SOK suunnittelee sopeuttavansa toimintaa lomautusten avulla

COVID-19-koronaviruspandemia vaikuttaa erityisesti matkailu- ja ravitsemistoimialaan Suomessa. Kysyntä ja asiakasmäärät ovat vähentyneet merkittävästi, mikä heijastuu asiantuntija- ja tukipalveluita S-ryhmässä tuottavaan SOK:hon. Edellytykset tarjota työtä ovat osassa yksiköistä tilapäisesti vähentyneet tai vähenemässä. Tämän vuoksi SOK ja Jollas-Opisto Oy käynnistävät yhteistoimintaneuvottelut sopeuttamistoimenpiteistä, jotka voivat toteutuessaan johtaa henkilöstön määräaikaiseen lomauttamiseen. Mahdolliset lomautukset toteutetaan viimeistään 30.11.2020 mennessä, ja niiden kesto on enintään 90 päivää. Lomautusten määrää voidaan mahdollisesti pystyä rajoittamaan henkilöstön kanssa sovittavin vapaaehtoisin toimin, kuten vuosilomien sijoittamisella tavanomaisesta poikkeavasti ja esimerkiksi tehtävien tilapäisellä muuttamisella.

Lisätiedot:
Henkilöstöjohtaja Susa Nikula, SOK, p. 044 992 9297