Savonlinnan Original Sokos Hotel Seurahuoneen upea huoneuudistus valmistuu kesäsesonkiin 2023

Savonlinnan hotelli Seurahuoneen huoneuudistus valmistuu 1.6.2023, sopivasti kaupungin vilkkaaksi odotettuun kesäsesonkiin. Uudistuksessa hotellin 55 huonetta saavat kauniin, maanläheisen ilmeen. Tyylikkään huonevalikoiman, monipuolisten ravintola- ja tapahtumatilojen sekä upean saunaosaston kokonaisuus tekevät hotelli Seurahuoneesta houkuttelevan elämyskokonaisuuden Saimaan rannalla.

Original Sokos Hotel Seurahuone Savonlinnan kevään 2023 aikana uudistettu huone. Jami Ivanoff

Nyt valmistuvan uudistuksen myötä myös hotellin huonevalikoima monipuolistuu entisestään. Hotellinjohtaja Kati Vihma kertoo, että isoja, usean henkilön huoneita ja ylellisiä sviittejä kysytään aiempaa enemmän. Asiakkaiden tarpeita on uudistuksessa kuunneltu.

”Tämän päivän matkailijat arvostavat tilan tuntua ja pientä luksusta. Uudistuksen myötä saamme lisää saunallisia huoneita ja Junior-sviittejä sekä täysin uusia, kerrossängyllisiä perhehuoneita. Luksusta hakeville meillä on jatkossa tarjota kaksi sviittiä ja kolme Junior-sviittiä päärakennuksessa sekä Apartments -rakennuksen hulppea Penthouse Suite ja kauniit huoneistot”, Vihma listaa.

“Laadukkaan majoituksen ohella tavoitteenamme on kehittää hotelli Seurahuonetta yhä houkuttelevammaksi tapahtumataloksi. Ravintola- ja tapahtumatiloihimme ideoidaan koko ajan uutta, viimeisimpänä Luodon teemaillalliset ja kesäiset oopperabuffetit. Ne täydentävät hyvällä tavalla suositun Muikkuterassin ja ravintola Perlina di Castellon tarjontaa”, Kati Vihma jatkaa.

Vastuullisuus uudistuksen kivijalkana

Nyt valmistuva huoneuudistus jatkaa vuonna 2018 valmistuneen uudistuksen vastuullista linjaa. Vastuullisuusnäkökulma on huomioitu niin materiaalivalinnoissa kuin energiatehokkuudessa ja paikallisten yrittäjien käyttämisessä. Pääurakoitsijana toimi savonlinnalainen SSP Group.

”Myös talotekniikka uudistettiin vastaamaan tätä päivää. Esimerkiksi valaistuksen ohjausjärjestelmällä pystytään säästämään energiaa 20-30%, ja jäähdyttävä ilmastointi on energiatehokas sekin”, linjaa Vihma.

Original Sokos Hotel Seurahuone sai viime vuonna Sustainable Travel Finland-sertifikaatin tunnustuksena hotellin vastuullisuuden eteen tekemästä työstä.

Savonlinnaan odotetaan vilkasta matkailukesää

Hotellinjohtaja Kati Vihma kertoo, että Savonlinnan alueelle odotetaan vilkasta matkailusesonkia ja että ulkomaalaisten ryhmien osuus on aiempaa suurempi.

”Tänä vuonna erityisesti Hollannista ja Saksasta tulevat charter-lennot pidentävät matkailukautta elo-syyskuulle. Myös kotimaisten ryhmien osuus on ollut kasvussa ja varaustilanne näyttää hyvältä. Toki tilaa vielä löytyy”, Vihma sanoo.

Savonlinnan kesään kuuluu paljon kiinnostavia tapahtumia. Oopperajuhlien ohella Olavinlinnassa järjestetään heinäkuussa kaksi ainutlaatuista keikkaa, Samu Haberin sekä brittilaulaja Katie Meluan.

”Meidän kauttamme voi varata majoitus- ja konserttipaketit näihin tapahtumiin. Oopperakävijät on huomioitu myös Luodon oopperamenulla ja italialaisravintola Perlina di Castellon uudella antipasti-buffetilla, joka on tarjolla oopperailtoina klo 22 alkaen”, vinkkaa Vihma.

Original Sokos Hotel Seurahuone Savonlinna tarjoaa myös pitkäaikaismajoitusta Seurahuone Apartments -huoneistoissa.

Nyt valmistuvan uudistuksen arvo on vajaa 2,5 miljoonaa euroa.

Lisätietoja: Kati Vihma, hotellinjohtaja, Original Sokos Hotel Seurahuone, Savonlinna, kati.vihma@sok.fi, puh. 050 371 4530

Original Sokos Hotel Seurahuone, Savonlinna. Kevään 2023 aikana uudistettu huone.

Original Sokos Hotel Seurahuone, Savonlinna

Original Sokos Hotel Seurahuone sijaitsee Savonlinnan sydämessä, Kauppatorin ja matkustajasataman laidalla Saimaan rannassa. Hotellissa on 79 huonetta ja 48 Seurahuone Apartments -huoneistoa. Ravintola Perlina di Castellossa paistetaan pizzoja Suomen suurimmassa puu-uunissa, kesäisin katolle avautuu suosittu Muikkuterassi. Hotellissa on myös viihtyisiä CoWork- ja kokoustiloja sekä saunatilat talon katolla Saimaa-näkymin. Hotellia operoi Osuuskauppa Suur-Savo.

Bomban lomakohteen odotetut uutuudet kesällä 202423.4.2024 08:20:00 EEST | Tiedote

Pielisen rantamaisemassa Pohjois-Karjalassa sijaitsevasta Bombasta on viime vuosina muodostunut monipuolinen ja suosittu lomakohde. Ylellinen kylpylä, omaleimainen kulttuuri, lukuisat luonnossa tapahtuvat aktiviteetit sekä herkullinen ruoka houkuttelevat Bomballe. Kesällä 2024 palvelutarjonta laajenee entisestään, kun Bomballa avautuu sekä oma elämyspalveluyritys että Break Sokos Hotel Bomban uusi laajennusosa maisemahuoneineen.