Sokos Hotels Suomen vastuullisin hotelliketju, Rosso kolmantena ravintoloissa

Sokos Hotels -ketju valittiin jo kahdeksannen kerran peräkkäin Suomen vastuullisimmaksi hotelliketjuksi vuosittaisessa Sustainable Brand Index -tutkimuksessa. Tutkimus on Euroopan suurin bränditutkimus, jossa kuluttajat arvioivat eri toimialoilla toimivien yritysten vastuullisuutta.

– Olemme todella iloisia suomalaisten kuluttajien antamista tunnustuksista. Näinä haasteellisina aikoina on erityisen tärkeää huolehtia kanssaihmisistä ja onnellistaa asiakkaitamme. Jatkamme innolla pitkäjänteistä vastuullisuustyötämme ja niitä toimenpiteitä, joilla rakennamme suomalaista yhteiskuntaa S-ryhmän uuden Tehdään yhdessä parempi paikka elää -mission mukaisesti. Tahtotasomme tulevina vuosina vain kasvaa, kun teemme töitä S-ryhmän hiilinegatiivisuustavoitteen eteen, Matkailu- ja ravitsemiskaupan ketjujohtaja Harri Ojanperä toteaa.

Vastuullisuus on ollut Sokos Hotellien toiminnan kulmakiviä jo pitkään. Kaikki Sokos Hotellit kuuluvat Green Key -ympäristöohjelmaan, jonka kautta vastuullisuustoimintaa kehitetään systemaattisesti. Hotelleissa tehdään toimenpiteitä ruokahävikin ja kertakäyttömuovin vähentämiseksi, keskitytään esteettömyyden parantamiseen ja hotelliuudistuksissa huomioidaan energiatehokkuusnäkökulmat. Hankinnoissa noudatetaan S-ryhmän yhteisiä vastuullisuusperiaatteita ja linjauksia. Yhteisten toimenpiteiden lisäksi hotellit tekevät yhteistyötä paikallisten yhteistyökumppaneiden kanssa lähialueen hyväksi.

Ravintolat ja kahvilat -sarjan kolmanneksi sijoittuneessa Rossossa tehdään vastuullisuustyötä niin ikään laajalla rintamalla. Ravintolat tarjoavat vain eettisesti tuotettua ruokaa ja myynnissä oleva kala ja äyriäiset ovat aina kestävistä kannoista. Lisäksi muun muassa kaikki tuore broilerin- ja sianliha on 100-prosenttisesti suomalaista ja kaikissa muissakin raaka-ainehankinnoissa suositaan suomalaista aina, kun se on mahdollista. Asiakasomistajaviinit ovat vastuullisesti toimivilta tuottajilta ja osa myynnistä käytetään hyväntekeväisyyteen. Seuraamme jatkuvasti hävikin syntymistä tarkalla tasolla ja teemme kohdennettuja toimenpiteitä hävikin pienentämiseksi.

Ruotsalaisen SB Insightin toteuttama Sustainable Brand Index on Euroopan laajin vastuullisuustutkimus, joka on tehty vuosittain vuodesta 2011 lähtien. Vuoden 2020 tutkimukseen haastateltiin Pohjoismaissa, Hollannissa ja Baltian maissa yli 58 000 16–75-vuotiasta vastaajaa.

Suomesta vuoden 2020 Sustainable Brand Index -tutkimukseen vastasi 9 480 henkilöä. Arvioitavia brändejä oli Suomesta mukana 195. Jokaista brändiä on arvioinut vähintään tuhat henkilöä. Tutkimus toteutettiin marraskuun 2019 ja helmikuun 2020 välisenä aikana. Arvioitavat brändit valikoituivat kyselyyn niiden markkina-aseman, liikevaihdon, markkinaosuuden sekä brändin tunnettuuden perusteella.

Lisätietoja: Harri Ojanperä, ketjujohtaja, SOK Matkailu- ja ravitsemiskaupan ketjuohjaus, puh. 0107682801, harri.ojanpera@sok.fi

Sokos Hotels

Sokos Hotels on 50 hotellista koostuva suomalainen hotelliketju. Ketjun kolme eri hotellityyppiä tarjoavat yksilöllisen hotellikokemuksen jokaiselle. Original-hotellit tunnetaan sydämellisestä palvelustaan ja keskeisistä sijainneistaan, Break-hotellit tarjoavat rentouttavaa irtiottoa arjesta ja uniikkien Solo-hotellien korkea laatu näkyy niin palvelussa kuin hotellien puitteissakin.

Sokos Hotels on valittu Suomen vastuullisimmaksi ja luotetuimmaksi hotelliketjuksi useana vuonna peräkkäin. Ketjun hotelleja on Suomessa, Virossa ja Venäjällä.

www.sokoshotels.fi

Bomban lomakohteen odotetut uutuudet kesällä 202423.4.2024 08:20:00 EEST | Tiedote

Pielisen rantamaisemassa Pohjois-Karjalassa sijaitsevasta Bombasta on viime vuosina muodostunut monipuolinen ja suosittu lomakohde. Ylellinen kylpylä, omaleimainen kulttuuri, lukuisat luonnossa tapahtuvat aktiviteetit sekä herkullinen ruoka houkuttelevat Bomballe. Kesällä 2024 palvelutarjonta laajenee entisestään, kun Bomballa avautuu sekä oma elämyspalveluyritys että Break Sokos Hotel Bomban uusi laajennusosa maisemahuoneineen.