedote
S-ryhmän tammi–maaliskuun veroton vähittäismyynti oli 3 311,6 miljoonaa euroa. Kasvua edelliseen vuoteen verrattuna oli 3,0 prosenttia.
Kampin kansainvälinen huippuhotelli Radisson Blu Royal uudistuu – tavoitteena Helsingin halutuin tapahtumahotelli10.4.2024 07:50:00 EEST | Tiedote
Helsingin Kampissa sijaitseva Radisson Blu Royal Hotel uudistuu. Uudistusten tavoitteena on tehdä Radisson Blu Royalista Helsingin keskustan halutuin tapahtumahotelli. Hotelli sulkeutuu uudistustöiden ajaksi toukokuun alussa ja avautuu uudistettuna syksyllä 2025.
Coop-tuotteita löytyy S-ryhmän myymälöistä jo yli 400 – Coop-simasta kevään hittituote?9.4.2024 07:30:00 EEST | Tiedote
Jo lähes neljäsosa entisistä Rainbow-tuotteista korvautuu kevään aikana laatu-hinta-suhteeltaan erinomaisilla Coop-tuotteilla S-ryhmän myymälöissä ja Coop-tuotesarjaan tuodaan jatkuvasti myös uusia tuotteita. Coop-tuotteita löytyy siis jo osapuilleen saman verran kuin mitä Xtra- tai Kotimaista-tuotesarjoihin kokonaisuudessaan kuuluu. Coopista kasvaa S-ryhmän selvästi laajin oma tuotesarja, johon tulee kuulumaan yli 1500 tuotetta.
Prisman data näyttää: Suomalaisten tapa grillata on murroksessa – nyt halutaan pitkää nautintoa8.4.2024 07:45:00 EEST | Tiedote
Koronavuosina suomalaiset panostivat kalliiden ja hienojen grillien ostamiseen, mutta nyt suunta on kääntynyt, kertoo Prisman tuore myyntidata. Tällä hetkellä suomalaiset hakevat grillauksesta uudella tavalla pitkäkestoisia elämyksiä, mistä kertoo muun muassa savustuslastujen ja erityisesti pitkään hauduttamiseen soveltuvien digitaalisten paistomittareiden myynnin merkittävä kasvu. Ylipäätänsä grillauksen lisävarusteisiin satsataan nyt uudella innolla.
S-ryhmä ja Foodora pilotoivat ruokakaupan pikatoimituksia Kuopiossa ja Oulussa8.4.2024 07:30:00 EEST | Tiedote
Salen valikoiman kotiinkuljetuksia testataan Osuuskauppa Peeässässä ja Osuuskauppa Arinassa kevään ja kesän ajan. Tarkoituksena on testata palvelua avoimin mielin ja nähdä, miten asiakkaat uuteen kotiinkuljetuspalveluun suhtautuvat ja millaista kysyntää palvelulla on.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme