SDP Helsinki

SDP HELSINKI VALITSEE APULAISPORMESTARIN KEVÄÄLLÄ

Varhaiskasvatuksen apulaispormestari Nasima Razmyarin vaalimenestyksen myötä SDP Helsingillä on edessä apulaispormestarin valinta.

Valinnan ehdokkaasta tekee SDP Helsingin piirikokous. Valinnan aikataulu ja vaiheet vahvistaa SDP Helsingin piirihallitus pääsiäisen jälkeisellä viikolla, kun prosessin eri vaiheet on varmistettu. Apulaispormestariksi voidaan valita henkilö, joka on SDP:n kaupunginvaltuutettu tai varavaltuutettu Helsingissä.

SDP Helsingin puheenjohtaja Anita Hellman iloitsee puolueen vaalimenestyksestä Helsingissä ja apulaispormestari Razmyarin erinomaisesta vaalituloksesta. ”Nasima on tehnyt loistavaa työtä apulaispormestarina, mutta on luonnollista, että politiikassa ihmiset menevät eteenpäin ja tarttuvat uusiin haasteisiin. Valtuutettujemme ja varavaltuutettujemme joukosta löytyy varmasti pätevä henkilö Nasiman työtä jatkamaan.”

Valtuustoryhmän puheenjohtaja Eveliina Heinäluoma kiittää Razmyaria, ”Haluan kiittää koko valtuustoryhmän puolesta Nasimaa apulaispormestarin tehtävien menestyksellisestä hoidosta. Nasima on ollut SDP:n Helsingin keulakuva ja hoitanut niin kulttuurin ja vapaa-ajan toimialan kuin myös koulutuksen toimialan apulaispormestarin tehtäviä.”

”Apulaispormestarin tehtävään liittyy sekä oman toimialan johtamista että laajasti kaupunkipolitiikan linjanvetoa. Uskon, että saamme tehtävään hyvän apulaispormestarin, joka toimii loppukauden SDP:n kaupunkipolitiikan kasvoina Helsingissä” Heinäluoma jatkaa.

SDP Helsingin piirihallitus korostaa valinnan avoimuutta ja pitää tärkeänä, että jäsendemokratia toteutuu.

SDP Helsinki
Siltasaarenkatu 18-20 C

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta SDP Helsinki

SDP:n valtuustoryhmän tavoite läpi: Hekaa ja Hasoa tuetaan vuokrankorotuspaineiden keskellä2.11.2023 14:37:22 EET | Tiedote

Helsingin kaupungin talousarvioneuvotteluissa on löydetty sopu kaupungin vuoden 2024 budjetista valtuuston enemmistön kesken. SDP:n valtuustoryhmä on tyytyväinen saavutettuun sopuun. Valtuustoryhmän ajamat tavoitteet, kuten kaupungin palkkaohjelman jatkaminen, Hekan vuokrankorotusten hillitseminen, koulutuksen perusrahoituksen tuki sekä alueiden eritymiskehityksen ehkäisyn tukeminen toteutuivat.