Snellman uudistaa perinteikkään logonsa – myös pakkausilme uudistuu

Tänä vuonna 70 vuotta täyttävä Snellman uudistaa logonsa ja brändi-ilmeensä. Uudistus näkyy pakkauksissa syksystä alkaen.
Snellmanin uusi brändi-ilme.

Taloustutkimuksen tekemän Brändien arvostus 2021 -tutkimuksen mukaan Snellman on Suomen arvostetuin lihatuotemerkki, joten muutos haluttiin tehdä harkiten. Edellinen logo on pysynyt suhteellisen samanlaisena vuodesta 1995 saakka ja nyt uudistus katsottiin ajankohtaiseksi.

- Kaksi viimeistä vuosikymmentä ovat olleet Snellmanille hyviä ja koimme että nyt on hyvä aika uudistaa sekä logo että pakkausilme vastaamaan entistä vahvemmin tuotteidemme laatumielikuvaa. Snellmanin vihreä tunnusväri ja perustamisvuosi haluttiin tuoda logoon ja Herra Snellmanin tuttu hahmo pysyy luonnollisesti mukana, sanoo Snellmanin AD Susan Hedman.

Kotimainen työ ja raaka-aine ovat tärkeitä valintakriteerejä tiedostavalle kuluttajalle. Kaikki Snellmanin tuotteet tehdään Pietarsaaressa suomalaisesta lihasta ja tämä kerrotaan nyt uusissa pakkauksissa. Mukana on nyt myös kokonaan uusiutuvan energian käytöstä kertova merkintä.

⁃ Lähdimme hakemaan laadukkuutta ja erottuvuutta pakkauksilla, joissa tuotetta ei ole piiloteltu vaan se näkyy hyvin. Rauhallisuus ja selkeys ovat olleet tunnusomaisia Snellmanin pakkauksille ja kaikki tärkeimmät tuotetiedot ovat nyt entistäkin paremmin esillä. Haluamme tehdä valinnasta kaupan hyllyllä mahdollisimman mutkatonta, Snellmanin markkinointi- ja viestintäjohtaja Tommi Fors toteaa.

Kuluttajatutkimuksessa uusi logo ja pakkausilme koettiin yhtä aikaa moderniksi ja perinteikkääksi. Vastaajien mielestä Snellmanin uusi ilme on helppo tunnistaa ja se viestii perheyrityksestä, joka seisoo tuotteidensa takana.

- Osa tutkimukseen osallistuneista ei ensin edes huomannut muutosta, mikä on pelkästään hyvä asia. Se kertoo meille, että olemme onnistuneet tekemään sopivan hienovaraisen muutoksen ja kehittämään ennestään hyvää eteenpäin, Tommi Fors päättää.

Tommi Fors, markkinointi- ja viestintäjohtaja
tommi.fors@snellman.fi

Snellmanin uusi brändi-ilme.
Snellmanin uusi logo.
Snellmanin uusi pakkausilme.

Snellmanin Lihajalostus Oy on pietarsaarelainen perheyritys, joka on valmistanut korkealaatuisia liha-, leikkele- ja makkaratuotteita jo 70 vuotta. Yhtiöllä on tinkimättömät periaatteet valmistaa tuotteita, joissa lihapitoisuus on korkea eikä turhia lisäaineita käytetä. Pietarsaaren tehtaalla työskentelee noin 900 henkilöä. Snellmanin Lihanjalostus Oy kuuluu elintarvikealan Snellman-konserniin.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Oy Snellmanin Lihanjalostus Ab