Sijoitusasunnot.com Group Oyj

Sijoitusasunnot.com Group Oyj selvittää mahdollisuuksia listautua Nasdaq First North -markkinapaikalle

Lehdistötiedote 12.5.2022 klo 9.00

Sijoitusasunnot.com Group Oyj (”Sijoitusasunnot.com”, ”Yhtiö”) selvittää mahdollisuuksia toteuttaa listautumisanti ja listautua Nasdaq First North Growth Market Finland -markkinapaikalle seuraavan 12 kuukauden aikana. Mahdollisen listautumisannin ja listautumisen tavoitteena on tukea Yhtiön liiketoiminnan kehittämistä ja laajentamista.

Sijoitusasunnot.com on Suomessa toimiva kiinteistökehitys- ja sijoitusyhtiö. Yhtiön ydinliiketoimintana on ostaa kokonaisia kerrostaloja ja myydä ne pääosin asunnoittain eteenpäin asuntosijoittajille joko ostokunnossa tai saneerattuna. Sijoitusasunnot.comilla on myös omassa taseessaan vuokrauskohteita, jotka tuovat Yhtiölle jatkuvaa kassavirtaa.

Yhtiön kohteiden remontoinnista vastaa sen tytäryhtiö Rajape Oy. Sijoitusasunnot.com harjoittaa lisäksi sijoitusasuntoihin erikoistunutta kiinteistönvälitystoimintaa tytäryhtiönsä Kauppa Käy LKV Oy:n kautta.

Sijoitusasunnot.comin toimitusjohtaja Henri Neuvonen kommentoi:

”Sijoitusasunnot.com on alueellisiin kasvukeskuksiin keskittynyt valtakunnallinen toimija – asuntosijoittajan luottokumppani ja sijoitusasuntojen jalostuksen erikoisosaaja. Olemme keskittyneet vanhojen korjausvelallisten asuinkiinteistöjen ostamiseen, jalostamiseen ja myymiseen. Kaikki arvoketjun keskeiset työvaiheet ovat omissa käsissämme, mikä mahdollistaa tehokkaan arvonluonnin.”

Sijoitusasunnot.com on kasvanut viime vuosina voimakkaasti ja kannattavasti. Vuodesta 2016 vuoteen 2021 yhtiön liikevaihto on kasvanut vuosittain keskimäärin yli 75 prosenttia, oikaistun liikevoittomarginaalin ollessa samalla aikavälillä keskimäärin yli 20 prosenttia.

Keskeisiä tunnuslukuja

Konserni, tuhatta euroa

1.1.-31.12.2021

1.1.-31.12.2020

Liikevaihto

Liikevoitto

Oikaistu liikevoitto

Oikaistu liikevoitto liikevaihdosta, %

Oikaistu oman pääoman tuotto, %

Myytyjen asuntojen lukumäärä, kpl

545

303

Oikaistuissa luvuissa on huomioitu arvonkorotukset. Pääosa arvonkorotuksista on jalostustoiminnan tuomaa arvonnousua Yhtiön omalle taseelle siirretyissä vuokrauskohteissa.

Sijoitusasunnot.com tiedottaa mahdollisen listautumisen ja listautumisannin toteutuksesta selvitystyön valmistuttua. Selvitystyössä Yhtiön taloudellisena ja oikeudellisena neuvonantajana toimii Ernst & Young Oy.

Henri Neuvonen, toimitusjohtaja
sähköposti: henri.neuvonen@sijoitusasunnot.com

Hannikaisenkatu 20
40100 Jyväskylä

Sijoitusasunnot.com Group lyhyesti

Sijoitusasunnot.com on valtakunnallisesti toimiva kiinteistökehitys- ja sijoitusyhtiö. Visionamme on olla alamme suunnannäyttäjä ja asuntosijoittajan tärkein kumppani. Ydinliiketoimintaamme on ostaa kokonaisia vanhoja korjausvelallisia kerrostaloja ja myydä ne eteenpäin sijoittajille joko sellaisenaan tai saneerattuna. Lisäksi meillä on omassa taseessa portfolio asuin- sekä teollisuuskiinteistöjä. Harjoitamme myös sijoitusasuntoihin erikoistunutta kiinteistövälitystoimintaa omistamamme Kauppa Käy LKV:n kautta.

Vuonna 2021 Sijoitusasunnot.comin liikevaihto oli 44 miljoonaa euroa. Yhtiön palveluksessa työskentelee 34 henkilöä.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Sijoitusasunnot.com Group Oyj

Sijoitusasunnot.com Group Oyj käynnistää listautumisannin ja julkaisee yhtiöesitteen11.11.2022 15:40:00 EET | Tiedote

Sijoitusasunnot.com Group Oyj Lehdistötiedote 11.11.2022 klo 15.40 EI JULKISTETTAVAKSI TAI LEVITETTÄVÄKSI SUORAAN TAI VÄLILLISESTI YHDYSVALTOIHIN, KANADAAN, UUTEEN-SEELANTIIN, AUSTRALIAAN, JAPANIIN, HONGKONGIIN, SINGAPOREEN TAI ETELÄ-AFRIKKAAN TAI MIHINKÄÄN MUUHUN VALTIOON, JOSSA LEVITTÄMINEN TAI JULKAISEMINEN OLISI LAINVASTAISTA. Kiinteistökehitys- ja asuntosijoitusyhtiö Sijoitusasunnot.com Group Oyj (”Sijoitusasunnot.com” tai ”Yhtiö”) käynnistää listautumisannin (”Listautumisanti”) ja julkaisee Nasdaq First North Growth Market Finland -markkinapaikalle (”First North”) listautumiseen ja Listautumisantiin liittyvän suomenkielisen yhtiöesitteen (”Yhtiöesite”). Nasdaq Helsinki Oy on 11.11.2022 tarkastanut Yhtiöesitteen. Listautumisannin merkintäaika alkaa 14.11.2022 klo 9.30. Listautumisannin ehdot ovat tämän lehdistötiedotteen liitteenä̈. Suunniteltu Listautumisanti lyhyesti Yhtiö tarjoaa merkittäväksi enintään 1 281 500 uutta osaketta (”Antiosakkeet”) ja osa Yhtiön nykyisistä osakkeeno