Schneider Electricin uusi liiketoimintajohtaja Jari Vuori haastaa kiinteistönomistajat ratkaisemaan ilmastohaastetta

Nimitys, 15.9.2021 – Schneider Electric Finland Oy:n uudeksi liiketoimintajohtajaksi on valittu Jari Vuori (eMBA, BBA). Vuoren vetovastuulle siirtyy Schneiderin Digital Energy Finland -liiketoimintayksikkö ja hän on mukana myös Suomen maayhtiön johtoryhmässä. Jari Vuori, 42, on aloittanut työssään 13.9.2021.

Jari Vuori siirtyy Schneider Electricin palvelukseen Fujitsu Finland Oy:stä myynnin ja liiketoiminnan johtamisen tehtävistä. Ennen Fujitsua Vuori työskenteli Tieto Finland Oy:ssä liiketoiminta- ja asiakasjohtotehtävissä.

Schneider Electricillä Vuoren toimenkuvaan kuuluu muun muassa älykkäiden rakennusten ja kaupunkien konseptointiin liittyvä yhteistyö suurimpien suomalaisten rakennus-, talotekniikka-, konsultti- ja urakointiyritysten kanssa.

– Älykkäät ratkaisut tarkoittavat sitä, että eri toimijoiden kokonaisuudet toimivat loppukäyttäjän kannalta optimaalisesti. Rakennettu ympäristö muuttuu kestävän kehityksen vaatimusten, muuttuvan työn ja digitalisaation myötä. Schneider Electric on tällä matkalla digitaalinen kumppani kohti kestävää kehitystä ja tehokkuuden parantamista, Vuori sanoo.

Vuori seuraa tehtävässä Tuomas Qvickiä, joka nimitettiin Schneider Electricin Pohjoismaiden ja Baltian alueen liiketoimintajohtajaksi kesäkuussa 2021.

Älykäs teknologia palvelee kiinteistön käyttäjiä ja liiketoimintaa

Schneider Electricin liiketoiminta keskittyy energianhallinta- ja automaatioratkaisuihin ja älykkäiden energiaratkaisuiden kehittämiseen. Schneider Electric on yksi markkinoiden johtavista toimijoista kiinteistöteknologiassa.

Rakennetussa ympäristössä energiajärjestelmiin ja niiden elinkaaren aikaiseen käyttöön tehtävillä toimenpiteillä on merkittävä vaikutus siihen, kuinka esimerkiksi ilmastonmuutosta saadaan hillittyä. Sen vuoksi kiinteistönomistajien päätöksenteolla on suuri rooli siinä, miten hiilineutraaliustavoitteet saavutetaan.

– Rakennetun ympäristön energiatehokkuuden ja älykkyyden parantaminen tarvitsevat teknologiaa, jotta kiinteistöt palvelevat paremmin myös loppukäyttäjiä ja organisaatioiden liiketoimintaa, Vuori toteaa.

Schneider Electric toimii yli sadassa maassa työllistäen yli 135 000 työntekijää. Konsernin liikevaihto oli vuonna 2020 noin 25 miljardia euroa. Suomessa Schneider Electric työllistää 500 työntekijää. Schneider Electric -konserni on valittu maailman vastuullisimmaksi yritykseksi tammikuussa 2021 Corporate Knightsin Global 100 -listalla.

Lisätietoja ja haastattelupyynnöt:
Sirpa Ikola, puh. 040 638 6639, sirpa.ikola@se.com
VP Global Marketing, Nordic Baltic

Saarioisten Huittisten tehtaalla tehty järjestelmäintegraatio parantaa paloturvallisuutta ja tuo käyttöön sujuvuutta22.9.2021 13:07:12 EEST | Tiedote

Saarioisten Huittisten tehtaalla paloturvallisuutta valvoo Schneider Electricin Esmi-paloilmoitinjärjestelmä. Paloilmoitinjärjestelmän integrointi kiinteistönhallinta-alustaan mahdollistaa järjestelmän etäkäytön. Graafinen käyttöliittymä tehostaa paikantamisnopeutta palohälytystilanteessa. Tiedote, 22.9.2021 – Saarioinen Oy:n Huittisten tuotantolaitoksella työskentelee noin 150 henkilöä. Henkilöstön ja tehtaan paloturvallisuudesta huolehtii Schneider Electricin automaattinen Esmi-paloilmoitinjärjestelmä. Paloilmoitinjärjestelmä integroitiin Schneider Electricin EcoStruxure-kiinteistöhallinta-alustaan, minkä ansiosta järjestelmään saatiin etäkäyttö- ja infonäyttöominaisuudet. Integraation myötä järjestelmän tila- ja ohjaustoiminnot voidaan todeta selkeän graafisen käyttöliittymän, verkon tai kosketusnäytöllisen infonäytön kautta. – Esmi Sense FDP- ja FX-paloilmoitinjärjestelmät integroituna kiinteistönhallinta-alustaan ja sen mahdollistamiin palveluihin siirtävät turvallisuuden ja käyte

Tuotetiedote: Läpinäkyvän kehyksen ansiosta sähkökaluste sulautuu osaksi seinää16.9.2021 15:00:11 EEST | Tiedote

Schneider Electricin sähkökalusteiden valikoimasta löytyy värejä ja muotoja jokaiseen sisustukseen. Esimerkiksi Exxact Design -kehyksen etuosa on läpinäkyvä, jolloin se sulautuu kauniisti osaksi seinän väriä. Exxact- ja Elko Plus -sarjojen kehyksistä, kytkimistä ja pistorasioista on saatavilla useita väri- ja materiaalivaihtoehtoja. Renova-kalustesarjan pyöreät muodot henkivät puolestaan vanhan ajan tunnelmaa. Sähkökalusteista Exxact sopii yhteen myös Wiser-älykotijärjestelmän kanssa. Tuotenäytteitä voi tiedustella Schneider Electricin yhteyshenkilöltä, yhteystiedot lisätiedoissa. Tuotetiedote, 16.9.2021 – Schneider Electricin valikoimista löytyy moderneja kehyksiä ja pistorasioita eri väreissä, mutta valikoimaa on myös retrompaan makuun. Läpinäkyvän kehyksen ansiosta sähkökaluste sulautuu osaksi seinää. Näin harmoninen ilme säilyy, eikä kokonaisuus katkea valokytkimeen. Lasikehyksistä on saatavilla useita värivaihtoehtoja. – Exxact- ja ELKO Plus -sarjoista löytyy erilaisia värejä ja k

Schneider Electric on julkistanut teollisuuden ensimmäisen nestejäähdytteisen, modulaarisen EcoStruxure™ Modular Data Center -konttiratkaisun13.9.2021 00:00:00 EEST | Tiedote

Maailman ensimmäinen esiasennettu modulaarinen datakeskuskontti, jossa jäähdytys perustuu ratkaisuun, jossa palvelimet ovat upotettu jäähdytysnesteeseen. Tämä ratkaisu mahdollistaa korkean suorituskyvyn, prosessoinnin ja tietoturvan. Tämä vakioitu kokoonpano mahdollistaa jopa 60 kW IT-kuormituksen erittäin tehokkaalla PUE 1,03 arvolla. Tähän kokonaisuuteen on mahdollista saada hallinta ja palvelut missä ja milloin tahansa, lisäksi seuranta ja palvelutuki voidaan toteuttaa älypuhelimen kautta. Suomi, 13.9.2021 – Schneider Electric, energianhallinnan ja automaation digitaalisen muutoksen johtaja on julkistanut nestejäähdytteisen EcoStruxure Modular Data Center -konttiratkaisun. Esiasennetussa modulaarisessa datakeskuskontissa on Avnetin integroima ja Iceotopen kehittämä jäähdytysratkaisu, jossa palvelimet ovat upotettu jäähdytysnesteeseen. Jäähdytystavan ansiosta CPU- ja GPU-intensiivisten suurteholaskennan (HPC) reunaohjelmien käyttöönotot voidaan toteuttaa entistä luotettavammin sekä v

Schneider Electric esittelee TeSys Deca Series -moottorikäynnistimien uuden sukupolven10.9.2021 00:00:00 EEST | Tiedote

Uusi innovatiivinen TeSys Deca -sarja tarjoaa kestävän ja tehokkaan moottorinhallintaratkaisun, jossa on erinomainen suorituskyky sekä helppokäyttöiset toiminnot. Sarjan apukosketin on päivitetty 5 mA:sta 1 mA:iin, joka takaa luotettavan kytkennän kaikissa sovelluksissa Tiedote 10.9.2021 - Schneider Electric, globaali energianhallinnan ja automaation asiantuntija, julkistaa uuden TeSys Deca -sarjan moottorikäynnistimien sukupolven. Päivitykset TeSys GV2~3- ja TeSys D -malleista ratkaisevat LVI-järjestelmien, kotitalouksien, hissien ja vaativien ympäristöalojen laitevalmistajien ja keskusvalmistajien tiukat tämänhetkiset vaatimukset. Uuden sukupolven TeSys Deca -sarja tarjoaa vankemman ja innovatiivisemman ratkaisun, jossa on uusia teknisiä ominaisuuksia. Uusi TeSys Deca -sarja takaa luotettavan suorituskyvyn ja erinomaiset toiminnot, joten asiakkaat saavat mahdollisimman helppokäyttöisen ja tehokkaan ratkaisun: EN60335-1-standardin mukainen: uudet TeSys Deca -kontaktorit on valmistettu