Skanska Oppivasta etumatkaa elämään – haku harjoitteluohjelmaan käynnistyi

Kolmivuotisessa korkeakouluopiskelijoille suunnatussa Skanska Oppiva -ohjelmassa käynnistyy ensi kesänä jo yhdeksästoista ryhmä. Tulevassa ryhmässä tarjotaan harjoittelupaikka yli 50 opiskelijalle monipuolisesti rakennusalan erilaisiin tehtäviin. Haku harjoittelupaikkoihin on käynnissä 15.1.2023 saakka.

Skanska Oppivan kohderyhmänä ovat ammattikorkeakoulun 1.–2. vuosikurssien sekä yliopistojen 2.–4. vuosikurssien opiskelijat, ja harjoittelijoita etsitään pääkaupunkiseudulle, Tampereelle, Turkuun ja Hämeenlinnaan. Rakennusalan opiskelijoille on tarjolla paikkoja infran, konetekniikan, talonrakennuksen ja talotekniikan työmaatehtävien lisäksi myös hankinnassa, laskennassa ja tietomallintamisessa. Oppivia etsitään myös tietohallinnon ja talouden tehtäviin.

”Harjoitteluohjelmamme käynnistyi jo vuonna 2005, ja olemme pitkäjänteisesti kehittäneet sitä matkan varrella. Ohjelman alusta alkaen on ollut mukana lähes 500 henkilöä, joista moni on yhä töissä Skanskassa. Olemme nähneet käytännössä, miten Skanska Oppiva antaa erinomaiset lähtökohdat työelämään. Ohjelma on ollut pidetty, ja odotammekin jo kovasti tulevia uusia oppivia”, kertoo Skanskan henkilöstöjohtaja Nina Jankola-Väntär.

Skanska Oppiva -harjoitteluohjelman aikana opiskelijat pääsevät kehittämään osaamistaan oman alan tehtävissä kolmena kesänä. Ohjelmaan kuuluvat myös kehitystehtävät ja viisi valmennuspäiväjaksoa. Valmennuspäivillä opiskelijat pääsevät verkostoitumaan, oppivat työelämätaitoja ja saavat laajan kokonaiskuvan sekä rakennusalan mahdollisuuksista että suuren rakennusyrityksen toiminnasta. Lisäksi tavoitteena on, että oppivan matka jatkuu Skanskassa ohjelman päätyttyäkin.

Skanska Oy, henkilöstöjohtaja Nina Jankola-Väntär, puh. 040 543 2417, nina.jankola-vantar[at]skanska.fi

Skanska on yksi maailman johtavista rakennus- ja projektikehityspalveluita tarjoavista yrityksistä. Toimimme valituilla kotimarkkina-alueilla Pohjoismaissa, Euroopassa ja Yhdysvalloissa. Yhdessä asiakkaidemme ja monimuotoisten tiimiemme kanssa luomme innovatiivisia ja vastuullisia ratkaisuja, jotka edistävät terveellistä elämää yli sukupolvien. Suomessa toimintamme kattaa rakentamispalvelut sekä asuntojen ja toimitilojen projektikehityksen. Skanska työllisti vuoden 2021 lopussa 2 167 henkilöä Suomessa.

Punkaharjun koulun työmaa palkittiin Talonrakennusteollisuuden Itä-Suomen piirin työturvallisuuskilpailussa30.11.2023 10:00:00 EET | Tiedote

Punkaharjun koulun työmaa on palkittu parhaana peruskorjaustyömaana Talonrakennusteollisuuden Itä-Suomen piirin työturvallisuuskilpailun konsernisarjassa. Kilpailun järjestävät Talonrakennusteollisuus ry, Rakennusliitto ry sekä Itä-Suomen aluehallintoviraston työsuojelun vastuualue. AVIn tarkastajat luotasivat kilpailussa 79 rakennustyömaata Etelä-Savossa, Pohjois-Karjalassa ja Pohjois-Savossa.