Savonlinnan Oopperajuhlien uudessa valtuustossa merkittäviä vaikuttajia – mukana mm. ministeri Antti Häkkänen ja kapellimestari Hannu Lintu

Kapellimestari Hannu Lintu, Savonlinnan Oopperajuhlien Missa solemnis -konsertti heinäkuussa 2017.

Valtakunnallinen Savonlinnan Oopperajuhlien kannatusyhdistys ry vastaa Oopperajuhlien tuotannosta, lipunmyynnistä ja markkinoinnista. Kannatusyhdistys on perustettu vuonna 1972 ja siinä on nykyisin noin 700 jäsentä. Kannatusyhdistyksen valitseman valtuuston tehtävä on mm. valita Oopperajuhlien hallitus sekä vahvistaa festivaalin pitkän tähtäimen toimintasuunnitelmat, talousarvio ja tilinpäätös.

Valtuusto järjestäytyy ja valitsee keskuudestaan puheenjohtajan. Edellistä valtuustoa johti OP-finanssiryhmän pääjohtaja Reijo Karhinen.

Valtuuston jäsenet 2017–2020:

Paulina Ahokas, toimitusjohtaja, Tampere-talo
Mikael Aro, Senior Industry Expert, Triton
Jouni Backman, poliitikko, vanhempi neuvonantaja, Sitra
Pia Behm, toimitusjohtaja, yrittäjä
Stig Gustavson, vuorineuvos, hallitusammattilainen
Leevi Hakola, hallituksen puheenjohtaja, L-House Oy
Antti Häkkänen, oikeusministeri, kansanedustaja uusi
Heikki Hämäläinen, toimitusjohtaja, Osuuskauppa Suur-Savo
Hannu Häyrinen, partneri, fasilitaattori, MLP Modular Learning Processes Oy
Sari Kaasinen, muusikko, säveltäjä uusi
Olli Kiuru, asianajaja, varatuomari, Lexia Asianajotoimisto Oy uusi