Ähtäri ZooÄhtäri ZooÄhtäri ZooÄhtäri ZooÄhtäri Zoo

Snowpandat Huá Bào ja Jín Bàobào saapuvat Ähtäriin alkuvuonna

Ähtäri Zoohon muuttavat Snowpandat Huá Bào ja Jín Bàobào ovat kotoisin Sichuanin provinssista Kiinasta.
Urospanda Huá Bào on utelias ja eläväinen panda, jonka ruokahalu on kohdillaan. Kuva: Anna Palmroth

Neljävuotias urospanda Huá Bào on syntynyt 10. heinäkuuta 2013 Bifengxian pandakeskuksessa.

- Huá Bào on utelias ja eläväinen panda, jonka ruokahalu on kohdillaan, luonnehtii isopandat Kiinassa tavannut Ähtäri Zoon pandahoitaja Anna Palmroth.

Naaraspanda Jín Bàobào on kolmevuotias. Se on syntynyt 20. syyskuuta 2014 Dujiangyan pandakeskuksessa, jossa molemmat pandat nyt asuvat.

- Jín Bàobào on hyvin kaunis panda. Se on selvästi varovaisempi ja ujompi kuin Huá Bào. Yhdessä ne ovat hauska pari. Jín Bàobàolla on hauskoja piirteitä, sillä se tahtoo esimerkiksi nousta puuhun aterioimaan. Pandat tekevät näin vain luonnossa, eivät tarhaoloissa.

Suomen ilmasto-olosuhteet vastaavat olosuhteita pandojen kotivuorilla Kiinassa. Suomessa pandoille on tarjolla luminen ja kylmä talvi, joka taittaa kevääseen. Tämä on yksi keskeinen syy sille, miksi Kiinan panda-asiantuntijat halusivat sijoittaa pandat juuri Ähtäriin ja Suomeen. Pandan luontainen mustavalkoinen värityskin juontaa juurensa siitä, että se on toimiva suojaväri lumisessa vuoristossa. Ähtäri tarjoaa pandoille niille mieluisat lajityypilliset olosuhteet toivottavasti mahdollistaen luonnonmukaisen lisääntymisen. Tähän perustuu myös Ähtärin Snowpanda-brändi.

Ähtäri Zoon Snowpandatalon käyttöönottotarkastus on tänään 30.11. ja Ähtäri on valmis vastaanottamaan Snowpandat. Kiinan metsähallinnon pandakeskuksen huippuasiantuntijat ovat tarkastaneet Ähtärin Snowpandatalon marraskuussa ja ovat todenneet rakennuksen ja ulkotarhat parhaiten toteutetuiksi Kiinan ulkopuolella.

Snowpandatalon liput ovat nyt myynnissä

Ähtärin lipunmyyntikumppanina toimii Lippu.fi ja lipunmyynti Snowpandataloon on alkanut. Ennakkoon ostettuna liput Ähtäri Zoohon ja Snowpandataloon maksavat 16-36€.

Snowpandatalossa saa vierailla kerrallaan vain rajallinen määrä ihmisiä, joten Lippu.fi ottaa käyttöön niin sanotut aikaikkunat, joiden avulla kävijät voivat ostaa pääsyn Snowpandataloon tietylle päivälle ja kellonajalle.

- Me Lippu.fissä olemme todella innoissamme Ähtäri Zoon uudesta Pandatalosta, joka on aivan ainutlaatuinen kohde Suomessa ja uudenlainen lipunmyyntikumppani meille. Aikaikkunoiden avulla varmistetaan, että kaikki mahtuvat sisään ja pääsevät tervehtimään pandoja myös suosituimpina aikoina, kertoo Lippupiste Oy:n toimitusjohtaja Ari Palhamo.

Markkinointiosakeyhtiö i2 on Ähtärin kumppani

Markkinointiosakeyhtiö i2 on Ähtäri Zoon kumppanina vahvasti mukana, kun eläinpuisto valmistautuu pandojen saapumiseen. i2 vastaa Ähtäri Zoon yhteistyökumppanuuksien rakentamisesta ja markkinointiviestinnästä. Myös Ähtäri Zoon uusi visuaalinen ilme logoineen on i2:n käsialaa ja sen suunnittelusta on vastannut AD Suvi Tuukkanen.

Ähtärin Eläinpuisto Oy – Ähtäri Zoo
Kari Vainio, toimitusjohtaja
kari.vainio@ahtarizoo.fi
puh. + 358 40 560 8455

Lippu.fi – Lippupiste Oy
Ari Palhamo, toimitusjohtaja
ari.palhamo@lippu.fi

Markkinointiosakeyhtiö i2
Ari Rauhala, toimitusjohtaja
ari.rauhala@i2.fi
puh. + 35840 556 1600

Haastattelupyynnöt ja kuvat

Ähtärin Eläinpuisto Oy – Ähtäri Zoo
Lea Lahtinen, myyntipäällikkö
lea.lahtinen@ahtarizoo.fi

Kuvat

Ähtäri Zoo
Karhunkierros 150
63700 ÄHTÄRI

Ähtäri Zoo
Ähtäri Zoo on toiminut vuodesta 1973 ja se on Suomen vanhin luonnonmukainen eläinpuisto. Puistossa on nykyään yli 50 eri eläinlajia, joista suurin osa on havumetsävyöhykkeelle tyypillisiä lajeja. Kansainvälinen eläinsuojelutyö on tärkeä osa Ähtäri Zoon toimintaa.

Lippu.fi
Lippu.fi on osa Euroopan suurinta lipunmyyntiyhtiötä. Saksalainen CTS Eventim AG & Co. KGaA -pörssiyhtiö Eventim toimii yli 20 maassa ja välittää vuosittain yli 140 miljoonaa lippua yli 180 000 tapahtumaan. Suomessa Lippu.fi on markkinajohtaja markkinoiden ja myyden monikanavaisesti lippuja vuosittain tuhansiin kulttuuri-, viihde- ja urheilutapahtumiin.

Markkinointiosakeyhtiö i2
Markkinointiosakeyhtiö i2 uskoo viestinnän ja sen vaikutukset tapahtuvan aina kahden ihmisen välillä. Vaikka markkinointiviestintä tavoittelee massoja, on se meidän mielestämme aina suunniteltava yksittäisille ihmisille. Tästä ajattelusta tulee myös nimemme i2, ihmiseltä toiselle. Haluamme kertoa tarinasi oikeassa paikassa oikeaan aikaan.

Pandojen suojelu
Ähtärin pandahankkeen yhteydet Kiinaan ja Kiinassa tapahtuvaan luonnonsuojeluun ja luonnonvaraisten pandojen suojelun rahoitukseen löytyvät osoitteesta www.pandaportaali.fi kohdasta Panda.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Ähtäri Zoo