Visit NaantaliVisit NaantaliVisit Naantali

Save the date ruokatoimittajille - tervetuloa mukaan maistuvaan kesäpäivään ja Smaku-matkalle Naantaliin tiistaina 1.6.2021

Smaku -ruokatapahtuma järjestettiin Naantalissa ensimmäisen kerran vuonna 2019. Tämän vuoden Smaku Naantali järjestetään ravintoloissa ja kahviloissa 28.6.-10.7.2021. Smaku-tapahtumassa kierrellään maistelemassa paikallisten ravintoloiden ja kahviloiden herkullisia maisteluannoksia kahden viikon ajan ja tutustua paikallisiin yrittäjävetoisiin ravintoloihin omaan tahtiin yhdessä ystävien kanssa.

Tervetuloa mukaan maistuvaan kesäpäivään ja Smaku-matkalle Naantaliin tiistaina 1.6.2021!

Lähtö yhteisellä bussikuljetuksella Helsingistä Kiasman edestä klo 9.00, josta alkaa kesäinen retki hurmaavaan Naantaliin. Lähde mukaan maistelemaan ja kuulemaan, miltä Smaku maistuu Naantalissa tänä kesänä ja mitä kaikkea muuta uutta Ruokaisa Naantali -yhteistyö lupaa.

Päivää emännöivät ja isännöivät huippukokit Teresa Välimäki ja Aki Wahlman Foody Allenista, Laura Pulkkinen Smakusta ja Tarja Rautiainen Visit Naantalista.

Laita jo nyt kalenteriisi päivä ja valmistaudu ihanaan makupäivään!

Varsinainen kutsu tarkemman aikataulun kera lähetetään noin 2 viikkoa ennen tapahtumaa.

Toki, halutessasi voit jo ilmoittautua osoitteeseen teresa@foodyallen.fi. Ilmoitathan samalla mahdollisista ruokarajoitteistasi sekä tieto tuletko tilausbussin kyydissä Kiasmalta vai omin kyydein Naantaliin sekä missä medioissa tulet julkaisemaan päivän sisältöjä.

Huom! Tilaisuus järjestetään turvallisuus ja rajoitteet huomioiden.

Aurinkoisin tervetulotoivotuksin,

Tarja Rautiainen/ Visit Naantali

Laura Pulkkinen/Smaku Events Oy

Aki Wahlman ja Teresa Välimäki/Foody Allen

Varsinais-Suomen ja Satakunnan matkailuorganisaatioiden yhteinen digitaalinen varausalusta valmiina julkaistavaksi14.6.2021 14:00:00 EEST | Tiedote

Syksyllä 2020 alkanut hanke on edennyt odotetusti. Yleisölle ja alueen yrittäjille hanke konkretisoituu digitaalisen varaus- ja myyntialustan käyttöönotolla. Yhteinen haaveilusta myyntiin mahdollistava digitaalinen varausalustan pilotti, Elämysgroupin Koko Travel Planner julkaistaan 14.6. Varausalusta löytyy www.finnisharchipelagoroutes.fi ja sosiaalisen median kanavat @finnisharchipelagoroutes.

Tervetuloa Smakuilemaan Naantaliin jälleen 28.6.-10.7.20214.6.2021 07:50:00 EEST | Tiedote

Smaku-ruokatapahtuma järjestetään jo kolmatta kertaa Naantalissa ja mukana on tänä vuonna seitsemän upeaa paikallista ravintolaa ja kahvilaa. Smakussa voi kierrellä omassa tahdissa maistelemassa Naantalin ravintoloiden ja kahviloiden Smaku-annoksia 5 ja 7 euron annoshintaan. Kukin mukana olevista ravintoloista ja kahviloista toteuttaa Smakua varten omaleimaisen maisteluversion vähintään yhdestä alku-, pää- tai jälkiruoka-annoksesta.

Veneala toivoo Naantalin Venemessujen järjestämistä2.2.2021 08:16:00 EET | Tiedote

Hankalasta koronatilanteesta huolimatta Naantalin Venemessujen organisaatio työskentelee sen eteen, että toukokuun viimeisenä viikonloppuna messuveneet olisivat jälleen esillä Naantalin rannassa. -Venealalle tulevasta keväästä on tulossa haasteellinen, kun perinteiset sisähalleissa tapahtuvat messut on peruttu. Kevään messut ovat aina olleet alalle tärkeä kanava asiakkuuksien hankinnassa ja kaupantekemisessä. Moni kauppias toivookin nyt, että Naantalissa messut saataisiin kuitenkin järjestettyä koronasta huolimatta. Usko tähän on vahva, koska ulkoilmatapahtuma voisi olla mahdollista järjestää turvallisesti näissäkin olosuhteissa, miettii messujen toimitusjohtaja Tuomas Levanto.

Det gemensamma och länsöverskridande projektet Finnish Archipelago 2025 – hållbar tillväxt genom digitalt produkturval samordnas i samarbete av Visit Pori, Visit Rauma, Yrityssalo, Kimitoöns kommun, Pargas stad, Visit Turku och Visit Naantali, med den sist nämnda som projektadministratör. Det deltagande områdets ihopräknade turismintäkt för år 2018 var en miljard euro och den sysselsättande effekten som turismen genererar 5470 årsverken för samma år.