SDP:n valtuustoryhmä: Budjettiesitys turvaa palvelut, tulevaisuusinvestoinnit sekä kaupungin vakaan talouden

Helsingin talousarvioneuvotteluissa on löydetty sopu valtuuston enemmistön kesken. Talousarviota on valmisteltu poikkeuksellisen vaativassa ja epävarmassa tilanteessa. Helsingin talous on kuitenkin kestävällä ja vakaalla pohjalla, ja siksi Helsinki pystyy kasvattamaan budjettiaan jopa talouskriisin keskellä. SDP:n valtuustoryhmän puheenjohtaja Eveliina Heinäluoma on tyytyväinen budjettisopuun.

”Helsingillä on myös koronan jälkeen hyvät mahdollisuudet palata vahvan kasvun tielle. Juuri tässä tilanteessa on viisasta satsata tärkeisiin investointeihin, koulujen korjauksiin ja joukkoliikennehankkeisiin. Ne antavat myös taloudelle tarvittavan piristysruiskeen ja toimivat elvyttävänä politiikkana, aivan kuten hallituskin on toiminut.” Heinäluoma toteaa.

Sdp:n valtuustoryhmä painotti neuvotteluissa sitä, että myös kriisitilanteessa huolehditaan kaikkein heikommassa asemassa olevista ja turvataan laadukkaat lähipalvelut. Sdp:n vaatimuksesta Helsingissä säilyy jatkossakin henkilöstön palkitsemisjärjestelmä. ”Pidimme neuvotteluissa kaupungin työntekijöiden puolta, nyt ei ole aika heikentää henkilöstön palkkoja.”

Koronakriisin seurauksena Helsingissäkin menot kasvavat, verotulot vähenevät ja työllisyysaste heikkenee. Heinäluoma pitää budjettiesitystä maltillisena ja talousnäkymät huomioivana. ”Olen tyytyväinen siihen, että valtuuston enemmistö oli valmis kantamaan vastuuta. Budjettiesitys turvaa palvelut, tulevaisuusinvestoinnit sekä kaupungin vakaan talouden.” Heinäluoma päättää.

Lisätiedot:

Eveliina Heinäluoma
SDP:n valtuustoryhmän puheenjohtaja

SDP:n Heinäluoma: Asumisen ja maankäytön ohjelma vahvistaa kohtuuhintaista asuntotuotantoa11.11.2020 19:03:09 EETTiedote

“Asumisen hinnat Helsingissä ovat viime vuosina jatkaneet nousuaan. Politiikan tehtävänä on mahdollistaa, että jokaisella on varaa asua Helsingissä, on sitten töissä ravintolassa, siivoojana tai kaupan myyjänä. SDP:n keskeinen tavoite kohtuuhintaisen asuntotuotannon varmistamisesta nytkähti eteenpäin”, iloitsee Helsingin demareiden valtuustoryhmän puheenjohtaja Eveliina Heinäluoma.