Seppo Ikäheimo ja Jussi Herlin uusina Pörssisäätiön hallitukseen

Pörssisäätiön hallituksessa vaihtuu kaksi jäsentä ja uudeksi varapuheenjohtajaksi nousee Taru Turunen. Hallituksen puheenjohtajana jatkaa Jouko Pölönen ja toimitusjohtajana jatkaa Sari Lounasmeri. Lakijohtajana aloittaa Jesse Collin.

Pörssisäätiön hallitus on tänään 12.3.2021 kokouksessaan päättänyt uusien hallituksen jäsenten valinnoista. Pörssisäätiön hallituksen puheenjohtajana jatkaa Ilmarisen toimitusjohtaja Jouko Pölönen ja uudeksi varapuheenjohtajaksi tulee hallituksen jäsenenä toiminut Ellun Kanojen toimitusjohtaja Taru Tujunen.

Uusina hallituksen jäseninä aloittavat Aalto-yliopiston professori Seppo Ikäheimo ja Koneen hallituksen varapuheenjohtaja Jussi Herlin. He korvaavat hallituksessa pitkään toimineet Heikki Lehtosen ja professori Vesa Puttosen, joita ei enää kausirajoituksen takia voitu valita uudelleen.

Pörssisäätiön hallituksen jäseniä ovat lisäksi vuorineuvos Jaakko Eskola, Danske Bankin vähittäispankin johtaja Riikka Laine-Tolonen ja Mehiläisestä johtaja Nelli Såger

Pörssisäätiön sääntöjen mukaan säätiön hallitus täydentää itse itseään. Hallituksen jäsenet valitaan kolmeksi vuodeksi kerrallaan. Jäsen voi toimia hallituksessa korkeintaan kolme kolmevuotiskautta eli yhteensä yhdeksän vuoden ajan.

Hallituksen jäsenten lisäksi Pörssisäätiössä on tehty myös muita henkilönimityksiä. Maanantaina 15. maaliskuuta 2021 säätiön uutena lakijohtajana aloittaa OTT Jesse Collin.

Pörssisäätiön säädekirjan mukainen tehtävä on edistää arvopaperisäästämistä ja arvopaperimarkkinoita. Säätiön toiminta rahoitetaan Pörssitalon vuokratuotoilla.

Lisätietoja nimityksistä antaa Pörssisäätiön toimitusjohtaja Sari Lounasmeri.

Kutsu ja tiedote: Suomalaiset haluavat talouden oppiaineeksi, vähentäisivät vastineeksi uskonnosta, ruotsista ja taideaineista10.7.2019 00:00:00 EEST | Tiedote