SKVL palkitsi vuoden 2020 parhaat – 75. juhlavuosi käynnistyi

Suomen suurin kiinteistönvälitysalan toimija Suomen Kiinteistönvälittäjät ry SKVL käynnisti 75-vuotis juhlavuotensa Liittokokoustapahtumassa Helsingissä 27.11.

Vuoden parhaat

Suomen Kiinteistönvälittäjät ry on kiinteistönvälitysalan yrittäjien palvelu- ja edunvalvontajärjestö. SKVL:n jäsenyys takaa välittäjille ajantasaisen tiedon ja työvälineet sekä asiakkaille ammattitaitoisen ja turvallisen palvelun. Liitto toimii yhdyssiteenä Suomen suurimmassa verkostossa, joka koostuu yli 475 paikallisesta kiinteistönvälitystoimistosta ja yli 1600 välittäjästä ympäri Suomen.

SKVL:n Liittokokoustilaisuudessa palkittiin vuoden parhaita tekijöitä kolmessa kategoriassa. Palkitut on tänäkin vuonna valittu jäsenäänestyksellä.

Vuoden 2020 SKVL Kiinteistönvälittäjäksi valittiin Pekka Tähtinen

Pekka Tähtinen on kokenut kiinteistönvälittäjä, joka on työskennellyt oman yrityksensä Turun Talokulman toimitusjohtajana jo lähes 30 vuotta. Pekka on ollut pitkään aktiivisesti mukana SKVL:n toiminnassa ja toimii tällä hetkellä Tilastovaliokunnan puheenjohtajana. Lisäksi Pekka on mukana paikallisyhdistyksen toiminnassa. Pekan työskentelytapaa kuvaa vahva asiantuntemus, rehellisyys ja toisten kunnioittaminen.

Vuoden 2020 parhaaksi SKVL Kiinteistönvälitysyritykseksi valittiin LKV Tuomiset Oy

LKV Tuomiset on v.1994 perustettu viisihenkinen perheyritys, jossa työskentelee pelkkiä Tuomisia jo kolmessa sukupolvessa. Yritys toimii Naantalissa ja Turun alueella, ja on erikoistunut alueen saariston loma-asuntokauppaan. Yritys on jo pitkään myös osallistunut monin tavoin alan kehitykseen ja edunvalvontatyöhön mm. SKVL:n eri valiokunnissa ja paikallisyhdistyksessä. Tuomisille tärkeää on koulutus ja vankka ammattiosaaminen sekä luotettavuus, ja yritys nauttii vankasta kanta-asiakaskunnasta. Yritys on moderni mutta konservatiivinen: Tuomiset haluavat pysytellä perinteisissä työtavoissa, mutta mm. työvälineet ovat aina ajan tasalla ja jopa innovatiivisia.

Vuoden 2020 parhaaksi SKVL Markkinoijaksi valittiin Asuntomesta Oy LKV

Asuntomesta on v.2005 perustettu lappeenrantalainen perheyritys, jolle on tärkeää ammattitaitoisuus, eteläkarjalainen paikallisuus ja ihmisläheisyys. Yrityksen brändi erottuu persoonallisuudellaan, ja nojaa nuorekkaaseen ja rentoon tunnelmaan sekä yrityksen loistavaan tiimihenkeen. Asuntomestan aktiivinen brändimainonta onkin onnistunut ja kasvattanut yrityksen liikevaihtoa ja markkinaosuutta sen omalla alueella.

Lisätiedot:

Suomen Kiinteistönvälittäjät ry (SKVL)
p. 050 339 6214, jussi.mannerberg@skvl.fi

Vuoden SKVL Kiinteistönvälittäjä
Pekka Tähtinen
LKV
Turun Talokulma Oy LKV
p. 0400 782581, pekka.tahtinen@talokulma.fi

Vuoden SKVL Yritys
Teemu Tuominen
LKV, YKV, AKA
LKV Tuomiset Oy
p. 0400 813045, teemu@tuomiset.fi

Vuoden SKVL Markkinoija
Ulla Hartikainen
LKV
Asuntomesta Oy LKV
p. 044 7979 160, ulla.hartikainen@asuntomesta.fi

Vuoden parhaat
Vuoden välittäjä Pekka Tähtinen
Vuoden markkinoija Asuntomesta Oy LKV
Vuoden yritys LKV Tuomiset Oy

Suomen Kiinteistönvälittäjät ry on Suomen suurin ja vanhin kiinteistönvälityksen verkosto, joka koostuu lähes 500 paikallisesta toimistosta ja 1700 välittäjästä ympäri Suomen.

Kesä oli asuntomarkkinoilla tuuletonta ja helteistä - elokuussa näkyy jo selvää tuulenvirettä ja myötätuulta – Samat trendit ylöspäin näkyvät jo muualla maailmassa15.8.2022 10:00:00 EEST | Tiedote

Suomen kiinteistönvälittäjien SKVL:n elokuun puolivälin pikakysely osoittaa, että asuntomarkkinoilla menee olosuhteisiin nähden paljon paremmin kuin moni kuvittelee. Asuntokauppaluvut vuoden ensimmäisiltä 7 kuukaudelta ovat myös hyvät ottaen huomioon sen, että moni asia on muuttunut viime vuodesta. ”Lukujen mukaan kauppaa on käyty alkuvuonna vanhoista asunnoista enemmän kuin viime vuosina, pois lukien vuosi 2021, joka oli poikkeuksellisen vilkas”, toteaa SKVL:n toimitusjohtaja Jussi Mannerberg. ”Heinäkuussa moni keskittyi kunnon lomailuun pitkästä aikaa säidenkin suosiessa. Pikakyselymme tuloksista selviää, että nyt elokuussa kuitenkin on selvää viriämistä kaikilla rintamilla”, jatkaa Mannerberg.

SKVL:n asuntomarkkinaennuste: Asuntomarkkinoilla kauan kärsitty tarjontapula korjaantuu nopeasti28.6.2022 06:00:00 EEST | Tiedote

Suomen suurin välitysalan verkosto Suomen Kiinteistönvälittäjät SKVL on toteuttanut kesän ja alkusyksyn 2022 markkinaennusteensa. ”Yli 80 % jäsenyrityksistämme vastasi juhannuksen alla tehtyyn kyselyymme”, kommentoi SKVL:n toimitusjohtaja Jussi Mannerberg. ”Markkinoilla on paljon hyviä mahdollisuuksia, joita ei huomata hyödyntää”, Mannerberg jatkaa. ”Esimerkiksi ensiasunnon ostajille on paljon pienten asuntojen tarjontaa, mitä ei ole juuri ollut viime vuosina”, hän toteaa. ”Juuri julkistettu kuluttajien 12 kk asunnonostoaikomus indikaattori Tilastokeskukselta lupaa edelleen vahvaa ostoaikomusta”, Mannerberg huomauttaa.

SKVL:n asuntomarkkinaennuste: Asuntomarkkinoilla nähdään elpymistä - Inflaatiopeikko lisää halua sijoittaa kiinteään omaisuuteen kuten asuntoihin5.4.2022 06:00:00 EEST | Tiedote

Suomen suurin välitysalan verkosto Suomen Kiinteistönvälittäjät SKVL on toteuttanut kevään 2022 markkinaennusteensa. ”1700 välittäjän ja 500 suomalaisomisteisen yrittäjän toimiston asiantuntijaryhmä on Suomen tarkin instrumentti asuntomarkkinoiden tilanteen arviointiin”, kommentoi SKVL:n toimitusjohtaja Jussi Mannerberg. ”Olemme helpottuneita, että markkinoilla näkyy nyt selvä käänne ylöspäin ja usko hyvään tulevaisuuteen on suomalaisen sisun vahva osoitus”, Mannerberg jatkaa.