Griinsect Oy

Sirkkis-sirkkaleipä kauppoihin huhtikuussa

Juureen leivottu tuore sirkkaleipä “Sirkkis” saapuu kauppoihin huhtikuussa. Griinsectin leivästä löytyy sirkkoja myös silmäilemällä toisin kuin Fazerin aiemmin lanseeraamasta hyönteisleivästä.

Sirkkis-artesaanileipä syntyy yksinkertaisista aineksista rauhallisesti, ilman kiirettä, rustiikkisen arinauunin sydänlämmössä. Sirkkis on helsinkiläisessä käsityöläisleipomossa syntynyt; se on silta uuden ja vanhan leipomoperinteen välillä.

Leipä sisältää kuivattua sirkkaa (4 %), kauraa, vehnää, erilaisia siemeniä, ruista ja muita aitoja raaka-aineita, joista syntyy ainutlaatuinen makukokemus. Sirkkiksen erikoisuus sirkkojen lisäksi on tuhti ja rapea kuori, joka säilyttää leivän tuoreena pidempään ja korostaa leivän herkullisuutta. Ravintosisällöltään leipä on runsaskuituinen (6 %), se sisältää riuskasti proteiinia (13 %) ja on luontainen B12-vitamiinin lähde. Syömällä kaksi viipaletta Sirkkistä päivässä saat yli 20% päivän B12-vitamiinitarpeesta.

Sirkkistä pääsee maistamaan Gastro-messuilla 14-16.3.2018 (ke-pe) klo 14-15.

Leivottu Suomessa, onnelliseen juureen.

Lisätietoja antaa

Antti Reen

antti@griinsect.fi

Antti ReenPerustajajäsen

Antti on Griinsect Oy:n yleismies ja vastaa projektien etenemisestä. Anttiin voi rohkeasti olla yhteydessä.

Puh:050 384 9469antti@griinsect.fi

Tietoja julkaisijasta

Griinsect Oy on vuonna 2017 perustettu suomalainen hyönteisalan yritys, joka valmistaa modernia ruokaa maku edellä. Ensimmäinen tuotteemme, Cricket Cracker -sirkkanäkkäri, lanseerattiin tammikuussa 2018 ja se on saanut erittäin hyvän vastaanoton. Tuote löytyy jo nyt Ruohonjuuri ja Punnitse & Säästä -myymälöiden hyllyiltä sekä ympäri Suomen Prismoista ja suurimmista S-Marketeista. Sirkkis tulee aluksi myyntiin pääkaupunkiseudulle ja uudenmaan alueelle.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Griinsect Oy