Savolainen ja Parikka ylivoimaisia Finnish Web Awards 2021 -kilpailussa

Finnish Web Awards 2021 palkitsi yleisöäänestyksellä Suomen parhaat tubettajat ja bloggaajat. Jo toista vuotta peräkkäin ylivoimaisia voittajia olivat Eric Savolainen (Lakko) tubettajien sarjassa ja Sara Parikka bloggaajien sarjassa.

Suomen parhaat verkkosivustot vuosittain palkitsevassa Finnish Web Awards -kilpailussa äänestettiin nyt toista kertaa myös parhaan tubettajan ja bloggaajan palkinnosta. Kilpailun järjestäjät katsoivat, että verkkosivustojen rinnalla tubettajien ja bloggaajien merkitys mielipiteen muokkaajina ja digitaalisen maailman toimijoina on syytä nostaa esiin.

Kilpailun tuomaristo oli ennakkoon valinnut finaaliin 8 tubettajaa ja 8 bloggaajaa, joista yleisö äänesti voittajat.

Tubettajien sarjan ylimmän palkinnon eli FWA 20221 Grand Prix’n voitti toistamiseen Eric Savolainen (Lakko) ja bloggaajien sarjan FWA 2021 Grand Prix’n Sara Parikka. Molemmat ovat vuosien varrella rakentaneet itselleen Suomen mittakaavassa merkittävän yleisön ja intensiivisen yleisösuhteen. Lisäksi molempien luomissa sisällöissä henkilökohtaisuus ja tuotannon laatu ovat tyylikkäässä tasapainossa.

Kultaiset FWA-palkinnot jaetaan tubettaja Juuso Karikuusi (Herbalisti) ja bloggaaja Desire Nyman ja hopeiset tubettaja Eetu Pesonen (eeddspeaksi) ja bloggaaja Johanna Alvestad (Kalastajan vaimo).Prossia saivat tubettaja Pinja Sanaksenaho (Pikku Pinsku) ja bloggaaja Virve Fredman (Ostolakossa).

Elokuussa Finnish Web Awards julkistaa perinteiset vuoden 2022 parhaiden verkkosivujen palkinnot. Sivujen kohdalla valintaprosessi on erilainen kuin tubettajien ja bloggaajien. Parhaiden verkkosivujen finalistit valitaan yleisöäänestyksellä mutta lopullisen päätöksen tekee asiantuntijoista koostuva tuomaristo.

”Videot, blogit ja verkkosivut ovat siirtyneet tiedon lähteinä ja keskustelun avaajina marginaalista keskiöön. Samalla niihin kohdistuvat vaatimukset ovat nousseet uudelle tasolle. FWA haluaa kilpailun järjestämällä olla tukemassa tätä laadun ja luotettavuuden kasvavaa trendiä”, sanoo Jaakko Tapaninen, Finnish Web Awardsia järjestävän Green Thumb Oy:n toimitusjohtaja.

Finnish Web Awards on maamme suurin verkkosivustoja ja niiden tekijöitä palkitseva kilpailu. Kilpailun tarkoitus on edistää suomalaisten henkilöiden, brändien ja sivustojen merkitystä liiketoiminnan menestystekijänä.

Oy Green Thumb Ltd / Finnish Web Awards
c/o Sofia Helsinki jäsenet / Sofiankatu 4 C

Verkkosivuja sertifioiva Green Thumb haluaa Finnish Web Awards -kilpailun kautta nostaa esiin verkkosivujen merkityksen liiketoiminnan menestystekijänä. FWA:n tavoite on vahvistaa graafisen muotoilun, innovatiivisuuden ja viestinnän merkitystä suomalaisilla verkkosivuilla.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Oy Green Thumb Ltd / Finnish Web Awards