SOK luopuu liiketoiminnoista Venäjällä

SOK on päättänyt luopua liiketoiminnasta Venäjällä. SOK:lla on Pietarissa 16 Prismaa ja kolme Sokos Hotellia ja yhteensä noin 1000 työntekijää.

Prisma Pearl Plaza, Pietari. Kuva: SOK

Liiketoimintojen alasajo alkaa välittömästi, ja se tehdään henkilöstö ja paikallinen lainsäädäntö huomioiden. Tarkkaa aikataulua ja taloudellisia vaikutuksia arvioidaan parhaillaan.

S-ryhmä tuomitsee Venäjän hyökkäyksen Ukrainaan jyrkästi.

Prisma Pearl Plaza, Pietari. Kuva: SOK

Olemme suurin yksityinen työllistäjä Suomessa - meitä s-ryhmäläisiä on lähes 40 000. Ilmastotavoitteemme ovat maan kunnianhimoisimmat, ja olemme Suomen suurin kotimaisen ja lähiruoan myyjä. Verojalanjälkemme on lähes 1,8 miljardia euroa, ja investoimme Suomeen vuosittain noin 500 miljoonaa euroa. ​​

S-ryhmä jatkaa vahvaa yhteistyötä kenialaisen kahvipaahtimon kanssa: Merkittävät tilausmäärät mahdollistivat osuuskunnalle suurinvestoinnin4.8.2022 09:08:13 EEST | Tiedote

Jo muutaman vuoden S-ryhmän ruokakaupoissa myynnissä olleet Herkku Africa -kahvit edustavat erilaista toimintamallia: Kahvin paahtaminen ja pakkaaminen paikan päällä Keniassa tuntuu maussa sekä tuottajille jäävässä arvossa. Herkku Africa -kahveja halutaan nyt tehdä suomalaisille tutuksi ja tarjota niitä tässä maailmanmarkkinatilanteessa mahdollisimman edulliseen hintaan.