Social Burgerjoint palkittiin Euroopan parhaasta hampurilaisesta

Maailman suurimman katuruokatapahtuma European Street Food Awardsin finaali käytiin Berliinissä lauantaina 29.9. Social Burgerjoint edusti kilpailussa Suomea ja voitti parhaan burgerin sarjassa.

Social Burgerjointin burgerit on äänestetty Suomessa kahdessa yleisöäänestyksessä stadin parhaiksi. Nyt Social Burgerjointin burgeri valittiin Euroopan parhaaksi. Voitokkaassa Korean Kimchi Burger -kilpailuburgerissa oli täytteinä mausteikkaita kimchi-kasviksia, seesamimajoneesia, Mibrasa-hiiligrillissä paistettu pihvi, bulgogia ja seesami-korianteri-kurkkuja.

”Kilpailussa oli kova taso. Voittoa lähdettiin kuitenkin hakemaan, koska burgerimme on ainutlaatuinen ja sen makumaailma hiottu huippuunsa – kuten kaikissa burgereissamme. Olemme ylpeitä, että Euroopan paras burger tulee Suomesta”, Social Burgerjointin luova johtaja ja The Burgermeister Mika Tuomonen sanoo.

Social Burgerjoint -ravintolayhteisön pohjana ovat vastuullisesti tuotetuista, laadukkaista raaka-aineista käsityönä tehdyt hampurilaiset, jotka paistetaan Mibrasa-puuhiiligrillissä. Ruokalistalla on kasvis- ja vegaanivaihtoehdot.

Katuruokailmiö on kasvanut Euroopassa suureksi. European Street Food Awardsin tarkoitus on kehittää katuruokakulttuuria ja palkita huipputoimijoita. Kilpailua on järjestetty jo useita vuosia. Finalisteja oli tänä vuonna kuudestatoista eri maasta, muun muassa Ruotsista, Italiasta ja Britanniasta. Loppukilpailu käytiin Berliinissä lauantaina 29.9.

Social Burgerjointin alku on katuruuassa. Social Food -ruokarekka alkoi kiertää tapahtumissa jo vuonna 2013. Tänä kesänä ruokarekka oli toiminnassa useilla festareilla, esimerkiksi Flow-festivaaleilla.

Social Burgerjoint on osa Kotipizza Groupia. Social Burgerjointilla on tällä hetkellä Helsingissä kolme ravintolaa, joista uusin avattiin kauppakeskus Rediin.

Luova johtaja ja The Burgermeister Mika Tuomonen, The Social Burger Joint Oy
pikkis@burgerjoint.fi, 044 275 1336

Kotipizza Group on erikoistunut fast casual -ravintolakonseptien kehittämiseen ja niiden toiminnan laajentamiseen franchisingtoimintamallin pohjalta. Kotipizza Groupiin kuuluu Kotipizza Oyj, joka hallinnoi Pohjoismaiden suurinta pizzaketjua Kotipizzaa. Kotipizza on suomalainen, vuonna 1987 perustettu pizzaketju, jolla oli tilikauden 2017 lopussa 266 ravintolaa. Kotipizza-ketjun ravintoloiden myynti tilikaudella 2017 oli 106,3 miljoonaa euroa. Yli 99 prosenttia Suomen Kotipizza-ravintoloista on franchising-toimintaperiaatteella toimivia itsenäisten franchisingyrittäjien johtamia ravintoloita.

Kotipizza Groupiin kuuluvat lisäksi hankinta- ja logistiikkayritys Helsinki Foodstock Oy, meksikolaistyyppistä Chalupa-ravintolaketjua hallinnoiva Chalupa Oy, Social Burgerjoint -ravintolaketjua hallinnoiva The Social Burger Joint Oy sekä kansainvälisille markkinoille suunnattu No Pizza -ravintolakonsepti, jonka ensimmäinen ravintola avattiin kesäkuussa 2018. Tilikaudella 2017 Helsinki Foodstockin liikevaihto oli 64,2 miljoonaa euroa ja Chalupa-ketjun ravintoloiden myynti 1,86 miljoonaa euroa. Kotipizza Group -konsernin liikevaihto samalla ajanjaksolla oli 79,9 miljoonaa euroa ja vertailukelpoinen EBITDA 8,52 miljoonaa euroa.