SKVL ottaa merkittävän askeleen välittäjien ammattiosaamisessa – uusi SKVL Laatuauktorisointi takaa osaavan ja jatkuvasti kouluttautuneen välittäjän asuntokaupan osapuolille

“Ensimmäiset SKVL laatuauktorisoidut välittäjät, saivat hyväksyntänsä tällä viikolla. Historiallinen askel suomalaisessa asunnonvaihdossa on tehty”, iloitsee SKVL:n toimitusjohtaja Jussi Mannerberg.

SKVL Laatuauktorisoinnin logot

Suomen Kiinteistönvälittäjät ry (SKVL) on Suomen suurin ja vanhin kiinteistönvälityksen verkosto, joka koostuu lähes 500 paikallisesta toimistosta ja 1700 välittäjästä ympäri Suomen. SKVL on keskittynyt edistämään jäsenyritystensä laadukasta toimintaa ja osaamista kouluttamalla jäseniään säännöllisesti.

SKVL Auktorisoidut laatuyritykset, SKVL Laatukoulutetut asuntomyyjät ja SKVL Laatuauktorisoidut kiinteistönvälittäjät ovat välitysalan kouluttautuneita asiantuntijoita.

SKVL Laatuauktorisoidulta toimijalta edellytetään luotettavaa, turvallista ja asiantuntevaa palvelua sekä toimintaa SKVL:n ohjeiden, lain, hyvän välitystavan ja kiinteistönvälittäjän eettisten sääntöjen mukaisesti. Laatusertifikaatin saaminen edellyttää myös alalla toimivalta peruskoulutustasoa tai pitkää kokemusta, jatkuvaa kouluttautumista sekä laatuauktorisointikokeen hyväksyttyä suorittamista. Auktorisointiprosessiin kuuluu aktiivisesti oman lakiosaamisen ylläpitäminen, laatuauktorisointikoe sekä säännöllinen kouluttautuminen.

SKVL Laatuauktorisoitu kiinteistönvälittäjä

Sertifikaatin saaneella kiinteistönvälittäjällä on LKV-pätevyys sekä kokemusta alalta useamman vuoden ajalta. SKVL Laatuauktorisoitu kiinteistönvälittäjä ylläpitää säännöllistä osaamistaan osallistumalla vuosittain erilaisiin lakikoulutuksiin.

SKVL Laatukoulutettu asuntomyyjä

Sertifikaatin saaneella asuntomyyjällä on useamman vuoden työkokemus välitysalalta sekä mahdollisesti jokin muu kiinteistönvälitysalan koulutus (KiLAT-, KiAT- ja/tai KED). SKVL Laatukoulutettu asuntomyyjä ylläpitää säännöllistä osaamistaan osallistumalla vuosittain erilaisiin lakikoulutuksiin.

SKVL Auktorisoitu laatuyritys

SKVL Laatuyrityksen henkilöstö koostuu välitysalan osaajista, joista suurimmalla osalla on laatuauktorisointi. Valitsemalla SKVL Laatuyrityksen voit luottaa siihen, että saat ammattitaitoista ja asiantuntevaa palvelua elämäsi tärkeimpään kauppaan.

“Olemme ottaneet uudella Laatuauktorisoinnilla ison harppauksen eteenpäin edellyttämällä jäsenvälittäjiltämme korkealaatuista osaamista ja jatkuvaa kouluttautumista laadun takeena”, kommentoi SKVL:n toimitusjohtaja Jussi Mannerberg.

SKVL Laatuauktorisoinnin logot

Suomen Kiinteistönvälittäjät ry on Suomen suurin ja vanhin kiinteistönvälityksen verkosto, joka koostuu lähes 500 paikallisesta toimistosta ja 1700 välittäjästä ympäri Suomen.

SKVL:n asuntomarkkinaennuste: Asuntomarkkinoilla kauan kärsitty tarjontapula korjaantuu nopeasti28.6.2022 06:00:00 EEST | Tiedote

Suomen suurin välitysalan verkosto Suomen Kiinteistönvälittäjät SKVL on toteuttanut kesän ja alkusyksyn 2022 markkinaennusteensa. ”Yli 80 % jäsenyrityksistämme vastasi juhannuksen alla tehtyyn kyselyymme”, kommentoi SKVL:n toimitusjohtaja Jussi Mannerberg. ”Markkinoilla on paljon hyviä mahdollisuuksia, joita ei huomata hyödyntää”, Mannerberg jatkaa. ”Esimerkiksi ensiasunnon ostajille on paljon pienten asuntojen tarjontaa, mitä ei ole juuri ollut viime vuosina”, hän toteaa. ”Juuri julkistettu kuluttajien 12 kk asunnonostoaikomus indikaattori Tilastokeskukselta lupaa edelleen vahvaa ostoaikomusta”, Mannerberg huomauttaa.

SKVL:n asuntomarkkinaennuste: Asuntomarkkinoilla nähdään elpymistä - Inflaatiopeikko lisää halua sijoittaa kiinteään omaisuuteen kuten asuntoihin5.4.2022 06:00:00 EEST | Tiedote

Suomen suurin välitysalan verkosto Suomen Kiinteistönvälittäjät SKVL on toteuttanut kevään 2022 markkinaennusteensa. ”1700 välittäjän ja 500 suomalaisomisteisen yrittäjän toimiston asiantuntijaryhmä on Suomen tarkin instrumentti asuntomarkkinoiden tilanteen arviointiin”, kommentoi SKVL:n toimitusjohtaja Jussi Mannerberg. ”Olemme helpottuneita, että markkinoilla näkyy nyt selvä käänne ylöspäin ja usko hyvään tulevaisuuteen on suomalaisen sisun vahva osoitus”, Mannerberg jatkaa.

SKVL:n asuntomarkkinaennuste: Asuntojen ostajat ovat aktiivisia – Myytävää valtakunnallisesti on niukasti11.1.2022 06:00:00 EET | Tiedote

SKVL:n asuntomarkkinaennuste vuoden 2022 ensimmäiselle neljännekselle on nyt julkaistu. Suomen suurin asuntokaupan verkosto Suomen Kiinteistönvälittäjät SKVL ennustaa vahvan markkinan jatkuvan vuonna 2022. Ostajat ovat edelleen aktiivisia, mutta pula hyvistä myytävistä asunnoista on suurin jarru markkinoilla. Suurten ikäluokkien lisääntyvä liikehdintä tuo mielenkiintoisen lisän markkinoihin, kun koronan aiheuttama epäröinti väistyy.