SOK:n pääjohtaja vaihtuu

SOK:n pääjohtaja, vuorineuvos Taavi Heikkilä on päättänyt irtautua tehtävästään. Seuraajan haku käynnistyy välittömästi.

- Päätöksen taustalla on huolellinen harkinta. Seitsemän vuoden aikana olemme kaupparyhmänä saavuttaneet kaikki ne tavoitteet, joita aloittaessani itselleni asetin. Tänä päivänä pystymme tarjoamaan asiakasomistajillemme aiempaa kilpailukyisempiä palveluita, saimme käännettyä keskusliike SOK:n tappiolta selkeästi kannattavaksi ja tuplasimme samalla koko S-ryhmän liiketoiminnan tuloksen, Taavi Heikkilä summaa.

Pääjohtaja Heikkilä toteaa, että poikkeuksellinen korona-aika toimii luontevana vedenjakajana vallanvaihdolle.

- Nyt tarvitaan uusi pääjohtaja, joka sitoutuu luotsaamaan S-ryhmän seuraavaan vuosikymmeneen. Olen ylpeä henkilöstömme upeasta työstä niin osuuskaupoissa kuin SOK:llakin. Olen kiitollinen S-ryhmälle, jolta olen saanut enemmän kuin aloittaessani esimiesharjoittelijana vuonna 1987 pystyin koskaan kuvittelemaankaan.

Heikkilä ei hae aktiivisesti uusia toimitusjohtajatason tehtäviä, mutta ei myöskään siirry täysin syrjään liike-elämästä.

- Uskon kokemukseni kautta pystyväni auttamaan etenkin startup-yrityksiä sparraajan roolissa, myös isompien yritysten hallituspaikat ovat mahdollisia. Koen erityisen tärkeänä arvona, että jatkossa pystyn antamaan aiempaa enemmän aikaa läheisilleni.

SOK:n hallintoneuvoston puheenjohtaja Matti Pikkaraiselle ilmoitus tuli yllätyksenä.

- Olen Taavin ilmoituksesta yllättynyt, mutta samalla ymmärrän hänen perustelunsa. 33 vuotta S-ryhmän johtotehtävissä ja nyt 7 vuotta vaativassa pääjohtajan tehtävässä on pitkä aika ja iso panos osuuskaupparyhmän eteen. Vaikka osuustoiminta ei ole yhden ihmisen onnistumista, jää Taavi Heikkilän pääjohtajakausi merkittävänä aikakautena S-ryhmän historiaan. Olemme kiitollisia siitä merkittävästä positiivisesta muutoksesta, joka hänen kaudellaan on saavutettu, Pikkarainen summaa.

Uuden pääjohtajan haku käynnistyy välittömästi. Tähtäimessä on, että Heikkilän seuraaja aloittaa työnsä alkuvuonna 2021. Hakuprosessia johtaa hallintoneuvoston puheenjohtaja Matti Pikkarainen. Taavi Heikkilä jatkaa pääjohtajan ja SOK:n hallituksen puheenjohtajan tehtävissä, kunnes seuraaja on valittu, ja pääsee aloittamaan työnsä.

Lisätietoja:
Taavi Heikkilä, SOK:n pääjohtaja, puh. 010 76 80200
Matti Pikkarainen, SOK:n hallintoneuvoston puheenjohtaja, puh. 044 788 4087

Tutkimus: Suurin osa suomalaisista haluaisi liikkua luonnossa nykyistä enemmän - yksi liikuntamuoto on selvä suosikki6.5.2024 08:40:00 EEST | Tiedote

Prisma toteutti osana outdoor-valikoimansa kehittämistä kyselytutkimuksen, johon vastasi 2500 eri-ikäistä suomalaista ympäri maan. Tutkimuksessa nousi selvästi esiin se, etteivät suomalaiset koe ulkoilevansa tarpeeksi ja etenkin nuorten ulkoiluista ollaan huolissaan. Suurimpana esteenä ulkoilulle koettiin kiire ja ajan puute. Suosituin liikkumismuoto oli kävely tai sauvakävely. Sosiaalista mediaa metsään ei haluta.