SDP nimesi valtiosihteereitä ja erityisavustajia

SDP:n puoluehallitus on tänään kokouksessaan päättänyt esittää nimitettäväksi neljää valtiosihteeriä ja 21 erityisavustajaa. Lopuista erityisavustajista SDP päättää myöhemmin.

Pääministeri Antti Rinne

Raimo Luoma, OTK

Matti Hirvola, FM, VTM

Pilvi-Elina Kupias, Master in European Politics and Administration

Joonas Rahkola, VTM

Lauri Voionmaa, Masters in EU law

Tuulia Pitkänen, VTK

Dimitri Qvintus, Bachelor of Arts

Perhe- ja peruspalveluministeri Krista Kiuru

Eila Mäkipää, OTK, HTM, varatuomari

Laura Lindeberg, VTK

Sampo Varjonen, VTM

Timo Lehtinen, VTM

Työministeri Timo Harakka

Pilvi Torsti, VTT

Jenni Karjalainen, VTM

Ville Kopra, VTM

Liikenne- ja viestintäministeri Sanna Marin

Mikko Koskinen, VTM

Erityisavustajat:

Ilkka Hamunen, insinööri (AMK)

Henrik Haapajärvi, hallintotieteiden ylioppilas

Pirita Ruokonen, FM

Kehitysyhteistyö- ja ulkomaankauppaministeri Ville Skinnari

Tino Aalto, VTM

Kirsi Airio, VTM

Tiina Vainio, YTM, FM

Kunta- ja omistajaohjausministeri Sirpa Paatero

Valtteri Aaltonen, OTM

Lauri Finér, KTM

Minna Salminen, KM

Paavali Kukkonen, valt. yo, fil. yo

Eurooppaministeri Tytti Tuppurainen

Erityisavustaja:

Matti Niemi, VTM

SDP Helsinki: Asuinalueiden eriarvoistuminen pysäytettävä! Tasa-arvo luo turvallisuutta.9.11.2019 15:16:00 EETTiedote

Helsingin sosialidemokraatit haluavat, että eriarvoistuminen pysäytetään kouluissa, terveydenhuollossa, kulttuurissa ja asuinalueilla. Tasapuolisesti kehittyvä kaupunki tukee yhteisöllisyyttä, turvallisuutta ja luo hyvinvointia. Tuloerojen kasvu ja muuttoliike uhkaavat jakaa kaupungin entistä vahvemmin hyväosaisten ja huono-osaisten alueisiin. Näin ei saa tapahtua!

Ministeri Marin kummeksuu Petteri Orpon lausuntoja9.10.2019 18:52:44 EESTTiedote

Liikenne- ja viestintäministeri Sanna Marin katsoo, että Kokoomuksen puheenjohtaja Petteri Orpo antaa väärän todistuksen hallituksen raidepolitiikasta Aamulehden haastattelussaan 9. lokakuuta. Orpo väittää hallituksen jarruttavan raidehankkeita ja kritisoi erityisesti suunnitelmia Helsinki-Tampere-välin kehittämiseksi. Tosiasiassa hallituksen raideliikenteen panostukset ovat merkittävät. Jo kesäkuun lisätalousarviossa hallitus käynnisti useita tärkeitä raideinvestointeja. Esimerkiksi pääradalle osoitettiin suunnittelurahoitusta 11 miljoonaa euroa Helsinki-Tampere-yhteysvälin nopeuttamiseksi ja radan kapasiteetin parantamiseksi. Entinen valtiovarainministeri Orpo osoitti neljän vuoden aikana Tampere−Helsinki-välin nopean yhteyden suunnitteluun rahaa vain yhden miljoonan. - Rinteen hallitus on tehnyt ensimmäisinä viikkoinaan ja kuukausinaan enemmän yhteysvälin nopeuttamiseksi kuin Orpo koko viime kaudella, Marin sanoo. Lisäksi hallitus osoitti lisätalousarviossa pääradan parantamiseen ra