Osuuskauppa KeskimaaOsuuskauppa Keskimaa

Sokos Jyväskylä uudistaa osastojaan ja valikoimaa

Sokos Jyväskylän tavoitteena on uudistua rohkeasti ja olla laadukas ja trendikäs kauneuden, muodin ja kodin toimija Jyväskylän keskustassa. Uudistumisella halutaan myös vastata verkkokaupan kilpailuun käyttötavaramarkkinassa. Sokoksen uudistus on osa Kauppakeskus Sokkarin kokonaisuuden kehittämistä.

Jyväskylän Sokoksella on uudistettu elokuussa kodinosastoa ja miestenosastoa. Myös naistenosaston kokonaisuus selkeytyy uudella asusteiden sijoittelulla tavaratalossa. Näillä muutoksilla halutaan helpottaa asiointia, jotta Sokos olisi asiakkaille selkeämpi ja samalla toimivampi osa Kauppakeskus Sokkarin kokonaisuutta. Muutokset ovat osa Kauppakeskus Sokkarin kehittämistä entistä paremmin asiakkaita palvelevaksi kokonaisuudeksi. Kauppakeskus Sokkari koetaan kiinnostavana kauppapaikkana, jonka vapaat liiketilat kiinnostavat potentiaalisia vuokralaisia.

− Sokos tuntuu kiinnostavan kaupungin keskustassa ja saamme runsaasti asiakaspalautteita ja toiveita viikoittain. On hienoa, että pitkät perinteet omaava Sokos herättää ihmisissä tunteita, kertoo Sokos- ja kauppakeskusjohtaja Outi Terho.

Uusi kodinosasto täsmentyy vastaamaan paremmin Sokoksen nykyistä liikeideaa laadukkaana kauneuden, muodin ja kodin toimijana. Kodinosaston uudella sijainnilla ensimmäisessä kerroksessa saadaan kodin valikoimalle parempi synergia myös muista kauppakeskuksen kodin toimijoista; Unikeitaasta, Eurokankaasta sekä Clas Ohlsonista, jolloin liikkeiden valikoimat täydentävät toisiaan ja tekevät asioimisesta helpompaa. Keväällä toteutettu Sokkarin parkkihallin parkkihintojen lasku on vaikuttanut positiivisesti Sokoksen ja kauppakeskuksen asiakasvirtoihin.

− Pyrimme kehittämään myös palautteiden pohjalta mahdollisimman toimivaa kaupallista kokonaisuutta, joka tuo lisää asioinnin ja ostamisen helppoutta, selkeämmät ja kannattavat valikoimat Sokokselle sekä koko kauppakeskukseen. Haluamme uudistua ja vahvistaa Jyväskylän keskustan elinvoimaisuutta sekä tarjota asiakkaille laadukasta palvelua. Palvelu on avainroolissa kilpailtaessa verkkokauppoja vastaan, Outi Terho jatkaa.

Sokoksen osastouudistukset saadaan valmiiksi 31.8. mennessä, ennen Sokoksen syystapahtumien sesonkia.

Lisätietoja:

Osuuskauppa Keskimaa, Sokos Jyväskylä, Sokos- ja kauppakeskusjohtaja Outi Terho, 010 767 3601

Osuuskauppa Keskimaa on market- ja tavaratalokauppaa, matkailu- ja ravitsemiskauppaa sekä liikennemyymälä- ja polttonestekauppaa harjoittava monialayritys, joka tarjoaa palveluja yli 100 toimipaikassa. Olemme maakunnan markkinajohtaja kaikilla edustamillamme toimialoilla. Keskimaa on Keski-Suomen maakunnan suurimpia yrityksiä yli 625 miljoonan euron liikevaihdolla. Asiakasomistajia on yli 130 000. Keski-Suomen suurimpana yritystyönantajana työllistämme lähes 2000 keskisuomalaista.

Keskimaan investoinnit marketeihin jatkuvat – henkilöstömäärä kasvanut22.10.2019 11:15:00 EESTTiedote

Osuuskauppa Keskimaan tammi-syyskuun liikevaihto oli 471,7 miljoonaa euroa kasvaen 1,0 % edellisvuoden vastaavaan ajanjaksoon verrattuna. Tammi-syyskuun tulos ennen veroja oli 17,2 miljoonaa euroa ja operatiivinen tulos 16,6 miljoonaa euroa, mikä on 0,7 miljoonaa euroa parempi kuin viime vuonna. Tulosparannus tulee käyttötavarakaupasta. Koko vuoden operatiivisen tuloksen ennakoidaan päätyvän edellisen vuoden, yli 20 miljoonan euron tasolle. Alkuvuoden aikana Keskimaa on investoinut merkittävästi maakunnan palvelujen kehittämiseen uudistamalla useita myymälöitä eri puolilla Keski-Suomea.

Keskimaan Iloa auttaa -hyväntekeväisyyskampanjassa äänestettiin liikkumisen ja leikkimielen puolesta16.9.2019 09:45:48 EESTTiedote

Osuuskauppa Keskimaa toteuttaa jo kolmannen kerran Ilo auttaa -hyväntekeväisyyskampanjan, jossa keskitytään keskisuomalaisille iloa ja hyvää mieltä tuottaviin konkreettisiin tekoihin. Tänä vuonna asiakasomistajilta kysyttiin mielipidettä lahjoituskohteesta. 18.8. päättyneeseen äänestykseen osallistui lähes 8 000 asiakasomistajaa. Eniten ääniä keräsi Liikkumista ja leikkimieltä -teema.

Keskimaan S-market Kolmikulmaan ja S-market Kuokkalaan mittavat myymäläuudistukset13.8.2019 10:12:40 EESTTiedote

Osuuskauppa Keskimaa uudistaa S-market Kolmikulman ja S-market Kuokkalan Jyväskylässä. Molemmat S-marketit remontoidaan uudistuneen S-market -ilmeen mukaisiksi myymälöiksi. Myymäläuudistuksessa kaikki myymäläkalusteet uusitaan kylmäkalusteita myöten. Remonttityöt alkavat elokuun lopulla. S-marketien uudistuksien myötä tavoitteena on tarjota asiakkaille entistä parempi ostokokemus.