Semat ARM on täysin uudenlainen konseptoitu toimitusketjun luotsi

Projektitalo Sematin uusi palvelu Semat ARM toimii asiakkaan liiketoiminnan kehittämisen välineenä. Palvelussa pureudutaan yritysten tilaus-toimitusketjun prosesseihin, niiden toimivuuteen, varmuuteen ja tuottavuuteen konkreettisella tasolla.

Konseptin kehittäjät Pasi Niemi (vas.) ja Janne Jarva omaavat vuosien käytännön kokemuksen alalta.

- Tehtävänämme on toimia asiakkaan tilaus-toimitusketjun luotsina. Todennamme prosessien nykytilan, selvitämme mahdolliset riskit poikkeamatilojen hallinnan arvioinnilla, ohjaamme ja tuemme muutoksissa. Tarjoamme konkreettisia ratkaisuja toimitusketjujen pullonkaulojen poistamiseksi, kertoo projektista vastaava projektijohtaja Pasi Niemi.

- Sematin arvoja ovat käytännönläheisyys ja ratkaisukeskeisyys. Eroamme muista alan toimijoista siinä, että tarjoamme konkreettisia toimenpiteitä, jotka pystytään myös toteuttamaan. Voimme luvata tämän, koska olemme olleet itse tekemässä näitä asioita monta kertaa käytännössä, lisää projektipäällikkö Janne Jarva.

Uusi palvelu tarjoaa asiakkaalle mahdollisuuden kokonaissäästöihin. Toiminnan ulkoistaminen tai hankinta ulkomailta ei aina ole kannattavin vaihtoehto kokonaisuuden kannalta. Semat ARM -prosessin tulemana saattaa olla päätös siirtää tuotanto Suomeen ja samalla kasvattaa kotimaista osaamista ja työpaikkojen määrää, sekä tilaus-toimitusketjun luotettavuutta kokonaisuudessaan.

Poikkeusoloissa organisaatioilta vaaditaan kykyä sopeutua alati muuttuviin tilanteisiin

Asioiden ja tilanteiden nopea muuttuminen on tyypillistä esimerkiksi koronapandemian tai taantumien tapaisten kriisien keskellä. Semat tarjoaa tukea ja selkeitä ratkaisuja mahdollisiin ongelmiin, myös kasvun haasteiden hallinnassa.

- Olemme tunnettuja vankasta osaamisestamme teknologiateollisuuden parissa. Omaamme vuosien kokemuksen muun muassa tuotantoteknologian siirtoprosesseista. Erityisosaamisemme kattaa projektien johtamisen lisäksi kyvyn pureutua projektien muihin tukitoimintoihin käytännön tasolla, Jarva sanoo.

Koronakriisin aiheuttamilta haasteilta on harva toimiala säästynyt. Resurssit ovat ahtaalla, viestintä takkuaa ja toimitukset saattavat viivästyä.

- Tällaisena poikkeuksellisena aikana näemme, että asiakkaalle on ensiarvoisen tärkeää saada varmuutta omaan tekemiseen ja tukea ongelmatilanteiden ratkaisuun. Haasteena saattaa olla, että pullonkaulat toimitusketjussa kyllä tiedostetaan, mutta organisaatiolla ei ole resursseja toteuttaa vaadittavia muutoksia. Tässä me Sematilta voimme kustannustehokkaasti auttaa, kertoo Niemi.

- Me tartumme ongelmiin kiinni ja uskallamme niin sanotusti nostaa kissan pöydälle. Kun tilanteeseen tarvitaan ratkaisuja, me tarjoamme ne. Emme anna turhia tai katteettomia lupauksia, Niemi summaa.

Pasi Niemi, projektijohtaja
Semat Oy
Mobile: +358 40 869 6745
pasi.niemi@sematgroup.com

Jani Rathgeber, toimitusjohtaja
Semat Oy
Mobile: +358 40 506 8116
jani.rathgeber@sematgroup.com

FSP ja Zeroten ovat sopineet uusasiakashankinnan ja viestinnän ulkoistuksesta27.5.2021 15:34:25 EEST | Tiedote

FSP Finnish Steel Painting Oy siirtää kaiken sisäisen ja ulkoisen viestinnän sekä uusasiakashankinnan Zeroten Oy:lle. Sopimuksella yritykset vahvistavat olemassa olevaa kumppanuuttaan, sillä Zeroten on jo aikaisemmin vastannut FSP:n markkinoinnista. Liikkeenluovutuksen yhteydessä FSP:n henkilökuntaa siirtyy vakituisesti Zerotenin palvelukseen. Tulevaisuudessa Zeroten rekrytoi tarvittaessa itsenäisesti uutta henkilöstöä FSP:n tarpeisiin.

Suomalainen koronavirukselta suojaava tarrapinnoite valloittaa kuluttajamarkkinat23.4.2021 09:00:00 EEST | Tiedote

Clean Touch Medicalin innovaatio CovidSafe on suomalainen keksintö taistelussa koronavirusta vastaan. Tarrapinnoite lanseerataan kuluttajille kuluvan huhtikuun aikana. CovidSafe on tarrapinnoite, joka eliminoi SARS-CoV-2 viruksen kosketuspinnoilta sekunneissa. Tuote perustuu patentoituun monimetallihybridiseokseen, joka soveltuu käytettäväksi sekä ulkona että sisällä. Tuotteen teho on vahvistettu Helsingin yliopiston laboratoriossa.

Uusi helppokäyttöinen Fustra Seniori -sovellus ikääntyneiden liikuttamisen tueksi22.12.2020 14:52:22 EET | Tiedote

Kuluvan vuoden aikana ikääntynyt väestö on jäänyt liian yksin. Kotimainen liikunta-alan yritys Fustra tuo markkinoille ikäihmisille suunnatun helppokäyttöisen sovelluksen, joka ohjaa harjoittelua turvallisesti etänä. Sovelluksen harjoitukset pohjautuvat UKK-instituutin liikuntasuosituksiin. Suunnittelu on toteutettu yhteistyössä UKK-instituutin erikoistutkija Marjo Rinteen kanssa.

Pilottivaiheen yhteistyöstä hyviä tuloksia - Semat ARM tarjoaa asiakaslähtöistä toimintaa8.12.2020 10:00:00 EET | Tiedote

Projektitalo Sematin uusi palvelu Semat ARM tarjoaa uutta, objektiivista näkökulmaa sekä konkreettisia toimenpiteitä liiketoiminnan kehittämiseen. Palvelun kehittämisvaiheessa kumppaniksi ja pilottiasiakkaaksi valikoitui sähköjärjestelmien valmistaja Milectria. Samalla kun Sematin palvelua hiottiin asiakaslähtöisemmäksi, kehitettiin myös Milectrian omaa toimintaa.