Sibeliuksen musiikki soi Ukko-Kolin huipulla 17. kesäkuuta

Kolin huipulla koetaan ainutlaatuisia hetkiä, kun sellisti Jussi Makkonen ja pianisti Nazig Azezian esittävät Sibeliuksen sävelmiä Break Sokos Hotel Kolin katolta käsin 17.6.2022. Tapahtumassa kansallismusiikki ja kansallismaisema yhdistyvät kesäisessä illassa, taustanaan Suomen tunnetuin maisema. Musiikkiesityksestä nautitaan hotelli Kolin maisemaravintolassa tai Luontokeskus Ukossa hyvän ruoan äärellä. Kansainvälisesti arvostetut taiteilijat Makkonen ja Azezian ovat tunnettuja Sibelius-asiantuntemuksestaan.
Jussi Makkonen & Nazig Azezian Kolin huipulla, kuva Pekka Varonen

Koli tarjoaa merkityksellisen näyttämön Sibeliuksen musiikin esittämiselle. Jean ja Aino Sibelius kävivät häämatkallaan Pielisen Karjalassa kesällä 1892. Säveltäjä palasi Kolille vuonna 1909, ja upea maisema inspiroi häntä muun muassa arvoituksellisen neljännen sinfonian säveltämiseen.

Sellisti ja Sibelius-tuntija

Pohjoiskarjalainen Jussi Makkonen on vaikuttavan kansainvälisen uran tehnyt sellisti sekä Sibeliuksen musiikin ja elämän asiantuntija. Luovuudessaan, lahjakkuudessaan ja rohkeudessaan Makkonen on myös nykykarjalaisen kulttuurin oiva ilmentymä.

Jussi Makkosen ja Nazig Azezianin esitykset ovat vuosien varrella koskettaneet satoja tuhansia kuulijoita ympäri maailman, myös suurinta osaa suomalaisista koululaisista. Suomeen poikkeusaikana asettuneen Makkosen pysyvä koti konserttilavoineen löytyy nyt Pielisen rannalta Nurmeksesta.

“Pohjois-Karjala on minulle koti. Konsertoituani vuosia Yhdysvalloissa ja eri puolilla maailmaa, tuntui paluu tänne hyvältä.Nämä luontomaisemat inspiroivat minua vahvasti taiteellisessa työssäni. Odotan suurella innolla kesäkuun konserttia, tästä on tulossa huikea tapahtuma”, Makkonen toteaa.

Kolin huipulla soi!

Kolin huipulla soi! -tapahtuma on musiikin, luonnon ja ruoan elämyksellinen yhteiskattaus. Ensimmäinen osa konserttia striimataan kansainväliselle yleisölle hotelli Kolin katolta. Vieraat seuraavat tällöin konserttia hotellin maisemaravintolassa tai Luontokeskus Ukon auditoriossa. Konsertin toisessa osassa taitelijat esiintyvät livenä niin Luontokeskuksen auditoriossa kuin ravintolasalissa.

Maisemaravintolassa nautitaan konsertin yhteydessä Karelia- tai Lemminkäinen-menu. Luontokeskuksessa tarjolla on cocktailtilaisuus ennen konsertin alkua. Konserttielämyksen kruunaa majoitus maisemahotellissa.

Kolin huipulla soi!, 17.6. kello 18–21.

Show & Dinner maisemaravintola Grill it! Kolilla, 69 e / henkilö

Cocktailtilaisuus Luontokeskus Ukossa, cocktailpalat, juoma ja konsertti, 34 e / henkilö

Liput tilaisuuteen varataan täältä .

Ryhmävaraukset: Break Sokos Hotel Kolin myyntipalvelu, sales.karelia@sokoshotels.fi tai 020 1234 660.

Yksittäiset hotellivaraukset Break Sokos Hotel Kolille: www.sokoshotels.fi

Lisätietoja: Pasi Ripatti, hotellinjohtaja, Break Sokos Hotel Koli, puh. 050 354 4766, pasi.ripatti@sok.fi

Jussi Makkonen, puh. 050 586 2740, jussi@jussimakkonen.com

Pasi Ripatti, hotellinjohtaja, Break Sokos Hotel Koli, puh. 050 354 4766, pasi.ripatti@sok.fi

Tanja Holmberg, viestintäkonsultti, Pieni Ideapuoti Oy, puh. 050 327 8923, tanja@pieni-ideapuoti.fi

Jussi Makkonen & Nazig Azezian Kolin huipulla, kuva Pekka Varonen
Break Sokos Hotel Koli, kuva Ville Kivihalme

Coop-tuotteita löytyy S-ryhmän myymälöistä jo yli 400 – Coop-simasta kevään hittituote?9.4.2024 07:30:00 EEST | Tiedote

Jo lähes neljäsosa entisistä Rainbow-tuotteista korvautuu kevään aikana laatu-hinta-suhteeltaan erinomaisilla Coop-tuotteilla S-ryhmän myymälöissä ja Coop-tuotesarjaan tuodaan jatkuvasti myös uusia tuotteita. Coop-tuotteita löytyy siis jo osapuilleen saman verran kuin mitä Xtra- tai Kotimaista-tuotesarjoihin kokonaisuudessaan kuuluu. Coopista kasvaa S-ryhmän selvästi laajin oma tuotesarja, johon tulee kuulumaan yli 1500 tuotetta.

Prisman data näyttää: Suomalaisten tapa grillata on murroksessa – nyt halutaan pitkää nautintoa8.4.2024 07:45:00 EEST | Tiedote

Koronavuosina suomalaiset panostivat kalliiden ja hienojen grillien ostamiseen, mutta nyt suunta on kääntynyt, kertoo Prisman tuore myyntidata. Tällä hetkellä suomalaiset hakevat grillauksesta uudella tavalla pitkäkestoisia elämyksiä, mistä kertoo muun muassa savustuslastujen ja erityisesti pitkään hauduttamiseen soveltuvien digitaalisten paistomittareiden myynnin merkittävä kasvu. Ylipäätänsä grillauksen lisävarusteisiin satsataan nyt uudella innolla.