SKVL palkitsi vuoden 2020 parhaat – 75. juhlavuosi käynnistyi

Suomen suurin kiinteistönvälitysalan toimija Suomen Kiinteistönvälittäjät ry SKVL käynnisti 75-vuotis juhlavuotensa Liittokokoustapahtumassa Helsingissä 27.11.

Vuoden parhaat

Suomen Kiinteistönvälittäjät ry on kiinteistönvälitysalan yrittäjien palvelu- ja edunvalvontajärjestö. SKVL:n jäsenyys takaa välittäjille ajantasaisen tiedon ja työvälineet sekä asiakkaille ammattitaitoisen ja turvallisen palvelun. Liitto toimii yhdyssiteenä Suomen suurimmassa verkostossa, joka koostuu yli 475 paikallisesta kiinteistönvälitystoimistosta ja yli 1600 välittäjästä ympäri Suomen.

SKVL:n Liittokokoustilaisuudessa palkittiin vuoden parhaita tekijöitä kolmessa kategoriassa. Palkitut on tänäkin vuonna valittu jäsenäänestyksellä.

Vuoden 2020 SKVL Kiinteistönvälittäjäksi valittiin Pekka Tähtinen

Pekka Tähtinen on kokenut kiinteistönvälittäjä, joka on työskennellyt oman yrityksensä Turun Talokulman toimitusjohtajana jo lähes 30 vuotta. Pekka on ollut pitkään aktiivisesti mukana SKVL:n toiminnassa ja toimii tällä hetkellä Tilastovaliokunnan puheenjohtajana. Lisäksi Pekka on mukana paikallisyhdistyksen toiminnassa. Pekan työskentelytapaa kuvaa vahva asiantuntemus, rehellisyys ja toisten kunnioittaminen.

Vuoden 2020 parhaaksi SKVL Kiinteistönvälitysyritykseksi valittiin LKV Tuomiset Oy

LKV Tuomiset on v.1994 perustettu viisihenkinen perheyritys, jossa työskentelee pelkkiä Tuomisia jo kolmessa sukupolvessa. Yritys toimii Naantalissa ja Turun alueella, ja on erikoistunut alueen saariston loma-asuntokauppaan. Yritys on jo pitkään myös osallistunut monin tavoin alan kehitykseen ja edunvalvontatyöhön mm. SKVL:n eri valiokunnissa ja paikallisyhdistyksessä. Tuomisille tärkeää on koulutus ja vankka ammattiosaaminen sekä luotettavuus, ja yritys nauttii vankasta kanta-asiakaskunnasta. Yritys on moderni mutta konservatiivinen: Tuomiset haluavat pysytellä perinteisissä työtavoissa, mutta mm. työvälineet ovat aina ajan tasalla ja jopa innovatiivisia.

Vuoden 2020 parhaaksi SKVL Markkinoijaksi valittiin Asuntomesta Oy LKV

Asuntomesta on v.2005 perustettu lappeenrantalainen perheyritys, jolle on tärkeää ammattitaitoisuus, eteläkarjalainen paikallisuus ja ihmisläheisyys. Yrityksen brändi erottuu persoonallisuudellaan, ja nojaa nuorekkaaseen ja rentoon tunnelmaan sekä yrityksen loistavaan tiimihenkeen. Asuntomestan aktiivinen brändimainonta onkin onnistunut ja kasvattanut yrityksen liikevaihtoa ja markkinaosuutta sen omalla alueella.

Lisätiedot:

Suomen Kiinteistönvälittäjät ry (SKVL)
p. 050 339 6214, jussi.mannerberg@skvl.fi

Vuoden SKVL Kiinteistönvälittäjä
Pekka Tähtinen
LKV
Turun Talokulma Oy LKV
p. 0400 782581, pekka.tahtinen@talokulma.fi

Vuoden SKVL Yritys
Teemu Tuominen
LKV, YKV, AKA
LKV Tuomiset Oy
p. 0400 813045, teemu@tuomiset.fi

Vuoden SKVL Markkinoija
Ulla Hartikainen
LKV
Asuntomesta Oy LKV
p. 044 7979 160, ulla.hartikainen@asuntomesta.fi

Vuoden parhaat
Vuoden välittäjä Pekka Tähtinen
Vuoden markkinoija Asuntomesta Oy LKV
Vuoden yritys LKV Tuomiset Oy

Suomen Kiinteistönvälittäjät ry (SKVL) on toiminut kiinteistönvälitysalan yrittäjien palvelu- ja edunvalvontajärjestönä jo vuodesta 1946.

SKVL:n jäsenyys takaa kiinteistönvälittäjille ajantasaisen tiedon ja työvälineet sekä asiakkaille ammattitaitoisen ja turvallisen palvelun. SKVL toimii yhdyssiteenä verkostossa, joka koostuu lähes 470 paikallisesta kiinteistönvälitystoimistosta ympäri Suomen.

Suomen Kiinteistönvälittäjät ry SKVL:n asuntomarkkinaennuste alkuvuodelle 20214.1.2021 06:00:00 EET | Tiedote

Suomen suurimman ja vanhimman alan toimijan Suomen Kiinteistönvälittäjien lähes 1600 välittäjästä ja yli 475 toimipisteestä koostuvat asuntokaupan asiantuntijat ovat antaneet markkinaennusteensa alkuvuodelle 2021. Katsaus sisältää ennusteen vuokra-asuntomarkkinoista. Ennuste sisältää myös SKVL:n toimitusjohtaja Jussi Mannerbergin kommentit asuntomarkkinoista. Kyselyyn vastasi yli 70% SKVL:n jäsenyrityksistä.

Suomen Kiinteistönvälittäjät ry SKVL on julkistanut vuoden parhaiden finalistit16.10.2020 12:34:13 EEST | Tiedote

Vuonna 2021 75 vuotta täyttävä Suomen suurin asuntokaupan verkosto SKVL valitsee vuosittain yli 470 yrityksen ja yli 1600 välittäjän joukostaan finalistit tarkan esikarsinnan perusteella. Vuoden parhaat valitaan jäsenäänestyksellä. Voittajat vuodelle 2020 julkistetaan 27.11. SKVL 2020 -tapahtumassa. Esikarsinnassa painotetaan välittäjän kokemusta, koulutusta ja toimintatapoja sekä menestystä edeltävän vuoden aikana. SKVL:n Vuoden kiinteistönvälittäjä on palkittu 1980-luvulta lähtien. ”Olen todella iloinen kaikkien finalistien puolesta. He kaikki ovat jo voittajia. He edustavat kovia paikallisia ammattilaisia ympäri Suomen”, kommentoi SKVL:n toimitusjohtaja Jussi Mannerberg. SKVL Vuoden 2020 Kiinteistönvälittäjä -finalistit: Pekka Tähtinen, LKV, Turun Talokulma Oy LKV, Turku Mauri Ahvalo, LKV, kaupanvahvistaja, Kiinteistönvälitys Mauri Ahvalo Oy LKV, Joensuu Marjo Lehtinen, LKV, KiAT, kaupanvahvistaja, Aninkaisten kiinteistönvälitys Oy, Turku Tanja Komulainen, LKV, kaupanvahvistaja, Kii

Suomen Kiinteistönvälittäjien SKVL:n markkinatiedote ja -ennuste loppuvuodelle 202029.9.2020 06:30:00 EEST | Uutinen

Korona muutti markkinoita mutta kauppa käy Suomen suurin asunto- ja kiinteistökaupan toimija SKVL on uusimman jäsenkyselyn perusteella laatinut loppuvuoden ennusteen ja tilannekatsauksen markkinoihin. Markkinat ovat muuttuneet merkittävästi koronaa edeltävästä ajasta ja eri alueiden erot ovat suuria kysynnässä ja tarjonnassa. 75 % välittäjistä raportoi asunto- ja kiinteistökaupan palanneen tai ylittäneen koronaa edeltävän määrän. 85 % raportoi, että syksyn ”toinen aalto” ei ole tai on vain vähän vaikuttanut asunto- tai kiinteistökauppaan. ”Markkinoilla on edelleen kevään jälkeistä patoutunutta kysyntää, joka ei ole täyttynyt myyjien varovaisuuden vuoksi. Silti hyvin monet SKVL:n jäsenyritykset ovat tehneet selvästi normaalia enemmän kauppaa tänä vuonna. Lähes 500 SKVL:n jäsenyrityksen toimipistettä, joissa työskentelee yli 1600 välittäjää, on tänä vuonna tehnyt jo yli 24000 asunto- ja kiinteistökauppaa”, iloitsee Suomen Kiinteistönvälittäjien toimitusjohtaja Jussi Mannerberg. Alkusyksy

Suomen Kiinteistönvälittäjien SKVL:n asuntomarkkinakatsaus – kesäkuu ja ennuste seuraavalla vuosineljännekselle1.7.2020 06:00:00 EEST | Tiedote

Kesäkuun 2020 kyselyyn vastasi yli puolet SKVL:n yli 400 yrityksestä. Toimipisteitä on yli 480 ja välittäjiä yli 1600 lähes kaikilla paikkakunnilla ympäri Suomen. Koronan vaikutuksia näki kesäkuussa omalla alueellaan keskimäärin enää hiukan yli 20 % välittäjistä. Noin 60 % ei näe enää mitään vaikutuksia asuntokauppaan. Markkinoiden ennustetaan jatkavan kasvuaan seuraavalla vuosineljänneksellä kasvun painottuen enemmän omakotitalo- ja rivitalokauppaan sekä loma-asuntoihin.