Snödrottningen firar en kväll med pressen - träffa Kiira Korpi, Silja Dos Reis och Felipe Montoya i föreställningens dräktprakt

Om en månad är det äntligen premiär för den största finländska isshowen som någonsin satts upp i vårt land - och det vill vi fira med en träff med pressen. Träffen ordnas torsdagen 9.12 klockan 18.00-19.30 på Kisakallio idrottsinstitut i Lojo. Under träffen berättar vi de senaste nyheterna och på plats är de inhemska och utländska stjärnorna och konstnärerna.

Under träffen har pressen för första gången en möjlighet att se valda delar av hur föreställningen kommer att se ut, en del av dräkterna och maskeringen har sin premiärvisning under kvällen.

I träffen deltar Kiira Korpi som gör rollen som Snödrottningen och paret som gjorde konståkningen stor i Finland, Susanna Rahkamo och Petri Kokko. Europamästarna, de mångfaldiga VM- och EM-medaljörerna gör comeback på isen i rollerna som tvillingarna från Lappland. På plats för ett första möte med den finländska pressen är också Gerda och Kaj, som spelas av Silja Dos Reis och Felipe Montoya. Dmitry Semykin som gör rollen som Korpen är också närvarande.

Tid: Torsdag 9.12.2021 klockan 18.00–19.30

Plats: Kisakallio idrottsinstitut, Lojo

Anmälning och intervjuförfrågningar:

Media erbjuds möjligheten att intervjua både ensemblen och de konstnärliga och tekniska teamen. Intervjuförfrågningar samt anmälningar skickas senast 8.12 klockan 15.00 på adressen: viestinta@tampere-talo.fi.

Snödrottningen på Nokia Arena:

Lördag 1.1.2022 klockan 19

Söndag 2.1.2022 klockan 14 (svenskspråkig föreställning)

Söndag 2.1.2022 klockan 19

Måndag 3.1.2022 klockan 14

Måndag 3.1.2022 klockan 19

Snödrottningen är en samproduktion av Tammerfors-huset och Kantelinen Company.

För mer information: https://snodrottningen.com

Manuskript – Melissa A. Thompson

Dräkt – Erika Turunen

Gruppkoreografi – Anu Oksanen

Lumikuningatar-jääshow’n kansainväliset luistelutähdet ja eturivin tanssijakaarti julkaistu – katso ensikuvat rooliasuissa15.12.2021 09:15:07 EET | Tiedote

H.C. Andersenin Lumikuningatar-satuun perustuva jääshow saa ensi-iltansa uudenvuodenpäivänä Tampereen Nokia Arenalla. Taitoluistelija Kiira Korven tähdittämää esitystä on valmisteltu ahkerasti, ja kaikki esiintyjät roolihahmoineen on nyt julkaistu. Kotimainen Lumikuningatar on maailmankin mittakaavassa poikkeuksellinen kulttuurituotanto, joka yhdistää taitoluistelua, tanssi- ja näyttämötaidetta sekä jääkiekkoa.