Savonlinnan Oopperajuhlat ja Konecranes yhteistyöhön

Savonlinnan Oopperajuhlat on solminut markkinointiyhteistyösopimuksen maailman johtavan nostolaiteyhtiön Konecranesin kanssa. Yhteistyö käynnistyy tammikuun 2018 alussa.

Savonlinnan Oopperajuhlat järjestetään keskiaikaisessa Olavinlinnassa heinäkuussa.

50 maassa toimivan, Hyvinkäällä pääkonttoriaan pitävän Konecranesin asiakkaita ovat muun muassa konepaja- ja prosessiteollisuus, telakat, satamat ja terminaalit, joille yhtiö tarjoaa kokonaisvaltaisia nostolaiteratkaisuja ja huoltopalveluja maailmanlaajuisesti. Savonlinnan Oopperajuhlat taas on iso, kansainvälisesti korkeatasoinen festivaali ja tunnetuin suomalainen kulttuuritapahtuma ulkomailla.

”Meitä yhdistävät mm. kansainvälisyys, luotettavuus ja tunnettuus, korkea laatu ja halu löytää jatkuvasti uusia luovia ratkaisuja. Me molemmat myös haluamme aidosti asiakkaidemme parasta. Konecranes nostaa asiakkaidensa liiketoiminnan arvoa ja tehokkuutta, me tarjoamme ainutlaatuisia kulttuurielämyksiä”, sanoo festivaalijohtaja Jan Strandholm.

Konecranesin toimitusjohtajan Panu Routilan mukaan on tärkeää, että kulttuurin merkitys osana Suomi-brändin rakentamista tunnetaan ja tunnustetaan myös suomalaisen teollisuuden piirissä.

”Konecranesilla haluamme olla mukana viemässä suomalaista kulttuuria maailmalle ja osaltamme varmistaa, että kulttuuri jatkossakin kehittyy Suomessa laadukkaalla tarjonnalla.  Korkeatasoiset kulttuuritapahtumat, kuten Savonlinnan Oopperajuhlat, tuovat kansainvälisiä matkailijoita Suomeen ja antavat myös Konecranesille hienon mahdollisuuden tarjota vierailleen suuria elämyksiä.”

Savonlinnan Oopperajuhlat aloitti uudenlaisen konseptin kumppaniyhteistyölle vuonna 2014. ”Inspired in Finland” -nimellä alkaneen mallin ytimessä ovat suomalaisen osaamisen, taituruuden ja luovuuden kehittäminen sekä kulttuurin ja liike-elämän modernit kohtaamispisteet.

Savonlinnan Oopperajuhlat:
festivaalijohtaja Jan Strandholm, p. 041 513 2456, jan.strandholm@operafestival.fi

Konecranes:
markkinointi- ja viestintäjohtaja Mikael Wegmüller, p. 020 427 2008, mikael.wegmuller@konecranes.com

Savonlinnan Oopperajuhlat on kansainvälisesti tunnetuin suomalainen kulttuuritapahtuma ja yksi merkittävimpiä matkailukohteita. Oopperajuhlat on yli sadan vuoden aikana kasvanut kuukauden mittaiseksi kansainväliseksi festivaaliksi. Sen kävijämäärä on noin 70 000 vierasta vuodessa, siitä runsaat 10 prosenttia tulee ulkomailta. Ooppera Savonlinnassa on kokonaisvaltainen elämys, joka muodostuu korkeatasoisista oopperaesityksistä ja konserteista, keskiaikaisen Olavinlinnan ainutlaatuisesta tunnelmasta ja kesäisestä Savonlinnasta luonnonkauniine ympäristöineen. Savonlinnasta on tullut käsite oopperanystävien keskuudessa kautta maailman. Vuonna 2017 budjetti on n. 8 M€, noin 84 % on omarahoitusta ja 16 % avustuksia (Opetus- ja kulttuuriministeriö, Savonlinnan kaupunki). www.oopperajuhlat.fi