Seppo Parvi jatkaa Metsäteollisuus ry:n puheenjohtajana

Stora Enson talousjohtaja ja Suomen maajohtaja Seppo Parvi on valittu jatkamaan Metsäteollisuus ry:n puheenjohtajana. Puheessaan yhdistyksen syyskokoukselle Parvi korosti metsäteollisuuden roolia maailman pyrkiessä eroon fossiilitaloudesta. Kokouksen vieraana puhunut perussuomalaisten puheenjohtaja Riikka Purra painotti, että teollisuuden kilpailukykyä ei tule poliittisin päätöksin heikentää.

Metsäteollisuus ry:n syyskokous valitsi Seppo Parvin jatkamaan toiselle kaudelle yhdistyksen puheenjohtajana. Parvi on Stora Enson talousjohtaja, toimitusjohtajan sijainen ja Suomen maajohtaja.

Puheessaan syyskokoukselle Parvi otti kantaa metsäteollisuuden rooliin ilmastonmuutosta hidastettaessa.

- Toimialamme yli suhdanteen kantava näkymä on hyvä ja vahvistuva. Glasgow’n ilmastokokouksen jälkimainingeissa on hyvä alleviivata etenkin sitä, että maailman pyrkiessä eroon fossiilitaloudesta, juuri metsäteollisuus tuottaa maailman kaipaamia ratkaisuja, samalla kun kannamme vastuumme metsien hyvinvoinnista, Parvi sanoi.

Puheenjohtaja painotti myös suomalaisen EU-vaikuttamisen merkityksellisyyttä.

- Kun nyt parhaillaan viedään kansallisessa valmistelussa eteenpäin Fit for 55 -lainsäädäntökokonaisuuden eri esityksiä, on tärkeää, että yksityiskohtia täsmennetään Suomen kilpailukykyä turvaavalla tavalla ja huomioimalla metsäteollisuuden tuottamat, kiistattomat ilmastohyödyt, Parvi sanoi.

Yhdistyksen syyskokouksen vieraana puhui tällä kertaa perussuomalaisten puheenjohtaja Riikka Purra. Purra korosti puheessaan suomalaisen metsäteollisuuden merkitystä maamme hyvinvoinnin rakentumiselle ja painotti, että teollisuuden kilpailukykyä ei tule omin poliittisin päätöksin heikentää.

Syyskokous päätti myös, että vuonna 2022 Metsäteollisuus ry:n hallituksessa on 27 jäsentä. Uusina jäseninä hallitukseen nousivat toimitusjohtaja Christopher Diesen, Tervakoski Oy, tuotantojohtaja Juha-Pekka Kaivola, Jujo Thermal Oy, toimitusjohtaja Tuomo Pappila, BillerudKorsnäs Finland Oy sekä toimitusjohtaja Päivi Suutari, MM Kotkamills Oy.

Hallituksen kokoonpano vuonna 2022

Toimitusjohtaja Kasperi Pitkäkangas   Haapajärjen Ha-Sa Oy
Director Kirkniemi Mill Martti Savelainen   Sappi Finland Operations Oy

Timo Jaatinen, toimitusjohtaja, Metsäteollisuus ry, puh. (09) 132 6600

Suomi on maailman suurimpia sellun, paperin ja kartongin tuottajia sekä Euroopan kärkeä sahatavaran tuottajana. Metsäteollisuuden laaja kotimainen arvoketju työllistää noin 100 000 suomalaista ja vastaa noin viidenneksestä maamme tavaraviennistä. Suomalainen metsäteollisuus tunnetaan myös metsävaroja kasvattavasta osaamisestaan sekä uutta luovista innovaatioistaan. Metsäteollisuus ry toimii 72 metsäteollisuusyrityksen elinkeino- ja työmarkkinapoliittisena edunvalvojana.

Finland is one of the world's largest producer of pulp, paper and paperboard in addition to being one of Europe's largest producers of sawn timber. The forest industry directly and indirectly employs approximately 100,000 Finns. The industry's multiplier effects extend broadly into surrounding society. Finland has a unique opportunity to pioneer the bioeconomy thanks to the abundant forest resources, sustainable forestry practices and the first-rate expertise and competence of the forest cluster as a whole.