Kotipizza Group OyKotipizza Group Oy

Social Burgerjoint laajentaa Porvooseen

Palkittu burgeriravintolayhteisö Social Burgerjoint avaa toukokuun alussa ravintolan Porvoossa S-market Näsin tiloissa.

Social Burgerjoint laajentaa ravintolayhteisöään merkittävästi tänä vuonna. Huhti-toukokuun vaihteessa Social Burgerjointin palkittuja burgereita saa myös Porvoosta. Porvooseen avattava ravintola jatkaa ravintolayhteisön laajentumista Helsingin ulkopuolelle. S-market Näsin liikekiinteistöön avataan myös uusi Kotipizza-ravintola. Molempien ravintoloiden vetäjänä aloittaa franchisingyrittäjä Minna Laine, joka on toiminut Kotipizza-yrittäjänä Porvoossa jo usean vuoden ajan.

”Laajennamme ravintolaverkostoamme franchisingmallilla ja olemme todella tyytyväisiä sekä S-marketNäsin yhteydessä olevaan liikepaikkaan että yrittäjään. Kysyntä Social Burgerjoint -ravintoloille on korkea ja uskomme, että burgerit tulevat maistumaan hyvin myös Porvoossa”, sanoo Social Burgerjointin luova johtaja Mika Tuomonen.

”Olemme tyytyväisiä ravintolapalvelujen kehittymisestä meidän kiinteistössämme suositun S-marketimme yhteydessä”,sanoo Varuboden-Oslan kehitysjohtaja Jukka Pöyhönen.

Social Burgerjoint -ravintolayhteisön pohjana ovat vastuullisesti tuotetuista, laadukkaista raaka-aineista käsityönä tehdyt hampurilaiset, jotka paistetaan Mibrasa-puuhiiligrillissä. Social Burgerjointin Korean Kimchi Burger valittiin Euroopan parhaaksi katuruokatapahtuma European Street Food Awardsissa Berliinissä syyskuussa 2018.

Social Burgerjoint on osa Kotipizza Groupia. Social Burgerjointilla on tällä hetkellä Helsingissä kolme ravintolaa ja Keravalla ensimmäinen franchisingyrittäjän operoima ravintola.

Luova johtaja ja The Burgermeister Pikkis Tuomonen, The Social Burger Joint Oy
pikkis@burgerjoint.fi, 044 275 1336
www.burgerjoint.fi

Kehitysjohtaja Jukka Pöyhönen, Varuboden-Osla
jukka.poyhonen@sok.fi, 010 765 9302

Kotipizza Group on erikoistunut fast casual -ravintolakonseptien kehittämiseen ja niiden toiminnan laajentamiseen franchisingtoimintamallin pohjalta. Kotipizza Groupiin kuuluu Kotipizza Oyj, joka hallinnoi Pohjoismaiden suurinta pizzaketjua Kotipizzaa. Kotipizza on suomalainen, vuonna 1987 perustettu pizzaketju, jolla oli tilikauden 2018 lopussa 280 ravintolaa. Kotipizza-ketjun ravintoloiden myynti tilikaudella 2018 oli 122,1 miljoonaa euroa. Yli 99 prosenttia Suomen Kotipizza-ravintoloista on franchisingtoimintaperiaatteella toimivia itsenäisten franchisingyrittäjien johtamia ravintoloita. Kotipizza Groupiin kuuluvat lisäksi hankinta- ja logistiikkayritys Helsinki Foodstock Oy, meksikolaistyyppistä Chalupa-ravintolaketjua hallinnoiva Chalupa Oy, Social Burgerjoint -ravintolaketjua hallinnoiva The Social Burger Joint Oy sekä kansainvälisille markkinoille suunnattu No Pizza -ravintolakonsepti, jonka ensimmäinen ravintola avattiin kesäkuussa 2018. Tilikaudella 2017 Helsinki Foodstockin liikevaihto oli 64,2 miljoonaa euroa ja Chalupa-ketjun ravintoloiden myynti 1,86 miljoonaa euroa. Kotipizza Group -konsernin liikevaihto samalla ajanjaksolla oli 79,9 miljoonaa euroa ja vertailukelpoinen EBITDA 8,52 miljoonaa euroa.

Varuboden-Osla

Osuuskauppa Varuboden-Osla Handelslag on asiakasomistajien omistama Uudellamaalla ja Ahvenanmaalla toimiva S-ryhmään kuuluva itsenäinen alueosuuskauppa. Varuboden-Osla harjoittaa yli 50 toimipaikassaan päivittäis- ja käyttötavarakauppaa, rautakauppaa, puutarhatuotteiden ja kukkien myyntiä, liikennemyymälä- ja polttonestekauppaa sekä ravintolatoimintaa. Varuboden-Osla on toimialueellaan merkittävä työnantaja työllistäen noin
1 000 oman alansa ammattilaista.