Scandic astuu tänään kolmen uuden kaupungin katukuvaan ja vahvistaa otettaan vapaa-ajanmatkailusta - Imatran Valtionhotellista tulee tänään Scandic

Cumulus Resort Imatran Valtionhotelli, Cumulus City Mikkeli ja Cumulus City Kouvola muuttuvat tänään Scandiceiksi. Uusien hotellien myötä Scandic saa aiempaa vahvemman otteen loma- ja vapaa-ajanmatkailusta.
Scandic Imatran Valtionhotelli

Scandic on perinteisesti ollut vahva erityisesti kaupungeissa ja bisnesmatkailussa. Nyt se saa entistä vahvempaa jalansijaa myös loma- ja vapaa-ajan matkailusta. Tänään Scandic aloittaa kolmella uudella paikkakunnalla; Imatralla, Mikkelissä ja Kouvolassa. Kevään mittaan yritys toimii kaikkiaan 15 uudella paikkakunnalla.

”Etenkin yritysasiakkaamme arvostavat valtakunnallista hotellipeittoa. Toimiessamme nyt 70 hotellilla 31 eri paikkakunnalla voimme sanoa olevamme valtakunnallinen hotelliyritys, mitä emme ennen joulukuista kauppaa olleet”, Scandicin toimitusjohtaja Aki Käyhkö kertoo.

”On hienoa, että Imatran Valtionhotelli on palannut kotiin!”, Käyhkö jatkaa. Hotelli oli Scandicin omistuksessa vielä vuonna 2005.

Imatrankosken partaalla Imatralla sijaitseva, vuonna 1903 valmistunut arkkitehti Usko Nyströmin suunnittelema jugendlinna voitti joulukuussa 2017 toistamiseen tittelin Suomen kauneimpana rakennuksena. Sitä äänestivät sekä arkkitehdit että tavalliset kansalaiset.

”Asiakkaat ovat tänä päivänä hyvin laatutietoisia ja tietävät, mitä haluavat. Vapaa-ajan matkustajat satsaavat hyvinvointiin ja nauttivat laadukkaasta majoittumisesta sekä hyvästä ruoasta. Bisnesmatkustajat arvostavat huoneiden tilavuutta, työskentelymahdollisuutta sekä majoittumisen vaivattomuutta”, kertoo Imatran Valtionhotellin hotellinjohtaja Riitta Jokinen.

Imatran Valtionhotellin asiakkaat ovat arkisin pääasiassa kotimaisia bisnesmatkustajia. Viikonloppuisin ja kesäisin hotellin täyttävät kotimaiset vapaa-ajanmatkustajat. Tyypillisin asiakas on keski-ikäinen pariskunta. Venäjän raja sijaitsee vain kuuden kilometrin päässä, ja hotellissa vieraileekin paljon myös venäläisiä asiakkaita. Osa majoittujista käy päivittäin Venäjän puolella töissä ja majoittuu Imatran Valtionhotellissa.

Asiakkaat ovat nykyään hyvin hinta- ja laatutietoisia

Scandic Mikkeli sijaitsee Mikkelin ydinkeskustassa, torin ja Tuomiokirkon välissä Mikonkadulla. Paikkakunnalle tuovat vetoa upea Saimaan järvimaisema luontoineen, Visulahden matkailukeskus, Naisvuoren näkötorni sekä Päämajamuseo ja Jalkaväkimuseo. Mikkelissä on myös monipuolinen tapahtumatarjonta: Näyttämöpäivät tammikuussa, Mikkelin musiikkijuhlat ja St. Michel -ravit heinäkuussa sekä Jurassic Rock elokussa.

”Suurin osa asiakkaista varaa huoneensa internetin kautta. Asiakkaat ovat erittäin hintatietoisia ja arvostavat ennen kaikkea hotellin keskeistä sijaintia sekä hyvää ja ystävällistä palvelua”, sanoo Scandic Mikkelin hotellinjohtaja Tuula Ronkanen.
Hotellissa on viisi kokoustilaa, jotka voidaan tarvittaessa yhdistää 80 hengen kokoustilaksi. Illanistujaisiin Scandic Mikkeli tarjoaa viihtyisän saunatuvan uima-altaineen 20 hengelle.

Kouvolan Scandicilla on keskeinen sijainti ydinkeskustassa rautatieaseman vieressä.
”Vapaa-ajan matkailijoita vetävät Kouvolan seudulle Repoveden kansallispuisto, Tykkimäen huvipuisto ja vesipuisto”, kertoo Scandic Kouvolan hotellinjohtaja Marita Lahtela.

Pian alueelle vetää matkailijoita myös Kymi Ring -moottoriurheilu- ja koulutuskeskus Iitissä.

Pohjoismainen hotellialan edelläkävijä Scandic osti Restelin koko hotelliliiketoiminnan joulukuun lopussa ja nousi kaupan myötä Suomen suurimmaksi hotelliyritykseksi. Helmikuun lopusta lähtien Scandic on ottanut haltuunsa jo 11 Cumulus-hotellia. Ensimmäinen Cumulus-hotelli muutettiin Scandiciksi Helsingin Meilahdessa 27.2. Maaliskuussa Scandiceiksi muutettiin Hämeenpuiston ja Koskipuiston Cumulukset Tampereen ydinkeskustassa sekä Hakaniemen ja Kaisaniemen Cumulukset Helsingin ydinkeskustassa. Viime tiistaina brändättiin Scandiceiksi Rukahovi sekä Helsinki Aviapolis ja Aviacongress.

Riitta Jokinen, hotellinjohtaja, Scandic Imatran Valtionhotelli
riitta.jokinen@scandichotels.com, +358 40 670 1693

Tuula Ronkanen, hotellinjohtaja, Scandic Mikkeli
tuula.ronkanen@scandichotels.com, +358 40 681 9831

Marita Lahtela, hotellinjohtaja, Scandic Kouvola
marita.lahtela@scandichotels.com, +358 50 520 1123

christian.borg@scandichotels.com, +358 400 965 171

Scandic Imatran Valtionhotelli

• Scandicilla on nyt 70 hotellia ja 13 000 hotellihuonetta 31 paikkakunnalla. Työntekijöitä on runsaat 2 300.