SOK:n pääjohtaja vaihtuu

SOK:n pääjohtaja, vuorineuvos Taavi Heikkilä on päättänyt irtautua tehtävästään. Seuraajan haku käynnistyy välittömästi.

- Päätöksen taustalla on huolellinen harkinta. Seitsemän vuoden aikana olemme kaupparyhmänä saavuttaneet kaikki ne tavoitteet, joita aloittaessani itselleni asetin. Tänä päivänä pystymme tarjoamaan asiakasomistajillemme aiempaa kilpailukyisempiä palveluita, saimme käännettyä keskusliike SOK:n tappiolta selkeästi kannattavaksi ja tuplasimme samalla koko S-ryhmän liiketoiminnan tuloksen, Taavi Heikkilä summaa.

Pääjohtaja Heikkilä toteaa, että poikkeuksellinen korona-aika toimii luontevana vedenjakajana vallanvaihdolle.

- Nyt tarvitaan uusi pääjohtaja, joka sitoutuu luotsaamaan S-ryhmän seuraavaan vuosikymmeneen. Olen ylpeä henkilöstömme upeasta työstä niin osuuskaupoissa kuin SOK:llakin. Olen kiitollinen S-ryhmälle, jolta olen saanut enemmän kuin aloittaessani esimiesharjoittelijana vuonna 1987 pystyin koskaan kuvittelemaankaan.

Heikkilä ei hae aktiivisesti uusia toimitusjohtajatason tehtäviä, mutta ei myöskään siirry täysin syrjään liike-elämästä.

- Uskon kokemukseni kautta pystyväni auttamaan etenkin startup-yrityksiä sparraajan roolissa, myös isompien yritysten hallituspaikat ovat mahdollisia. Koen erityisen tärkeänä arvona, että jatkossa pystyn antamaan aiempaa enemmän aikaa läheisilleni.

SOK:n hallintoneuvoston puheenjohtaja Matti Pikkaraiselle ilmoitus tuli yllätyksenä.

- Olen Taavin ilmoituksesta yllättynyt, mutta samalla ymmärrän hänen perustelunsa. 33 vuotta S-ryhmän johtotehtävissä ja nyt 7 vuotta vaativassa pääjohtajan tehtävässä on pitkä aika ja iso panos osuuskaupparyhmän eteen. Vaikka osuustoiminta ei ole yhden ihmisen onnistumista, jää Taavi Heikkilän pääjohtajakausi merkittävänä aikakautena S-ryhmän historiaan. Olemme kiitollisia siitä merkittävästä positiivisesta muutoksesta, joka hänen kaudellaan on saavutettu, Pikkarainen summaa.

Uuden pääjohtajan haku käynnistyy välittömästi. Tähtäimessä on, että Heikkilän seuraaja aloittaa työnsä alkuvuonna 2021. Hakuprosessia johtaa hallintoneuvoston puheenjohtaja Matti Pikkarainen. Taavi Heikkilä jatkaa pääjohtajan ja SOK:n hallituksen puheenjohtajan tehtävissä, kunnes seuraaja on valittu, ja pääsee aloittamaan työnsä.

Lisätietoja:
Taavi Heikkilä, SOK:n pääjohtaja, puh. 010 76 80200
Matti Pikkarainen, SOK:n hallintoneuvoston puheenjohtaja, puh. 044 788 4087

Solo Sokos Hotel Tornin vaiherikkaat vuosikymmenet asettuivat taiteeksi työmaa-aitoihin23.9.2020 09:02:16 EESTTiedote

Vuonna 1931 avautuneen helsinkiläisen pilvenpiirtäjähotelli Tornin vivahteikkaisiin vuosikymmeniin voi nyt tutustua hotellin edustalle pystytettyjen katutaidekollaasien kautta. Taideteoksiin on koottu niin kulinarismin merkkihetkiä, suomalaista sotahistoriaa kuin kuulujen vieraiden käyntejä. Solo Sokos Hotel Torni uudistuu parhaillaan ja avautuu vuonna 2021 eleganttina ja persoonallisena hotellina, jossa nykytaide ja uusimmat ravintolailmiöt jatkavat talon mielenkiintoista historiaa.

S-ryhmä vahvistaa nuorten työelämä- ja digitaitoja: ”Duuni- ja Harkkapassi tarjoavat poikkeusvuonna erityisen tarpeellista tukea”22.9.2020 08:52:56 EESTTiedote

S-ryhmä työllistää vuosittain tuhansia nuoria toimipaikoissaan kausiapulaisina ja harjoittelijoina. Duuni- ja Harkkapassi ovat uusia työkaluja, joiden avulla eri toimialoilla työskentelevät nuoret perehtyvät työelämätaitoihin, työturvallisuuteen ja esimerkiksi työhyvinvointiin. Itseopiskeltavalle työelämätiedolle on ollut COVID-19-koronaviruksen värittämänä poikkeusvuonna erityinen tilaus.

S-ryhmä julkaisi ruokaostosten personal trainerin14.9.2020 08:18:32 EESTTiedote

Menevätkö sokerin lähteet vaihtoon kauppalistalla? Värähtääkö suolamittari punaiselle? Mistä saisi enemmän kuituja? S-mobiilin Omat ostot -palvelun uuden Ravintolaskurin avulla voi tarkastella ruokaostosten terveellisyyttä ja tehdä viisaampia valintoja ruokakaupassa. Yhteistyössä Suomen johtavien ravitsemustieteilijöiden kanssa kehitetty laskuri auttaa ruokaostosten laadun seuraamisessa ja paljastaa mm. tyydyttyneen rasvan, kuidun, suolan ja sokerin lähteet.

Ravintola 10. Kerros tarjoaa maiseman, jonka jokainen haluaa nähdä. Funkkisklassikko helsinkiläishotelli Vaakunan katolla päivitettiin uuteen loistoon.11.9.2020 08:30:00 EESTTiedote

Helsingin parhaalla paikalla sijaitseva ravintola 10. Kerros avautuu 12. syyskuuta. Tilat on uudistettu funkkiksen hengessä talon uniikkia, alkuperäistä tunnelmaa kunnioittaen. Kaupungin keskustaan avautuvia näköaloja on avattu entisestään, ja uusi ruokalista nostaa aidot maut esiin. Uudistuksen myötä kävijä voi nauttia yhdellä kertaa ajattomasta designista, upeista näkymistä, laadukkaasta ruoasta ja lämpimästä vieraanvaraisuudesta. Ravintolan muotokielen on päivittänyt palkittu sisustusarkkitehtitoimisto Fyra Oy.