Semat ARM on täysin uudenlainen konseptoitu toimitusketjun luotsi

Projektitalo Sematin uusi palvelu Semat ARM toimii asiakkaan liiketoiminnan kehittämisen välineenä. Palvelussa pureudutaan yritysten tilaus-toimitusketjun prosesseihin, niiden toimivuuteen, varmuuteen ja tuottavuuteen konkreettisella tasolla.
Konseptin kehittäjät Pasi Niemi (vas.) ja Janne Jarva omaavat vuosien käytännön kokemuksen alalta.

- Tehtävänämme on toimia asiakkaan tilaus-toimitusketjun luotsina. Todennamme prosessien nykytilan, selvitämme mahdolliset riskit poikkeamatilojen hallinnan arvioinnilla, ohjaamme ja tuemme muutoksissa. Tarjoamme konkreettisia ratkaisuja toimitusketjujen pullonkaulojen poistamiseksi, kertoo projektista vastaava projektijohtaja Pasi Niemi.

- Sematin arvoja ovat käytännönläheisyys ja ratkaisukeskeisyys. Eroamme muista alan toimijoista siinä, että tarjoamme konkreettisia toimenpiteitä, jotka pystytään myös toteuttamaan. Voimme luvata tämän, koska olemme olleet itse tekemässä näitä asioita monta kertaa käytännössä, lisää projektipäällikkö Janne Jarva.

Uusi palvelu tarjoaa asiakkaalle mahdollisuuden kokonaissäästöihin. Toiminnan ulkoistaminen tai hankinta ulkomailta ei aina ole kannattavin vaihtoehto kokonaisuuden kannalta. Semat ARM -prosessin tulemana saattaa olla päätös siirtää tuotanto Suomeen ja samalla kasvattaa kotimaista osaamista ja työpaikkojen määrää, sekä tilaus-toimitusketjun luotettavuutta kokonaisuudessaan.

Poikkeusoloissa organisaatioilta vaaditaan kykyä sopeutua alati muuttuviin tilanteisiin

Asioiden ja tilanteiden nopea muuttuminen on tyypillistä esimerkiksi koronapandemian tai taantumien tapaisten kriisien keskellä. Semat tarjoaa tukea ja selkeitä ratkaisuja mahdollisiin ongelmiin, myös kasvun haasteiden hallinnassa.

- Olemme tunnettuja vankasta osaamisestamme teknologiateollisuuden parissa. Omaamme vuosien kokemuksen muun muassa tuotantoteknologian siirtoprosesseista. Erityisosaamisemme kattaa projektien johtamisen lisäksi kyvyn pureutua projektien muihin tukitoimintoihin käytännön tasolla, Jarva sanoo.

Koronakriisin aiheuttamilta haasteilta on harva toimiala säästynyt. Resurssit ovat ahtaalla, viestintä takkuaa ja toimitukset saattavat viivästyä.

- Tällaisena poikkeuksellisena aikana näemme, että asiakkaalle on ensiarvoisen tärkeää saada varmuutta omaan tekemiseen ja tukea ongelmatilanteiden ratkaisuun. Haasteena saattaa olla, että pullonkaulat toimitusketjussa kyllä tiedostetaan, mutta organisaatiolla ei ole resursseja toteuttaa vaadittavia muutoksia. Tässä me Sematilta voimme kustannustehokkaasti auttaa, kertoo Niemi.

- Me tartumme ongelmiin kiinni ja uskallamme niin sanotusti nostaa kissan pöydälle. Kun tilanteeseen tarvitaan ratkaisuja, me tarjoamme ne. Emme anna turhia tai katteettomia lupauksia, Niemi summaa.

Pasi Niemi, projektijohtaja
Semat Oy
Mobile: +358 40 869 6745
pasi.niemi@sematgroup.com

Jani Rathgeber, toimitusjohtaja
Semat Oy
Mobile: +358 40 506 8116
jani.rathgeber@sematgroup.com

Meriseikkailuja ja maailmanennätyksiä – soutajalegendat Jari Saario ja Joonas Kuivalainen ottavat osaa LOL Expo 2024 -messutapahtumaan25.3.2024 15:02:17 EET | Tiedote

Kaksi soutajalegendaa, Jari Saario ja Joonas Kuivalainen, saapuvat huhtikuun 4. päivänä järjestettävään LOL Expo 2024 –liikunta- ja hyvinvointitapahtumaan Wanhaan Satamaan. Saario esittelee messuilla legendaarisen veneensä ja kertoo soutu-urakoistaan Atlantin yli Kuivalaisen tavoitellessa tapahtumassa minuutin sisäsoudun maailmanennätystä.

Uudentyyppisellä palvelukonseptilla tukea suomalaisten PK-yritysten kasvuun11.5.2023 14:47:20 EEST | Tiedote

Pk- yritysten siirtymistä digimarkkinoinnin pariin hidastaa usein markkinointiviestintäpalvelujen korkea hintataso ja vaikea terminologia. Markkinoinnin ja viestinnän rooli liiketoiminnan kasvattajana ja ylläpitäjänä on kuitenkin kiistaton. Zeroten on vastannut haasteeseen lanseeraamalla markkinointiviestinnän työkalupakin, Boundian, josta markkinointipalvelut saa valmiiksi paketoituina ja leasingrahoituksella.