Sokos uusiutuu kaupan murroksessa: ketju tekee paluun Lohjalle

Kaupan liitto arvioi, että pahimmillaan jopa 40 prosenttia Suomen vähittäiskaupoista häviää vuoteen 2030 mennessä ja että kato olisi suurinta erikoisliikkeissä. S-ryhmän tavaratalokaupassa tulevaisuus nähdään valoisampana.

– Meillä tilanne on parempi kuin moneen vuoteen. Sokos on muutaman vuoden aikana noussut vaikeuksista ja kehittynyt huimasti. Olemme kaivaneet esiin vahvuutemme eli muodin, kauneuden ja hyvän palvelun, ja keskittyneet erityisesti niihin, S-ryhmän tavaratalokaupan vetäjä Mika Laakso kertoo.

Vauhti kiihtyy, kun Sokos-ketjun 20:s tavaratalo avataan Lohjan keskustan uuteen Kauppakeskus Loheen torstaina 5.9.

Myös S-ryhmän tavaratalokaupan toinen menestystarina, kosmetiikkaan erikoistunut Emotion-ketju vahvistaa edelleen asemaansa oman lajinsa ykkösenä – vuoden loppuun mennessä myymälöitä on jo 40 ja lähivuosina tavoite on nostaa luku 50 myymälään.

Ihmisen kokoisia tavarataloja

Sokos-tavaratalojen ja Emotion-myymälöiden rooli suomalaisissa maakuntakeskuksissa on merkittävä. Paikkakuntien erilaiset tarpeet huomioidaan esimerkiksi myymäläsuunnittelussa.

– Sokoksista tehdään kullekin paikkakunnalle juuri sinne sopivan kokoinen myymälä. Näin on tehty myös Lohjalla. Ihmiset kaipaavat oman kokoisiaan, helposti lähestyttäviä ja saavutettavia myymälöitä. Keskeistä on myös ammattitaitoinen palvelu, Laakso kertoo.

Kotimaiset tavaratalokaupat käyvät kovaa kilpailua ulkomaisten verkkokauppojen puristuksessa. Niiden suosio lisää painetta parantaa Sokoksen omaa verkkokauppaa. Laakso ei ole kilpailutilanteesta huolissaan, sillä siihen on varauduttu.

– Suomalaiset kuluttajat arvostavat perinteisiä ja kotimaisia ketjuja, kunhan valikoima on osuva ja asiakaspalvelu on kunnossa. Kivijalkamyymälöiden lisäksi satsaamme omaan verkkokauppaamme voimakkaasti lähivuosina muun muassa laajentamalla valikoimaa ja helpottamalla käyttäjäkokemusta.

Lisätietoja medialle:

Mika Laakso
Ketjujohtaja
Sokos, Emotion
SOK Tavaratalo- ja erikoisliikekaupan ketjuohjaus
p. 010 768 1020, mika.laakso@sok.fi

Ranskalaisbistro Frans & Amelien syyslistalla herkutellaan kurpitsakeitolla ja poronpaistilla – Maistelumenu kokoaa syksyn maut yhteen16.9.2019 08:00:00 EESTTiedote

Helsinkiläisen Frans & Amelien ja sen yhdeksän sisarravintolan syysmenu on lämpimien makujen juhlaa. Poronpaistin kanssa nautitaan herkkutattia ja lime-selleripyreetä, kananpojanrinnan kanssa punajuuricouscousia. Uuniomenapannukakku saa vierelleen kardemummasiirappia ja manteli-suklaamousse suolaista kinuskia. Uutena tarjoillaan listan maut yhteen kokoava, ystävän kanssa jaettava maistelumenu.

Peliala valtaa Prismat – ”Suositumpaa kuin jääkiekko”13.9.2019 08:00:00 EESTTiedote

Prisman käyttötavarakaupan syksyn suurin lanseeraus tuo upouudet Gaming-osastot myymälöihin. Yhdessä peliammattilaisten kanssa rakennettu pelikoneiden ja -tarvikkeiden valikoima on laajasti kaikkien saatavilla myymälöissä ja Prisma.fi-verkkokaupassa. Suomen tunnetuimpiin peliorganisaatioihin kuuluvan HAVU Gamingin ja Prisman yhteinen tavoite on kannustaa nuoria ympäri Suomen pelaamaan reilusti ja tyylillä.

Legendaarinen helsinkiläinen yökerho muuntui monipuoliseksi tapahtumatilaksi10.9.2019 08:00:00 EESTTiedote

Helsingin keskustassa sijaitsevassa Original Sokos Hotel Presidentissä avautuu syyskuussa uusi usean sadan hengen tapahtumatila Pressa Forum. Forum rakentui talossa vuodesta 1980 toimineen legendaarisen yökerhon tilalle. Yhdessä viereisen auditorion kanssa Pressa Forum tarjoaa nyt modernin ja monipuolisen näyttämön niin kokouksiin, seminaareihin, näyttelyihin, pikkujouluihin kuin juhlaillallisiin.

S-ryhmältä ensimmäisenä palvelu, joka kertoo ruokaostosten todellisen kotimaisuuden4.9.2019 07:00:00 EESTTiedote

Suomalaiset voivat seurata ensimmäistä kertaa yhdessä palvelussa ostamiensa ruokatuotteiden raaka-aineiden ja valmistuksen kotimaisuutta. S-ryhmän Omat ostot -palvelussa lokakuussa aukeava kotimaisuuslaskuri erottelee toisistaan raaka-aineiltaan ja valmistukseltaan kotimaiset tuotteet sekä Suomessa valmistetut tuotteet. Jatkossa kotimaisuudesta kertova Hyvää Suomesta -merkki löytyy myös kaikkien S-ruokakauppojen hyllynreunaetiketeistä.