Sokos ja Emotion siirtävät 3+1 Päivää -kampanjan kesäkuulle

Sokos-tavarataloketju sekä kauneuden ja hyvinvoinnin erikoisliike Emotion siirtävät 3+1 Päivää -kampanjansa kesäkuulle vallitsevan koronatilanteen takia. Alun perin kampanja oli suunniteltu pidettävän maaliskuussa.

Sokoksissa ja Emotioneissa on tehty koko koronapandemian ajan määrätietoista työtä koronaviruksen leviämisen estämiseksi. Turvaväleistä pidetään tarkasti kiinni, käsihygieniasta huolehditaan ja töissä käytetään aina kasvosuojaimia. Myymäläpelisäännöistä muistutetaan mm. äänikuulutuksin ja julistein.

- Sokoksella ja Emotioneissa asiointi on turvallista ja asiakkaamme ovat viime vuoden aikana omaksuneet uudet korona-ajan käytännöt turvaväleineen, käsien desinfiointeineen ja maskien käyttöineen hienosti. Suomessa eletään koronaepidemian etenemisen kannalta kuitenkin ratkaisevia hetkiä, ja haluamme omalta osaltamme kantaa vastuumme ja välttää nyt sellaista kampanjointia, joka voisi koota suuren joukon ihmisiä myymälöissä yhteen.  Uskomme ja toivomme, että kesällä kampanja voidaan järjestää valoisemmissa merkeissä, tavaratalo- ja erikoisliikekaupan johtaja Mika Laakso SOK:ltakertoo.

Kampanjat erilaisine etuineen ovat S-ryhmän asiakkaille myös poikkeusaikoina tärkeitä. Korona-ajan kampanjoissa ruuhkat minimoidaan varmistamalla, että kassoilla ja muissa toiminnoissa on riittävästi henkilöstöä, jotta asiointi pysyy sujuvana eikä pitkiä jonoja synny. Aukiolot pidetään laajoina ja kampanjoiden kestoaikoja pidennetään tarvittaessa, jotta ruuhkia ei sitäkään kautta synny.

- 3+1 Päivää -kampanja on perinteisesti houkutellut ihmisiä myymälöihin, sillä kauneuden ja muodin tuotteita halutaan tutkia ennen ostopäätöstä. 3+1 Päivää -kampanja eroaa muista kampanjoistamme myös siinä, että siinä päiväkohtaiset tarjoukset ovat suuressa roolissa ja kampanjalla on tietty, vakiintunut kesto. Halusimme siirtää kampanja-aikaa mieluummin reilusti eteenpäin, jotta kampanja voidaan toteuttaa siinä muodossa, johon asiakkaamme ovat tottuneet, Laakso kertoo.

3+1 Päivää -kampanjan siirtoa lukuun ottamatta Sokos-tavaratalot ja Emotion-myymälät palvelevat asiakkaita normaalisti tehostettuja turvatoimia noudattaen. Myös Sokoksen verkkokauppa sokos.fi on käytössä normaalisti.

Yhteydenotot
:

S-ryhmän mediapalvelu: viestinta(at)sok.fi, 050 472 2745

Olemme suurin yksityinen työllistäjä Suomessa - meitä s-ryhmäläisiä on lähes 40 000. Ilmastotavoitteemme ovat maan kunnianhimoisimmat, ja olemme Suomen suurin kotimaisen ja lähiruoan myyjä. Verojalanjälkemme on lähes 1,8 miljardia euroa, ja investoimme Suomeen vuosittain noin 500 miljoonaa euroa. ​​

S-ryhmältä jättiponnistus ja koko Suomen laajuinen investointi tulevaisuuteen: jo lähes 300 S-marketia uudistettu9.4.2021 09:10:27 EEST | Tiedote

Suomen suurin ruokakauppaketju S-market panostaa palveluidensa kehittämiseen poikkeusoloissakin. Vuoden 2020 alussa aloitettu S-marketien uudistus on muokannut jo lähes 300 myymälästä entistäkin laadukkaamman, asiakaslähtöisemmän ja energiatehokkaamman ruokakaupan. Miljoonaluokan panostus jatkuu: uudistusvauhti on kova ja valtaosa koko S-market-ketjusta on uudistunut vuoden 2021 loppuun mennessä.

S-ryhmä kartoitti Kiinasta tulevan puuvillan alkuperää laajalla tavarantoimittajaselvityksellä31.3.2021 13:07:03 EEST | Tiedote

S-ryhmä tekee jatkuvaa yhteistyötä tavarantoimittajiensa kanssa edistääkseen myymiensä tekstiilien vastuullisuutta ja tekstiiliketjujensa läpinäkyvyyttä mahdollisimman pitkälle. Kiinan Xinjiangin alueella tuotettu puuvilla herättää paljon keskustelua ja S-ryhmän marketkauppa selvitti 220 Kiinassa sijaitsevan tai Kiinasta peräisin olevia raaka-aineita käyttävän valmistajan linkitykset alueelle.

Mielenterveyssyistä johtuvat pitkät sairauspoissaolot jatkoivat S-ryhmässä laskuaan koronavuonna31.3.2021 08:12:49 EEST | Tiedote

Mielenterveyden oireet ja niiden vuoksi lisääntyvät työkyvyttömyyseläkkeet ovat kasvava haaste työelämälle. S-ryhmässä kehitetyllä Mielen tuki -mallilla on saatu erinomaisia tuloksia, ja sairauspoissaolojen nousu on saatu katkaistua. Erityisesti mielialahäiriöistä ja masennuksesta johtuvat pitkät sairauspoissaolot jatkoivat viime vuonna edelleen laskuaan. Koronakriisin sävyttämä poikkeusvuosi näkyy kuitenkin lisääntyneenä ahdistuneisuutena.