Skanska toteuttaa Valtatie 5 tieosuuden parannuksen

Skanska ja Väylävirasto ovat sopineet itäisen Suomen pääväylän Vt 5 parannustöistä, jotka koskevat Mikkelin eteläpuolella olevaa tieosuutta välillä Hurus–Hietanen. Työt käynnistyvät huhti-toukokuussa.

Urakkaan sisältyy Vt 5 parantaminen jatkuvaksi keskikaiteelliseksi ohitustieksi noin 4 kilometrin matkalta Monikkalan ja Lahnaniemen välillä. Myös yksityisteiden, jalankulun ja pyöräilyn järjestelyitä parannetaan. Lisäksi toteutetaan vesijohdon siirto, tievalaistuksen uusiminen koko hankealueella sekä meluntorjunnan parannuksia.

Urakassa korjataan myös Monikkalan risteyssilta sekä Niemistönjoen silta. Uusia rakennettavia siltoja ovat Niemistönojan putkisilta sekä Kalkkivuoren risteyssilta. Työt valmistuvat vuoden 2023 aikana.

”Käynnistämme työt Kalkkivuoren ja Niemistönojan alueella siltapaikkojen valmistelevilla töillä. Tienkäyttäjille urakka näkyy nopeusrajoitusten pienentymisenä sekä väliaikaisina liikennejärjestelyinä osa kerrallaan. Pyrimme minimoimaan liikenteelle aiheutuvan häiriön”, kertoo tulosyksikön johtaja Janne Tikkamäki Skanskasta.

Skanska Infra Oy, tulosyksikön johtaja Janne Tikkamäki, puh. 0400 712 304 janne.tikkamaki[at]skanska.fi

Väylävirasto, projektipäällikkö Marja Wuori, puh. 0295 343 834, marja.wuori[at]vayla.fi

Skanska on yksi maailman johtavista rakennus- ja projektikehityspalveluita tarjoavista yrityksistä. Toimimme valituilla kotimarkkina-alueilla Pohjoismaissa, Euroopassa ja Yhdysvalloissa. Yhdessä asiakkaidemme ja monimuotoisten tiimiemme kanssa luomme innovatiivisia ja vastuullisia ratkaisuja, jotka edistävät terveellistä elämää yli sukupolvien. Suomessa toimintamme kattaa rakentamispalvelut sekä asuntojen ja toimitilojen projektikehityksen. Skanska työllisti vuoden 2022 lopussa noin 2 000 henkilöä Suomessa.