Smile Henkilöstöpalvelut Oyj

Smile ostaa teollisuuden, rakentamisen ja logistiikan henkilöstövuokrauspalveluihin erikoistuneet Jobio-yhtiöt

Restamax Oyj:n tytäryhtiö Smile Henkilöstöpalvelut Oy on ostanut teollisuuden, rakentamisen ja logistiikan henkilöstövuokrauspalveluihin erikoistuneen Jobio-yhtiöiden koko osakekannan. Jobio-yhtiöt on perustettu vuonna 2003 ja siihen kuuluvat Jobio Pohjanmaa Oy, Jobio Pirkanmaa Oy, Jobio Varsinais-Suomi Oy ja Jobio Uusimaa Oy.
Kuvassa vasemmalta Jani Järvinen, Ari Myllyniemi, Sami Asikainen, Tomi Laaksola, Heikki Tyrväinen ja Jaakko Koivisto. Kuva: Helimaaria Utriainen, Markkinointiviestintätoimisto Propaganda

Yritysoston myötä kaikki Jobio-yhtiöt siirtyvät osaksi Smilea 1.6.2018 alkaen. Osakkeiden kauppahinta maksetaan rahana ja myyjille suunnattavilla uusilla Smile Henkilöstöpalvelut Oy:n osakkeilla. Jobio-yhtiöiden yhteenlaskettu liikevaihto vuodelta 2017 oli noin 15,1 M€ ja liiketulos oli noin 1,5 M€. Henkilöstöä yhtiöillä oli vuoden 2017 lopussa noin 500.

Yritysosto tuo Smilelle merkittävän määrän sekä osaamista että vahvistusta kasvaville markkinoille pääkaupunkiseudulla, Turussa, Tampereella sekä Seinäjoella. Lisäksi yritysoston kautta Smilelle avautuu uutena maantieteellisenä alueena tärkeä Vaasan seutu.

”Jobio on kasvanut kaikilla toiminta-alueillaan merkittäväksi henkilöstöpalvelualan toimijaksi tehden samanaikaisesti alan keskimääräistä kannattavuutta parempaa tulosta viime vuosina. Nyt toteutettava järjestely on tärkeä osa Smilen kasvutarinaa. Hienoa, että kaupan myötä laajenemme Vaasan vireälle alueelle sekä vahvistamme muita tiimejämme Jobiolaisten osaamisella”, kertoo Smile Henkilöstöpalvelut Oy:n toimitusjohtaja Sami Asikainen.

”Olemme erittäin tyytyväisiä päästessämme osaksi yhtä toimialaamme suurinta toimijaa, Smilea. Olemme kasvaneet kannattavasti ja uskon vahvasti, että tuomme Smileen sekä toimialaosaamista että paikallistuntemusta. Olemme toimintamme alusta asti panostaneet laatuun, ensiluokkaiseen asiakaspalveluun ja pitäneet huolta työntekijöistämme. On hienoa päästä kehittämään vastaavia palveluita Smilella”, toteaa Tomi Laaksola Jobiosta.

Jobion nykyiset osakkaat Tomi Laaksola, Heikki Tyrväinen, Ari Myllyniemi, Jaakko KoivistoJani Järvinen ja Henna Myllyniemi jatkavat Smilen palveluksessa ja osakkaina.

Smile Henkilöstöpalvelut Oy on pörssiyhtiö Restamax Oyj:n tytäryhtiö. Restamax on ilmoittanut 15.3.2018 selvittävänsä Smile Henkilöstöpalvelut Oy:n listaamista Nasdaq Helsinki Oy:n pörssilistalle.

Sami Asikainen, toimitusjohtaja, Smile Henkilöstöpalvelut Oy, puh. + 358 40 700 9915

Restamax Oyj on vuonna 1996 perustettu suomalainen ravintola-alan palveluihin ja henkilöstövuokraukseen erikoistunut konserni. Vuonna 2013 ensimmäisenä suomalaisena ravintolatoimijana Nasdaq Helsinkiin listautunut pörssiyhtiö on kasvanut voimakkaasti koko historiansa ajan. Konsernin yhtiöihin kuuluu yli 130 seurustelu- ja ruokaravintolaa, yökerhoa sekä viihdekeskusta eri puolilla Suomea. Yhtiön tunnettuja ravintolakonsepteja ovat mm. Stefan's Steakhouse, Viihdemaailma Ilona, Classic American Diner ja Colorado Bar & Grill. Restamax Oyj:n vuoden 2017 liikevaihto oli 185,9 miljoonaa euroa ja käyttökate 22,4 miljoonaa euroa. Konserni työllistää sesongista riippuen noin 2 400 henkilöä kokoaikaiseksi muutettuna. Restamaxin tytäryhtiö Smile Henkilöstöpalvelut Oy työllistää kuukausittain noin 9 000 työntekijää.

Smile on vuonna 2002 perustettu valtakunnallinen henkilöstöpalveluyritys, joka välittää työvoimaa yli neljälle sadalle yritykselle ympäri Suomen ja työllistää kuukausittain noin 9 000 osaajaa. Tarjoamme työntekijöillemme ja asiakkaillemme toimialakohtaiset ja asiantuntevat palvelut. Meiltä löytyy ammattilaiset muun muassa hotelli-, ravintola- ja catering-alalle, tapahtumiin ja promootioihin, rakentamiseen ja teollisuuteen, logistiikkaan ja kunnossapitoon, lääkäripalveluihin sekä koulutus- ja suorarekrytointipalvelut. Smilen vuoden 2017 liikevaihto oli 75,6 miljoonaa euroa ja yhtiö on kasvanut vahvasti.

Smile Henkilöstöpalvelut Oyj
Satakunnankatu 24 A

Smile on vuonna 2002 perustettu valtakunnallinen henkilöstöpalveluyritys, joka välittää työvoimaa yli neljälle sadalle yritykselle ympäri Suomen ja työllistää kuukausittain noin 9 000 osaajaa. Tarjoamme työntekijöillemme ja asiakkaillemme toimialakohtaiset ja asiantuntevat palvelut. Meiltä löytyy ammattilaiset muun muassa hotelli-, ravintola- ja catering-alalle, tapahtumiin ja promootioihin, rakentamiseen ja teollisuuteen, logistiikkaan ja kunnossapitoon, lääkäripalveluihin sekä koulutus- ja suorarekrytointipalvelut. Smilen vuoden 2017 liikevaihto oli 75,6 miljoonaa euroa ja yhtiö on kasvanut vahvasti.

Lue lisää julkaisijalta Smile Henkilöstöpalvelut Oyj

VMP ja Smile yhdistyvät henkilöstöpalvelualan suunnannäyttäjäksi5.7.2019 08:32:00 EEST | Tiedote

Smilen vähemmistöosakkaat ja NoHo Partners ovat allekirjoittaneet 5.7.2019 kauppakirjan VMP:n kanssa Smilen osakekannan myymisestä VMP:lle osakevastiketta vastaan. Järjestely tuo yhteen kaksi henkilöstöpalveluiden kärkiyritystä, jolla on yhdessä vahvempi markkina-asema ja entistä parempi kyky uudistaa työelämää. Yhdistyminen on strategisesti tärkeä askel molemmille yhtiöille, joka mahdollistaa panostukset digitalisaatioon ja uusien palveluiden kehittämiseen. Yhdistymisen odotetaan luovan lisäarvoa yhtiön asiakkaille, työntekijöille ja osakkeenomistajille.