Snellman vahvistaa tuulivoimasopimuksella vastuullisuuttaan ja kotimaisuuttaan

Snellman-konserni ja Exilion ovat solmineet pitkäaikaisen tuulivoiman toimitussopimuksen. Tuulisähkön toimitus alkaa vuonna 2025.

Kuva: Exilion.

Oulun pohjoispuolelle rakennettava Ii Palokangas -tuulipuisto tulee tuottamaan Snellmanin tarpeisiin puhdasta sähköä 10 vuodeksi. Tällä merkittävällä panostuksella kotimaiseen uusiutuvaan energiaan Snellman täyttää lupauksensa pitää ympäristöasiat ja kotimaisuus toimintansa keskiössä.

– Olemme tarkastelleet jo pitkään eri mahdollisuuksia pienentää tuotantomme hiilijalanjälkeä ja olemme erittäin tyytyväisiä nyt saavutettuun sopimukseen. Exilion valikoitui meille luontevimmaksi kumppaniksi, sillä haluamme panostaa nimenomaan kotimaiseen uusiutuvaan energiaan,sanoo Snellmanin konsernijohtaja Erkki Järvinen.

Exilionin Tuuli Ky:n omistajat ovat työeläkesijoittajia. Exilionin ja Snellmanin aloittama pitkäaikainen yhteistyö tukee siis osaltaan myös suomalaisten eläkkeiden tulevaisuutta.

– Snellman on tehnyt merkittäviä tekoja vastuullisuuden edistämiseksi jo vuosia. Olemme erittäin iloisia, että voimme tukea Snellmanin ympäristötavoitteiden toteutumista päästöttömällä tuulienergialla, sanoo Exilionin investointipäällikkö Tommi Riski.

Sopimusneuvottelujen kaupallisena neuvonantajana toimi kotimainenWindly.

Snellman-konserni

Erkki Järvinen, konsernijohtaja

Puhelin 0400 455 913 erkki.jarvinen@snellman.fi

Exilion Tuuli Ky

Tommi Riski, investointipäällikkö

Puhelin 050 527 0869 tommi.riski@exilion.fi

Kuva: Exilion.

Snellman-konserni on elintarvikealalla toimiva perheyritys, joka tunnetaan laadukkaista tuotteistaan ja vahvoista brändeistään. Yritys on perustettu Pietarsaaressa vuonna 1951. Konsernilla on toimintaa Suomessa ja Ruotsissa, suurimmat toimipaikat Suomessa ovat Pietarsaaressa ja Keravalla. Tunnetuimpia tuotemerkkejämme Suomessa ovat Herra Snellman, Kokkikartano, Mr. Panini, Snellman Pro ja MUSH. Snellman työllistää noin 1850 henkilöä.

Erkki Järvinen går i pension i vår, Markus Hellström blir Snellmans nya koncerndirektör19.12.2022 10:00:00 EET | Tiedote

Snellmans koncerndirektör Erkki Järvinen går i pension nästa vår. Järvinen som fyller 63 år i vår har varit Snellmans koncerndirektör sedan februari 2018. Dessförinnan satt han i Oy Snellman Ab:s styrelse i sju år. – Min långa resa på Snellman-koncernen närmar sig sin sista sträcka. Jag är tacksam för att jag har kunnat vara en del av tillväxthistorien för det här fina företaget och också stolt över vad vi har åstadkommit tillsammans under svåra verksamhetsförhållanden, säger Erkki Järvinen. – Erkki Järvinen har spelat nyckelroll i att öka företagets omsättning och resultat. Jag vill redan nu tacka honom för hans utmärkta samarbete under de här åren, säger Peter Fagerholm, Snellman-koncernens styrelseordförande. Markus Hellström, 48, har utsetts till ny koncerndirektör. Han har arbetat länge inom Fazer-koncernen och är för närvarande verkställande direktör för Fazer Konfektyr. Hellström tillträder tjänsten under våren 2023, exakt datum blir klart senare. – Markus Hellström har lång erf

Erkki Järvinen eläkkeelle keväällä, Markus Hellström Snellmanin uudeksi konsernijohtajaksi19.12.2022 10:00:00 EET | Tiedote

Snellmanin konsernijohtaja Erkki Järvinen on jäämässä eläkkeelle ensi kevään aikana. Keväällä 63 vuotta täyttävä Järvinen on toiminut Snellmanin konsernijohtajana helmikuusta 2018 lähtien. Sitä ennen hän ehti toimia Oy Snellman Ab:n hallituksessa seitsemän vuoden ajan. – Pitkä taipaleeni Snellman-konsernissa on lähestymässä loppusuoraa. Olen kiitollinen, että olen saanut olla mukana tämän hienon yrityksen kasvutarinassa ja myös ylpeä siitä, mitä vaikeissa toimintaolosuhteissa olemme yhdessä saavuttaneet, toteaa Erkki Järvinen. – Erkki Järvisellä on ollut keskeinen rooli yrityksen liikevaihdon ja tuloksen kasvattamisessa. Haluan jo nyt kiittää häntä erinomaisesta yhteistyöstä kuluneiden vuosien aikana, sanoo Snellman-konsernin hallituksen puheenjohtaja Peter Fagerholm. Uudeksi konsernijohtajaksi on nimitetty Markus Hellström, 48. Hän on työskennellyt pitkään Fazer-konsernissa ja toimii tällä hetkellä Fazer Makeisten toimitusjohtajana. Hellström aloittaa tehtävässä kevään 2023 aikana, ta